AA
MUĞLA (AA) – Yeşil ve sürdürülebilir ögeleriyle ziyaretçilerini çevreci bir alanda ağırlayan YDA Dalaman Havalimanı, yıllık 4 bin 500 ton karbon emisyonunun önüne geçerek 200 bin ağacın korunmasına yardımcı oluyor.
YDA Dalaman Havalimanı Üst Yöneticisi (CEO) Yiğit Laçin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye’nin tabiat hoşlukları açısından en dikkat cazip ve yeşil bölgelerinden birinde yaklaşık 1100 kilometreyi aşan bir kıyı şeridine hizmet verdiklerini, mimari ve çevreci konseptleri muvaffakiyetle uyguladıklarını söyledi.
Dalaman Havalimanı’nın Türkiye’nin milletlerarası ziyaretçi yoğunluğu açısından 5. büyük havalimanı olduğuna işaret eden Laçin, “Böylesine yeşil bir bölgede hizmet veriyoruz. ‘Neden hem Türkiye’nin hem dünyanın sürdürülebilirlik açısından en yeşil havalimanlarından bir tanesi olmayalım’ kanısıyla bu projeye başladık. Havalimanının güç muhtaçlığının karşılanması gayesiyle 45 bin metrekare çatı üzerine 8 bin 250 kilovat kurulu gücünde güneş paneli yerleştirildi. Yaklaşık 5,4 milyon avroluk yatırım yapıldı. Şu an için bir havalimanı terminal binası çatısı üzerine kurulu dünyanın en büyük güneş güç santrali projesi pozisyonunda.Yıllık güç gereksinimimizin yüzde 55’ten fazlasını güneşten karşılıyoruz.” diye konuştu.
Laçin, havalimanında güneş panelleri kullanımına ek olarak atık idaresi, dijitalleşme ile kağıt kullanımının azaltılması ve aydınlatmada LED lambaların kullanılması üzere çevreci uygulamalara yer verildiğini lisana getirdi.
Havalimanı içindeki tüm operasyonlarda yönetici grup de dahil olmak üzere elektrikli araç kullanımına geçildiğine dikkati çeken Laçin, “Tüm araçlarımızı elektrikli araçlarla değiştirdik. Olağan ki çok verimli bir atık idaresi yapıyoruz. Atıkları ayrıştırarak lisanslı şirketlere toplatıyoruz. Şirket içinde ve dışındaki tüm yazışmalarımızı dijital ortamda yaparak kağıt israfının önüne geçiyoruz. Sürdürülebilir yaklaşımın tüm ögelerini havalimanımızda uygulamayı hedefliyoruz.” dedi.
Havalimanının çatı GES kapasitesi büyüyecek
Laçin, mevcut kapasiteye ek olarak ikinci faz kapasite artışı için çalışmalara başladıklarını belirterek şöyle devam etti:
“Bu santral projemizi bitirir bitirmez çabucak Faz 2’ye çalışmaya başladık. Şu an onay sürecindeyiz. Onay işlerimizi halleder halletmez Faz 2’de yüzde 100 güç gereksinimimizi karşılayacak biçimde güneş gücü santral projemizi genişletmeye başlayacağız. Kasımda başlamayı planlıyoruz. Ayrıyeten Dalaman Havalimanı olarak Dünya Havalimanları Kurulunun oluşturduğu havalimanları karbon akreditasyon programına başvurduk ve seviye 1’i direkt atlayarak seviye 2 üzerinden sertifikalandırdık. Şu anda seviye 3 için çalışmalarımızı tamamladık, çok yakın vakitte seviye 3 olarak sertifikalandırılacağız.”
“Konforlu hizmet, sürdürülebilir tahlillerle verilecek”
Laçin, Kovid-19 salgını, global iktisattaki sakinlik ve Rusya-Ukrayna Savaşı’ndan sonra tüm dünyada seyahatlerin kısıtlandığını söyledi.
2022’nin dünyadaki tüm havalimanlarında olduğu üzere YDA Dalaman Havalimanı için de bir “geri dönüş” yılı olduğunu lisana getiren Laçin, şunları kaydetti:
“Avrupa’daki en süratli geri dönen havalimanlarından bir tanesiyiz diyebilirim. Şu an prestijiyle 2023’e kıyasla yüzde 10, 2019 yılına kıyasla da yüzde 14 civarında yolcu sayımızda artış var. Biz natürel dönemlik bir havalimanıyız. Yolcumuzun çoğunluğu, yüzde 75 kadarı dış sınır yolcusu. Ülkeler yüklü olarak İngiltere, Rusya, Almanya ve başka Avrupa ülkeleri. Biz Dalaman Havalimanı olarak başta mülki yönetim amirimizin liderliğinde ve bir manada konut sahibimiz Devlet Hava Meydanları İşletmesi ve öteki tüm paydaşlarımızla birlikte konuklarımıza mümkün olan en konforlu hizmeti, sürdürülebilir tahlillerle vermeye devam edeceğiz.”
Muhabir: Gülşen Çağatay
BALKAN YEMEKLERİ
3 gün önceKÖŞE YAZARLARI
4 gün önceARAŞTIRMA-İNCELEME
13 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
14 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
14 gün önceVeri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.