İç giyimde hedef Avrupa
EKONOMİ SERVİSİ - Suwen Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Ali Bolluk, Romanya’da yatırım yapmak ve mağaza açmak için uzun süredir hazırlık yaptıklarını söyledi. Bolluk, “Bu çalışmalarımızı tamamladık ve artık yatırımı gerçekleştiriyoruz. Başkent Bükreş’te açacağımız 3 mağazayla yeni yılda Avrupa pazarına giriyoruz. Romanya’da 2 yıl içerisinde 15 noktaya ulaşacağımızı öngörüyoruz. Ayrıca Suudi Arabistan, Dubai, Katar gibi ülkeleri de planlıyoruz. Türki Cumhuriyetleri de düşünüyoruz. Gelecek üç yılda yurtdışında 75 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz” açıklamasını yaptı.
Romanya’da orta ve orta üstü kesimin alım gücünün arttığını dile getiren Bolluk, “Bu ülkede ürünlerimiz için ciddi bir potansiyel görüyoruz. Bu kapsamda markamızı Avrupa pazarına taşıma açısından önemli bir dönüm noktasını gerçekleştirdik. Türkiye’de 136 mağazamız var. Gelecek üç yıl içerisinde Türkiye ve yakın coğrafyalarda toplam 300 noktaya rahat bir biçimde ulaşacağımızı öngörüyoruz. Bunun yüzde 20’ye yakınının Türkiye sınırları dışında olmasını istiyoruz. Böylece gelirlerimizin en az yüzde 30’unun ihracat kaynaklı olmasını bekliyoruz” diye konuştu.
Bolluk, e-ticaret tarafında da yedi kat büyüdüklerini, 2020 yılında da yüzde 60 büyüme hedeflerinin olduğunu kaydetti.
Zam yapmadık
Hammadde fiyatlarına da değinen Ali Bolluk, “Üretimimizin yüzde 90’ı Türkiye’de. Biz tedariğimizi önceden yaptık. Gelecek yazın ürünlerinin yüzde 80’ini aldık. Bu nedenle zam çok yapmadık. Zam oranımız yüzde 12 oldu. 700 kişiye istihdam sağlıyoruz. Bunların yüzde 95’i kadın” bilgisini verdi.