ABD’li promosyon devleri ithalatta dümeni Çin’den Türkiye’ye kırmaya hazırlanıyor

AA İSTANBUL (AA) - Promosyon ve Matbaa Endüstrici İş İnsanları Derneği (PROMASİAD) Yönetim Kurulu Lideri Ömer Karatemiz, AA muhabirine, geçen hafta ABD'de düzenlenen ASI Show Chicago fuarına PROMASİAD olarak katıldıklarını aktararak, ziyaretin kesim açısından kıymetli fırsatları beraberinde getireceğini söz etti. Karatemiz, 1950'li yıllardan beri düzenlenen fuarın ulusal nitelikte olduğunu ve Türkiye'nin birinci sefer ASI Show'a davet edildiğini lisana getirerek, "ABD'de promosyon bölümünün önde gelen dal temsilcileriyle çeşitli temaslarda bulunduk. Yaptığımız görüşmelerde, ithalat konusunda muhataplarımızın ülkemize yönelik istekli olduklarını gördük. Fuarda, Avrupa ve Uzak Doğu'dan hiçbir iştirakçi yoktu fakat ülkemiz ismine biz oradaydık. Bunu, Türk promosyon dalının geleceğine dair potansiyelini ortaya koyması açısından da çok önemsiyoruz." diye konuştu. Salgından sonra ABD promosyon kesiminin ithalatta Çin dışında alternatif pazar arayışına girdiğini aktaran Karatemiz, "ABD'li promosyon devleri, Türkiye'yi yeni alternatif pazar olarak seçmeye hazırlanıyor." dedi. Karatemiz, Türk promosyon kesiminin Avrupa için tedarik üssü olduğunu ve ihracatın çoğunluğunun Avrupa'ya gerçekleştirildiğini tabir ederek, ABD'ye ise ihracatta ölçek iktisadı ve pazarın uzaklığı nedeniyle ön yargı ile yaklaşıldığını kaydetti. "Bizim maksadımız ihracatımızı 5 milyar dolar düzeyine ulaştırmak" Ömer Karatemiz, Türkiye'de promosyon dalının pazar büyüklüğünün yaklaşık 7 milyar dolar düzeyinde olduğunu, bu sayının da 2 milyar dolarını yurt dışı satışlarından elde ettiklerini belirtti. Karatemiz, "İhracatımızın yüzde 60'ına yakınını AB bölgesine yapıyoruz. ABD pazarı ise Avrupa Birliği pazarının en az 7-8 kat büyüklüğünde. Daha da kıymetlisi ABD artık promosyon eserlerini Çin'den almak istemiyor. Burada yanlışsız konumlandırmayı yapabilirsek lojistik ve yerinde hizmet manasında, yanlışsız yatırımları, hakikat eser kavramını yerleştirebilirsek ben çok daha başarılı sonuçlar alabileceğimize inanıyorum." formunda konuştu. ASI Show Chicago kapsamında ABD'de promosyon dalında faaliyet gösteren en büyük ciroya sahip birinci 40 firmaya ödül verildiğini anlatan Karatemiz, "ABD'de promosyon kesiminde faaliyet gösteren en büyük birinci 40 firmanın toplam cirosu geçen yıl 13,5 milyar dolar civarında gerçekleşti. Bizim maksadımız de orta vadede ABD'ye promosyon eser ihracatımızı 5 milyar dolar düzeyine yükseltmek." sözünü kullandı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından ABD'nin Şikago kentinde hizmet veren Türkiye Ticaret Merkezi'nin (TTM) Türk ihracatçısına katkı sunduğunu vurgulayan Karatemiz, ABD'ye 5 milyar dolar ihracat amacında TTM'lerin kıymetli bir rol oynayacağını söyledi. "Sektörümüzün yalnızca eşantiyon ve ikram kapsamında kıymetlendirilmesi doğru değil" PROMASİAD Yönetim Kurulu Lideri Karatemiz, son devirde daralan iç pazar nedeniyle dal olarak yurt dışına daha fazla yöneldiklerini ve bilhassa yakın pazarlarda kıymetli kazanımlar elde ettiklerini bildirdi. Kamuda tasarruf önlemlerine ait düzenlemelerden bölüm olarak etkilendiklerini lisana getiren Karatemiz, şunları kaydetti: "Sektörümüzü kapsayan eserler de ikram bazında kıymetlendirilerek önlem kapsamına alındı. Şunu söylemem gerekir ki biz dernek olarak kamuda tasarruf önlemleri kapsamında açıklanan tüm hususları destekliyor, enflasyonla çabada tesirli sonuçlar doğuracağını düşünüyoruz. Biz, kesim olarak marka ve iletisi geniş kitlelere aktarmada rol alıyoruz. Yalnızca dalımızın eşantiyon ve ikram kapsamında değerlendirilmesini hakikat bulmuyoruz. Önümüzdeki süreçte bu algının değişmesi gerektiğini düşünüyoruz. Kelam konusu bu yasağın yüzdesel bazda esnetilmesinin daha yararlı olacağına inanıyoruz." Karatemiz, Kurumsal Tanıtım ve Reklam Eserleri Fuarı'nı (PROMOGIFT İstanbul) 300'den fazla iştirakçi firma ile 31 Ekim-3 Kasım ortasında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde gerçekleştirmeye hazırlandıklarını ve fuarda 10 binden fazla ziyaretçiyi hedeflediklerini kelamlarına ekledi.
Muhabir: Ergin Garip
Benzer Videolar