e-Devlet Kapısı’nda kullanıcı sayısı yıl sonu maksadı olan 66 milyonu geçti

AA ANKARA (AA) - AA muhabirinin, Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisinden aldığı bilgiye nazaran, e-Devlet Kapısı, vatandaşların süreçlerini süratli ve inançlı yapabildikleri "Türkiye'nin dijital yüzü" olarak hizmet veriyor. Özellikle Kovid-19 salgını nedeniyle dijital hizmetlere olan muhtaçlığın net olarak anlaşılmasının akabinde vatandaşların ve iş dünyasının muhtaçlık duyduğu hizmetlerin dijitalleştirilmesi sayesinde e-Devlet Kapısı'nın kullanımı katlanarak arttı. e-Devlet Kapısı hizmete girdiği tarihten itibaren vatandaşların işlerini kolaylaştırırken vakitten da tasarruf etmelerini sağladı. 1056 kuruma ilişkin 8 bin 309 hizmet sunuluyor Türkiye'de 2008'den itibaren gelişimine aralıksız devam eden e-Devlet Kapısı'nda 1 Ağustos prestijiyle 1056 kuruma ilişkin 8 bin 309 dijital hizmet sunuluyor. Kullanıcı sayısı 1 Ağustos prestijiyle 66 milyon 2 bin 381'e ulaşan e-Devlet Kapısı'nda, yıl sonu gayesi olan 66 milyon kullanıcı sayısı aşılmış oldu. Toplam giriş sayısı yılın başından bugüne kadar 2 milyar 470 milyon 173 bin 340 olan e-Devlet Kapısı'nda, Togg üzerinden 327 bin 141 defa giriş yapıldı. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi, yüksek kullanıcı memnuniyeti ve kullanıcı odaklılığıyla Avrupa'nın en güzellerinden olan e-Devlet Kapısı'nı vatandaşların geri bildirimleriyle geliştirmeye devam ediyor. Her yıl yapılan e-Devlet Kapısı Memnuniyet Anketi 2024 yılında da "turkiye.gov.tr" adresi üzerinden 1 milyon kullanıcının iştirakiyle tamamlanırken memnuniyet oranı yüzde 94,8 olarak kaydedildi. Bu yılın başından itibaren en çok kullanılan 3 hizmete ve kullanım sayılarına bakıldığında, Toplumsal Güvenlik Kurumu-SGK Tescil ve Hizmet Dökümü/İşyeri Unvan Listesi 467 milyon 997 bin 494, Çalışma Hayatım Bütünleşik Hizmeti 207 milyon 264 bin 374, Gelir Yönetimi Başkanlığı- Vergi Borcu Sorgulama ve Ödeme 184 milyon 558 bin 684 defa kullanıldı.
Muhabir: Arife Yıldız Ünal
Benzer Videolar