Hanif Pehlivanoğlu’nun üç vazgeçilmezi
Balkanlar, Beşiktaş ve Akhisar
Tam bir Atatürk ve Balkanlar sevdalısı Pehlivanoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hanif Pehlivanoğlu vatandaşın ilk tercihi olmalarının şifresinin kaliteyi ucuza satmak olduğunu söyledi. Pehlivanoğlu, Atatürkçü, Balkan kökenli, Akhisarlı ve Beşiktaş taraftarı herkesin işletmelerinde çalışabileceğini söyledi.
Tüketicinin ihtiyaçlarına en hızlı ve en pratik çözümler üretebilmek amacıyla 1980 yılında İzmir’de kurulan Pehlivanoğlu Şirketler Grubu 1990 yılına kadar 5 şube ile faaliyet gösterdi. Pehlivanoğlu ailesinin ana sektörü gıda olmasına karşılık inşaat, turizm, ambalaj, makine, depoculuk, taşıma, sigorta acenteliği gibi farklı konularda faaliyetleri ve yatırımları var. Bunların yanı sıra İzmir’de eğitim ve yardım denince akla gelen önde şirketlerden biri olan Pehlivanoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hanif Pehlivanoğlu’nun konuğu olduk. Kendisinden Balkanlar üzerine görüşlerini isterken sohbetimiz eğitim ve Balkanlar üzerine yoğunlaştı.
Hanif Pehlivanoğlu Akhisar’da babalarının adını verdikleri bir ilköğretim okulu, annelerinin adına da İzmir’de bir öğrenci yurdu yaptırdıklarını belirtti, Atatürk ilkeleri doğrultusunda hizmet etmek için özellikle eğitim kurumlarına destek vermeyi Pehlivanoğlu şirketleri olarak amaç edindiklerini söyledi.
ŞİFRE KALİTEYİ UCUZA SATMAK
Hanif Pehlivanoğlu İzmir’in gözde şirketler grubu haline gelen Pehlivanoğlu Grubu’na dahil marketlerin başarısının göz kamaştırdığını, yabancıların ortaklık ve satın alma yönündeki tekliflerinin her geçen gün arttığını kaydetti ve şunları söyledi: "Bize bu başarının sırrı ne diye soruyorlar. Şirketin bugün geldiği noktanın en önemli nedeni aile olarak gösterdiğimiz birlik ve dayanışmadır. İşimizi çok sevmemiz çalışanlarımızı aile olarak görmemiz çok önemlidir. Ayrıca sektörde faaliyet gösteren işletmeler arasında yüzde 100 yerli sermaye olmamız tüketicinin gözünde çok önemli bir artı değer yaratıyor. Biz şirketimizi yabancılara satmak yerine, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'nda halka açmayı planlıyoruz. Şirketimizin değerini vatandaşlarımızla paylaşacağız. Halka arzla ortaya çıkacak kaynağı da grubu ve yatırımları büyütmekte kullanacağız.” Hedeflerinin en yakında en kaliteli ve en ucuzu sunmak olduğunu belirten Pehlivanoğlu, mağaza yatırımları ile birlikte organik süt, peynir, domates üretimi yaptıklarını, 30 yıllık tecrübeleri ile müşteri memnuniyetinin öncelik olduğunu kaydetti. Tüketiciye en yakın noktada olmaya özen gösterdiklerini, bol çeşidi, kalite ve ucuzlukla birleştirerek sunduklarını açıklayan Pehlivanoğlu vatandaşın birinci tercihi olmasının şifresinin, kaliteli ürünleri ucuza satmak olduğunu belirtti, şöyle devam etti:
“2009 yılı içerisinde mağazalarımızın yüzde 90’ını yeniledik. Bu mağazalarımızın hacimlerini genişlettik ve müşterilerimizin isteğine göre ürün yelpazemizi de çeşitlendirdik. Öte yandan 2010 yılı içerisinde sermayemizin yüzde 20’sini halka arz edeceğiz. Vatandaşlarımıza Pehlivanoğlu’na ortak olma imkânı tanıyacağız.”
BALKANLAR, AKHİSAR VE BEŞİKTAŞ ÖNEMLİ
Balkan kökenli, koyu Beşiktaşlı ve de Akhisarlı olduğunu her fırsatta dile getiren Hanif Pehlivanoğlu bu 3 şartı taşıyanların Pehlivanoğlu şirketlerinde işinin hazır olduğunu söyledi. Ancak kardeşi Ali Pehlivanoğlu’nun koyu Fenerbahçe taraftarı olması yüzünden Fenerbahçe taraflarlarının da iş konusunda avantajlı olduğunu anlattı. Akhisar’a yatırım yapmanın kendileri için önemli olduğunu söyleyen Pehlivanoğlu babalarının ismini taşıyan ilköğretim okulunda Atatürkçü gençler yetişmesi için çaba sarf ettiklerini de dile getirdi.
Balkanları iyi bilen birisi olarak kendisine sunulan Fahri Konsolosluk tekliflerini yoğun iş temposu nedeniyle değerlendiremediğini söyleyen Pehlivanoğlu bu onurlu görev verildiği takdirde layıkıyla yapmaya çalışacağını da sözlerine ekledi.
Didem ÖKTEM- Balkan Günlüğü