2018 Sosyal Medya Raporu
Dijital dünyanın en önemli etki elemanlarından birisi olan sosyal medya mecrası hiç şüphesiz ki 1 makalede ele alınacak bir konu değildir. Bu durumu iyi anlayabilmek için öncelik nedir ne değildi, neredeyiz konularına cevap verecek ve en önemlisi bir durum tespitinde kullanabileceğimiz bir araştırmayı anlatmak ile başlamayı uygun görüyorum.
Son birkaç yıldır böylesine yüksek bir kullanıcı artışını gördükten sonra, Facebook gibi şirketler pazarlamacılar için yeni reklamcılık fırsatları yaratacak sohbet uygulamalarına ve nasıl para kazandıracaklarına odaklanmaya başlayacak.
Şu anda pazarlamacılar, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya platformlarına daha fazla zaman ve kaynak yatırıyor gibi görünmektedir ancak organik erişim azaldıkça (aşağıda daha ayrıntılı olarak) pazarlamacıların mesajlaşma uygulamaları ile deneme yapacaklarını göreceğiz.
Bununla birlikte, bu sonuçları katılımcıların sosyal medya reklamlarını kullanıp kullanmadıklarına göre ayırdığımızda , sosyal medya reklamlarına yatırım yapan işletmelerin, sosyal medya pazarlamacılığının “çok etkili” olduğunu söyleyenlerden 2 kat daha fazla olduğunu keşfettik.
Sosyal medya pazarlamacılığını “belirsiz” veya “çok etkisiz” olduğunu belirten işletmeler incelendiğinde. Yine sosyal medya reklamlarını kullananlar ile kullanmayanlar arasında 2 kat fark olduğunu gözlemledik.
Verileri işletme boyutuna göre ayırdığımızda, hem küçük hem de büyük işletmelerin sosyal medya reklamlarından geri dönüşü ölçmek için randevu almanın en iyi yolu şu şekilde:
Bu grafikte, sosyal medyanın web sitesine trafik çekmekten veya doğrudan satış yapmaktan daha çok randevu alma konusuna girdiği 2017’de belirttiğimiz bir trendin devamı olarak görünüyor.
Halihazırda işletmelere daha fazla video içeriği oluşturmak için sizi engelleyen nedir? diye sorduğumuzda, zaman ve bütçe eksikliği iki ana etken olarak öne çıktı.
İleriye bakarsak, işletmelerin yüzde 67’si 2018’de sosyal medya reklamcılık bütçelerini artırmak istiyor:
Buna ek olarak , katılımcıların yüzde 68’i 2018’de daha fazla makale içeriği yaratmayı planlıyor :
Sonuç olarak;
Görüldüğü üzere özellikle ülkemiz başta olmak üzere tüm dünyada sosyal medya mecrasını iş dünyası pek kullanmıyor, kullanamıyor, Ülkemiz özeline inersek, aktif 42 milyondan fazla kişinin kullandığı sosyal medya alanını iş dünyasının henüz %20-30 bandında kullanıyor olması kaçırılan fırsatları göz önüne koymaktadır. Üstelik ülkemizde sosyal medya kullanımının şeklini düşünecek olursak, pazarda, otobüs beklerken, bir yerde otururken, yatarken, yürürken, hatta bir caddede karşıdan karşıya geçerken bile facebook, instagram, youtube üçlüsünden vazgeçememekteler.
Profesyonel bir ekip ile bir anda 42 milyon aktif müşteri potansiyeli kullanmamak girişimcilik ruhuna, akla ve mantığa ters düşmektedir. Karar Sizlerin.
2018 sosyal medya sektöründe neler var?
Tüketicilerin sosyal medya kanallarını kullanma biçimleri sürekli olarak gelişmekte ve pazarlamacılar ve girişimciler olarak bu değişikliklere uyum sağlamalıyız. Bu değişiklikleri daha iyi anlamak için 2018 yılı ve sonrasında neler yaşanacaklarını belirlemek için 1,700’den fazla pazarlamacının verilerini toplamak ve 2018 Sosyal Medya Durumu Raporu’nu oluşturmak yapılan bir çalışmada ki rapor bize her ölçekteki işletmeden pazarlamacının sosyal medya pazarlamasına nasıl yaklaştığını gösteriyor.2018’de pazarlamanızı yönlendirmek için 3 önemli sosyal medya önerisi
- Mesajlaşma alanında büyük fırsatlar var (pazarlamacılar yalnızca yüzde 20’si pazarlama için mesajlaşma uygulamalarını kullanıyor)
- Sosyal medya reklamlarına yatırım yapan şirketler, sosyal medya pazarlamasının diğer pazarlama yöntemlerinden 2 kat daha etkili olduğunu söylüyorlar
- Sosyal medya reklamcılığından geri dönüşünü ölçmek için 1. Yol Randevu
Pazarlamacılar sosyal medya platformlarını nasıl kullanıyor: Bilmeniz gereken 7 önemli konu
- Facebook hala pazarlamacılar için lider platform (işletmelerin yüzde 96’sı Facebook kullanıyor)
- Facebook üzerinden organik ulaşım azalmaya devam ediyor (katılımcıların yalnızca yüzde 21’i son 12 ayda bir düşüş olmadığını söylüyor)
- Video’lar, 2018 için en önemli önceliğe sahip (işletmelerin yüzde 85’i daha fazla video içerik oluşturmak için çalışıyor)
- Facebook ücretli reklam alanına hakim durumda (pazarlamacılardan yüzde 94’ü Facebook Reklamlarını kullanıyor)
- Görseller en çok paylaşılan içerik türü (işletmelerin yüzde 95’i sosyal kanallarda resimler yayınlıyor)
- Makalelerin yükselişi (pazarlamacılardan yüzde 68’i 2018’de daha fazla makale oluşturmayı planlıyor)
- Canlı video henüz popüler değil (pazarlamacılardan sadece yüzde 31’i canlı video yayınlamış)
Faydanılan rapor : https://blog.bufferapp.com/state-of-social-2018Kaynak: Https://www.argoajans.com