Helal Gıdadan sonra Helal Turizm

Tatil ve seyahat sektöründe dini duyarlılıklara göre konumlanan "helal turizm" konseptine ilgi artıyor. Dini referanslara öncelik veren helal turizmde tüketiciler, konakladıkları otellerde; ibadete rahat odalar, alkollü içecek sunulmaması ve kadın ile erkeklerin ayrı kullanabileceği spa ve fitness imkânlarının olup olmadığına dikkat ediyor. ABD merkezli Dinar Standard tarafından 47 ülkede yapılan son anketler, 'helal turistlerin' 2020 yılına kadar turizm sektörünün en fazla büyüyen hedef kitlesi olacağına işaret ediyor. Dinar Standard'ın online anketlerinde dikkat çeken diğer bir veri ise, helal tatil pazarının artık sadece zengin Müslümanlara has bir pazar olmadığı ve orta düzey gelir grubundaki Müslümanların da aile tatili talebinde artış yaşandığının belirlenmesi oldu. Bu arada helal turistlerin havayolu tercihlerinde ise alkol servisi yapmayan, yemeklerinde domuz eti kullanmayan ve namaz saatlerini bildiren şirketleri tercih ettiği saptandı.

PAZARIN POTANSİYELİ YÜZLERCE MİLYAR DOLAR

Dinar Standard Enstitüsü Genel Müdürü Rafiuddin Shikoh'ya göre ise helal seyahatler, turizm sektöründe yeri henüz doldurulamamış olan pazarların başında geliyor. Enstitünün yaptığı araştırmada en büyük yurtiçi ve yurtdışı seyahat imkânlarını sunan 47 Müslüman ülke mercek altına alındı. Araştırmaya doğrudan dini niteliği bulunan Hac ve Umre turları dahil edilmedi. Enstitünün uzmanları araştırma kapsamında Birleşmiş Milletler'e bağlı Dünya Turizmi Dairesi'nin (UNWTO) hazırladığı yıllık raporu dikkate aldı. Buna göre geçen yıl ticari hacmi 126 milyar dolara ulaşan helal tatil pazarının 2020 yılına kadar 192 milyar dolara yükseleceğini gösteriyor. Bu veriler ışığında bakıldığında ise helal turizmin dünya turizmindeki payının yüzde 12,3'ten yüzde 13,4'e yükselmesi bekleniyor. Küresel turizm pazarının genel büyüme ortalaması yüzde 3,8 iken, helal turizmin yıllık büyüme potansiyeli yüzde 4,8 olarak tahmin ediliyor. Bu da Müslüman turistlerin gereksinimleri doğrultusunda hizmet veren turizm pazarını dünyanın en büyük tekil pazarı haline getiriyor. "Helal turist potansiyeli" en yüksek ülkelerin başında ise Suudi Arabistan, İran, Birleşik Arap Emirlikleri, Endonezya ve Kuveyt'in geldiği belirlendi. Ancak bu durumun "Arap Baharı" ile birlikte değişmesi ve dönüşümden etkilenen ülkelerin de helal turizm pazarına katılması bekleniyor.

TÜRKİYE VE MALEZYA ATAKTA

Turizmciler Arap baharından etkilenen ülkelerde bilhassa kentli grubu potansiyel müşteri kitlesi olarak değerlendirmeye başladı. Müslüman ülkelerde orta direk olarak nitelenen ve sınıf atlama yarışındaki bu kitlelerin özellikle yurtdışı gezileri için ayırdığı maddi imkânların her geçen gün arttığı görülüyor. Bu kitlelerin başlıca destinasyonları arasında Avrupa ülkeleri ilk sıralarda yer almakla birlikte, bu eksenin Güneydoğu Asya ülkelerine ve diğer Müslüman ülkelere kaydığı gözleniyor. Bu eksen üzerinde en çok tercih edilen hedef ülkelerin başında Türkiye ve Malezya yer alıyor. Helal turizm pazarını keşfeden Türkiye’ye ilgi özellikle son yıllarda daha da artmaya başladı. Bu arada pastadan payını almak isteyen Endonezya da son dönemde alternatif tatil seçenekleriyle helal turizmde atağa geçti.

 

 

Benzer Videolar