INFLUENCER’LAR İÇİN YENİ DÖNEM: SOSYAL MEDYA VERGİSİ YASALLAŞTI!

28 Mart 2024 - 11:49

INFLUENCER’LAR İÇİN YENİ DÖNEM: SOSYAL MEDYA VERGİSİ YASALLAŞTI!

INFLUENCER’LAR İÇİN YENİ DÖNEM: SOSYAL MEDYA VERGİSİ YASALLAŞTI!
Son Güncelleme :

15 Ekim 2021 - 18:28

983 okuma
(Last Updated On: 15/10/2021)

TEKNO GÜNDEM

 

Ertürk Gürbüz

 

Ülkemizde internet üzerinden gelir elde edenlerden Örneğin web siteleri ve YouTuber’lar gelirlerine göre bir vergi ödüyor. Ancak şu ana kadar sosyal medyadan gelir elde edenler için resmi olarak bir vergilendirme bulunmuyordu. İşte bugün beklenen açıklama meclisten geldi.

Yeni karara göre sosyal medya üzerinden kazancı 640 bin TL’ye kadar olan kişiler artık yüzde 15’lik bir stopaj vergisine tabi tutulacak.

Öte yandan küçük esnaf olarak kabul edilen ve kazançları 850 bin TL’ye kadar olanların kazancı ise gelir vergisinden istisna olacak.

Yasayla elektronik ortamda vergi uygulamalarında da yeni bir düzenleme olacağı duyuruldu. Bu bağlamda Vergi Usul Kanuna göre ‘elektrik defter beratı’ ve ‘elektronik muhasebe fişi’ tanımları da artık hayatımızda yer alacak.

TÜRKİYE KİŞİSEL BİLGİLERİNİ PAYLAŞMAK İSTEMİYOR!

Ülkemizde sık sık üzerine replikler, şakalar yapılan “ CIA beni takip ediyor! ” bilinçaltımızda gerçekten  var mı?

Yapılan bir araştırmaya göre Türkiye’de kişisel verileri paylaşmak endişe yaratıyor. Öyle ki, endişeli olanların oranı dünyada ortalama yüzde 45 iken, Türkiye’de yüzde 60. Raporun geri kalanı ise şöyle;

  • Endişe oranının dünya ortalaması kadınlarda erkeklere göre 4 puan daha yüksek.
  • Amerika, endişe duyanların (yüzde 54) en yüksek olduğu kıta iken Asya Pasifik Bölgesinde oran yüzde 45’e, Avrupa’da yüzde 43’e düşüyor.
  • Endişenin yüksek olduğu ülkelere baktığımızda önce Brezilya (yüzde 72) ve Hindistan (yüzde 71)’ı görüyoruz. Onları yüzde 61 ile Şili ve yüzde 60 ile ABD ve Türkiye izliyor. Dolayısıyla Türkiye kişisel bilgilerini dijital ortamda paylaşmaktan en çok endişe duyan 5 ülkeden biri ve endişelenenlerin oranı dünya ortalamasından 15 puan daha yüksek.
  • Türkiye’de kadınlar ve erkekler arasında fark görünmüyor. En endişeli gruplar; İstanbullular (yüzde 71), üst sosyoekonomik statü grupları (AB SES – yüzde 70), lise mezunları (yüzde 67) ve ücretli ya da maaşlı çalışanlar (yüzde 65).

 

KISA KISA KISA …

 

Instagram’a canlı yayınları planlama özelliği geliyor.

Instagram, içerik üreticilerin canlı yayınları 90 güne kadar planlamasını sağlayacak. Şirket bu yeni özellik ile birlikte canlı yayın konuklarının yayın öncesinde prova yapmasını sağlayan “Practice Mode” özelliğini de yayına almaya hazırlanıyor.

YouTube’ da gördüğümüz canlı yayınları planlama özelliği Instagram’ a geliyor. Kullanıcılar planlanan canlı yayını yine Instagram üzerinden paylaşarak takipçilerine duyurabilecek. Practice Mode sayesinde içerik üreticiler, canlı yayın konukları ile birlikte yayın öncesinde prova yapabilecek.

 

WhatsApp, uçtan uca şifrelenmiş yedekler dönemini başlattı.

 

WhatsApp, bugün tam olarak uçtan uca şifrelenmiş yedekler dönemini başlattıklarını duyurdu. Firma bu konuda tam olarak şu resmî açıklamayı yaptı: “WhatsApp, basit bir fikir temel alınarak geliştirildi: Arkadaşlarınızla ve ailenizle paylaştığınız her şey, onlarla aranızda kalır. Beş yıl önce, uçtan uca şifreleme özelliğini varsayılan olarak ekledik. Bu özellik, bugün 2 milyardan fazla kullanıcı arasında dolaşımda olan günlük 100 milyarı aşkın mesajı korumaktadır.

Nasıl yapacağınıza gelince; uçtan uca şifrelenmiş yedeğinizi, seçtiğiniz bir parola veya yalnızca sizin bildiğiniz 64 basamaklı bir şifreleme anahtarı ile güvence altına alabilirsiniz. WhatsApp veya yedekleme hizmeti sağlayıcınız, yedeklerinizi okuyamaz ve kilidini açmak için gereken anahtara erişemez.

 

Her sabah teknolojik yeniliklere uyandığımız bu günlerde gündemi yakalamak ve çağımızın dijital dönüşümünü merak ediyorsan arada yazılarıma göz atmayı unutma. İstersen soru, görüş, önerilerini de buradan erturkgurbuz@gmail.com paylaşa bilirsin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.