‘Sadece Balkanlar değil bütün dünya Altınyıldız Classics giyecek’

29 Mart 2024 - 14:01

‘Sadece Balkanlar değil bütün dünya Altınyıldız Classics giyecek’

“Altınyıldız Classics olarak 150-200 metrekarelik konsept mağazalar ile yurt dışında sürekli büyümeye devam ediyoruz. Bugün 9 ülkede 23 mağazaya sahibiz. Yeni mağazalar açma ve yurt dışındaki önemli pazaryerlerine girme hedeflerimiz doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 5 yıl içerisinde yurtdışı mağaza sayımızı 200’ün üzerine çıkarmayı planlıyoruz.”

‘Sadece Balkanlar değil bütün  dünya Altınyıldız Classics giyecek’
Son Güncelleme :

08 Mayıs 2021 - 19:17

1.355 okuma
(Last Updated On: 08/05/2021)

SEVİLAY SAİT
sevilay@balkangunlugu.com

 

 

Altınyıldız Classics, isminde taşıdığı iki ana değerle tüketicisi ile buluşan bir marka. İlki, üst düzey kumaş kalitesi ve tasarımdaki üstünlüğüyle Altınyıldız markasının köklü geçmişi, ikincisi ise bu geçmiş üzerine üst düzey işçilikle daima güncelliğini koruyarak inşa edilen Classics şıklığıdır’ diyor dev şirketin İcra Kurulu Üyesi ve Dış Ticaret Sorumlusu Osman Çavuşoğlu.

1998 yılında satış temsilcisi olarak başladığı sektörde önemli oyunculardan biri haline gelen Çavuşoğlu ile firmayı, Balkanlar’ı, projeleri ve hedefleri konuştuk.

 

Osman Çavuşoğlu

 

OSMAN ÇAVUŞOĞLU KİMDİR?

 

1979 İstanbul doğumluyum, evli ve 2 kız çocuk babasıyım. Marmara Üniversitesi, İktisat Bölümü’nden mezun oldum.

Profesyonel iş hayatıma 1998 yılında satış temsilcisi olarak başladıktan sonra, 2006 yılına kadar satış alanında farklı firmalarda çalıştım.

2006-2007 yılları arasında ADEKO Rusya’da Genel Müdür olarak görev aldıktan sonra 2007-2011 yılları arasında kendi firmam olan HOMEDESIGN Rusya’yı kurarak, Rusya’da kariyerimi sürdürdüm.

Etkin olarak İngilizce ve Rusça dillerine hakimim ve  2017 yılından beri Altınyıldız Classics’in icra kurulu üyesi olarak yurt dışı operasyonlarını yönetiyorum.

 

Bize biraz şirketle ilgili bilgi verir misiniz?

Boyner Holding kuruluşu olan Altınyıldız Mensucat ve Konfeksiyon Fabrikaları A.Ş. 1952 yılında faaliyete geçti. 2009 yılında bu iki değerle yola çıkan Altınyıldız Classics, hızla büyüyerek erkek modasına öncülük eden bir hazır giyim markası oldu. Takım elbiseden, gömlek ve aksesuarlara kadar ürettiği her ürün ile şıklığı, inovatif tasarımlarıyla da rahatlığı zirveye taşıyan marka, günün her anına stil sahibi tasarımlar sunuyor. Bugün ise Altınyıldız Classics, erkek giyim sektöründe lider markalardan biri konumda yer alıyor. Temel hedefimiz olan koşulsuz müşteri mutluluğu kapsamında gerek koleksiyonumuza, gerek sunduğumuz müşteri deneyimlerine gerekse de bilgi teknolojilerine yatırımlar yapıyoruz. Altnyıldız Classics olarak araştırmaya çok önem veren, sürekli olarak pazar ve marka imaj araştırmaları ile tüketicinin nabzını tutan bir markayız. Burada tüketicinin genel pazardan ve markamızdan beklentilerini, tüketici gözünde eksik olduğumuz noktaları belirliyor, analiz ediyor ve stratejilerimizi bu doğrultuda oluşturuyoruz. Bugün geldiğimiz noktada Türkiye ve yurt dışı mağazaları da dahil yaklaşık 1500 çalışanı olan, yılda 5 milyon adet mal satan ve yıllık cirosu 700 milyon TL’yi aşan, erkek modasına, trendlere ve yeniliklere yön veren bir marka konumundayız. Yurt içinde 300’ü aşkın satış noktamız, yurt dışında ise 9 farklı ülkede toplamda 23 mağazamız bulunuyor. Almanya, Romanya, Kıbrıs, Cezayir, Irak, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan ve Türkmenistan’daki mağazalarımızla müşterilerimizle buluşuyoruz.

 

 

Türk tekstilinin dünya pazarındaki yeri ve beklentiler

Türkiye tekstil alanında dünya pazarında hızla önemini artırıyor. Tekstil ihracatının içerisinde özellikle markalı ihracat hız kazanmaya başladı. Türk markaları uluslararası pazarlarda yer edinmeye başladı. Biz de dünya markası olma vizyonumuz ile hareket ediyor ve adımlarımızı bu yönde atıyoruz.

 

Pandeminin sektöre olumlu veya olumsuz etkileri

2020 yılı, pandemi nedeniyle online alışverişin ve online deneyimlerin öne çıktığı bir yıl oldu. Sektörde birçok marka mağazalarında salgından dolayı kaybettiği trafiği ve satışı online kanallardaki işleri ile kompanse etmeye çalıştı. Yine pandemi nedeniyle değişen müşteri ihtiyaçları çerçevesinde müşteri deneyimini mükemmelleştirecek birçok yeniliğe imza atıldı. Biz de dahil olmak üzere birçok marka online satış kanallarına için özel koleksiyonlar hazırladı. Evde geçirilen zamanın artması da sektörde rahat, sportif giyim ve ev tekstili gibi alanların yükselişe geçmesine neden oldu ve yine birçok marka bu tarz ürünlere yönelerek koleksiyonunu genişletme kararı aldı. Bu dönemde mağazalardaki durgunluk ve kısıtlamalar karşısında dijitalleşme alanında hızlı aksiyon alarak online tarafını güçlendiren ve müşterilerine farklı deneyimler sunan markaların başarılı olduğunu söyleyebiliriz.

 

TC Prizren Başkonsolosluğu

 

 

Altınyıldız Classics firmasının yurtdışındaki markası nedir? Niçin ve nasıl oluşturuldu?

Yurt dışında mağazalarımızı “AC&Co.” adı altında açıyoruz ve iletişimimizi bu yönde ilerletiyoruz. Burada yabancı müşterilerimizin markamızı telaffuz ederken zorluk çekmemesi adına bu sebeple bu şekilde bir markalaşma yoluna gittik.

Yurtdışındaki çalışmaları ve mağazalarınızı anlatır mısınız?

Altınyıldız Classics olarak 150-200 metrekarelik konsept mağazalarımız ile yurt dışında sürekli büyümeye devam ediyoruz. Bugün 9 ülkede 23 mağazaya sahibiz. Yeni mağazalar açma ve yurt dışındaki önemli pazaryerlerine girme hedeflerimiz doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 5 yıl içerisinde yurtdışı mağaza sayımızı 200’ün üzerine çıkarmayı planlıyoruz.

Balkanlara açılım içindesiniz. Balkan ülkelerine adeta bir çıkarma yaptınız. Neden Balkan ülkelerini rotanıza aldınız? Balkanlardan beklentileriniz? Balkan ülkelerinde hangi ülkeleri ziyaret ettiniz? Ziyaretlerinizde kimlerle görüşebildiniz? Balkan ziyaretiniz umduğunuz gibi geçti mi? Bundan sonra başka bir Balkan ülkesi ziyaretiniz olacak mı? Özet olarak Balkanlardaki hedefleriniz?

Balkanlar bizim stratejik olarak öncelik verdiğimiz bir bölge. Kaliteli ürünü uygun fiyata sunma stratejimiz doğrultusunda pazarda bizim gibi markalar için büyük fırsatlar olduğunu gördük. Karadağ, Arnavutluk, Kosova ve Makedonya’da çok sayıda üst düzey kişilerle görüştüğümüz ziyaretler gerçekleştirdik. Markamıza ilgi gösteren iş adamları ile bir araya gelerek markamızı daha iyi tanıtma şansı bulduk. Bu görüşmelerin meyvelerini önümüzdeki günlerde toplayacağımıza inanıyoruz. Sırbistan, Hırvatistan ve Bosna da ilk fırsatta ziyaret edeceğimiz ülkeler arasında.

 

Altınyıldız Classics mağazası

 

 

Altınyıldız Classics firması olarak yurt içinde veya yurt dışında mağaza açma stratejiniz nedir? Kimler Altınyıldız Classics mağazaları açabilir? İstediğiniz kriteler nelerdir? Yurt içinde ve dışında mağaza karlılığınız nedir? Yurt içinde ve dışında Franchising ve bayilik veriyor musunuz?

Altınyıldız Classics’i bir dünya markası yapma vizyonu ile hareket ediyoruz. Girdiğimiz ülkelerde derinleşmek ve mağaza sayısını artırmak birinci önceliğimiz. Bu sebeple finansal açıdan güçlü, perakende tecrübesi olan ve markamıza odaklanabilecek firmalar ile ilerlemek istiyoruz. Kendi karlılığımızı sınırlı tutarak, bayilerimize yüksek karlılık sunuyor ve mağaza sayısını hızla artırmayı planlıyoruz. Ayrıca pandemi döneminde yeni yatırımları teşvik etme noktasında dekorasyon maliyetlerinde ve pazarlama alanlarında önemli desteklerimiz var.

 

İzmir Torbalı’daki Altınyıldız BR Mağazacılık depoları

 

İzmir’deki yatırımınız hakkında kısa bir bilgi alabilir miyiz?

İzmir’deki merkez depomuz 11 bin metrekare kapalı alan ve 23 bin metrekare de kullanım alanıyla 2 milyon 850 bin ürün taşıma kapasitesine sahiptir. Günde yaklaşık 50 bin adet ürün hareket kabiliyetine sahip depomuza; yakın zamanda envanterine, günde 48 bin adet ürün dağıtım gücüne sahip equınox sorter  ve yine günde 20 bin paket yapılabilen konveyör hattı dahil etmiştir.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.