ILK BAHARDA HANGİ SPOR YAPILIR?

10 Ağustos 2022 - 08:38

ILK BAHARDA HANGİ SPOR YAPILIR?

ILK BAHARDA HANGİ SPOR YAPILIR?
Son Güncelleme :

04 Nisan 2022 - 4:00

 

 

Vücudunuza iyi bakın!

Yaşamak zorunda olduğunuz tek yer orasıdır.

– Jim Rohn

 

Çiçeklerin açtığı, yaban hayatının hareketlenmeye başladığı, doğanın uyandığı şu zamanlarında artık havalar da güzelleştiğine göre açık havada  spor yaparken temiz hava almak ve dışarıda olmak isteriz.

Günümüz genelde ofislerimizde geçiyor, topluluk aktivitelerimizin ve antrenmanlarımızın büyük bir kısmını genellikle kapalı mekanlarda yapıyoruz. Yoğun geçen şehir hayatında dışarı çıkmak biraz daha zorlaşıyor. Ancak dışarı çıkmanın özellikle böyle zamanlarda sağlığa birçok faydası olabileceğini biliyor muydunuz?

Spor yapmak için en uygun zamanlarından biri, havalar güzelleştiği ve gündüz saatleri uzadığı için ilkbahar dönemidir. Bu güzel havalar ve sıcaklık değerleri, dışarıya çıkıp spor yapmanız için sizi teşvik eder.

Spor yapmaya uygun bir başka zaman dilimi ise yaz mevsimidir. İlkbaharda olduğu gibi, yaz döneminde de doğa ile iç içe olabileceğimiz ve aynı zamanda formda kalabileceğimiz aktiviteler yapabiliriz.

Gün içinde yapacağınız yürüyüşler, hafif tempolu koşular, hafif egzersizler, bisiklet gezileri, kaykay veya paten gibi sporlar bahar aylarında tercih edebileceğiniz hareketli aktivitelerden bazıları. Farklı spor dalları deneyebilirsiniz, böylece kendinizi tanıyabilir, sizin için hangi spor daha doğru olacağına karar verebilirsiniz.

Doğada vakit geçirmeyi veya en azından dışarıya çıkmayı günlük yaşamınıza dahil etmenin yollarını bulun ve bu sağlık faydalarını arkadaş ve ailelerinizle paylaşmayı unutmayın! Açık havada spor yapmak fiziksel zindelik sağladığı gibi ruhunuza da çok iyi gelecek. İlk spor deneyimlerinizi de baharın gelişi ile denemek güzel bir başlangıç olabilir.

Mutlaka kendiniz için motivasyon yaratın. Eğer dışarıya çıkmak, kamp yapmak, doğa yürüyüşü yapmak için motivasyona ihtiyacınız varsa, vakit geçirmekten keyif alacağınız insanlarla ortak planlar yapabilir ya da basitçe kendinize dışarıda vakit geçirmenin sağlık faydalarını hatırlatabilirsiniz.

Dışarıda daha fazla vakit geçirmek için neler yapabilirsiniz?

Açık havada vakit geçirmenin sağlığa faydaları nelerdir?

Gün içinde açık havada daha fazla zaman geçirmek için neler yapabiliriz?

Mesela, günlük hayatınızda dışarıda vakit geçirmek basit imkanlar yaratın. Mahallerinizde her akşam yürüyüşe çıkmak, balkonda biraz güneş banyosu almak için vakit ayırmak ya da her hafta sonu en yakın parkta biraz vakit geçirmek.

Peki, BİZİM İÇİN açık havada vakit geçirmemiz SAĞLIĞIMIZA FAYDALARI NEDİR?

  1. Zihinsel sağlık. Günlük hayatımızın koşturmasından, işlerden, telefondan, maillerden uzaklaşıp, sadece ağaçlara, çiçeklere, hayvanlara ve doğanın diğer özelliklerine kısa bir süre olsa bile maruz kalmak zihinsel sağlığımızı iyileştirebilir.
  2. Fiziksel aktivitede artış. Dışarıda daha fazla zaman geçiren insanlar genellikle fiziksel olarak daha aktif olma eğilimindedir. Fiziksel aktivite ise erken ölüm riskinin azalması ve birçok kronik hastalığın önlenmesi de dahil olmak üzere önemli sayıda sağlık yararı ile bağlantılıdır.
  3. D Vitamini artışı. D vitamini eksikliği, birçok hastalıkla bağlantılıdır. Güneşli bir havada dışarıda vakit geçirmek D vitamini seviyelerinizi artırmanın doğal bir yoludur.
  4. Stresi azaltmak. Dışarıda vakit geçirmek, yürüyüşe çıkmak sadece stresi azaltmak ve kortizol seviyelerinizi düşürmekle kalmaz, aynı zamanda kan basıncınızı düşürür ve diğer hastalıkların gerçekleşme ihtimalini azaltabilir.
  5. Özsaygıda artış. Son araştırmalara göre, beş dakikalık açık hava egzersizi bile özsaygıda ciddi bir artış yaratıyor. Doğanın içinde olmak ve su kaynaklarına yakın olmaksa özsaygıyı artıran etkilerin artmasını sağlıyor.
  6. Çevreyle bağlantı hissi. İlişkilerin tamamı, birlikte geçirilen zaman üzerine kuruludur. Biriyle ne kadar çok kaliteli vakit geçirirseniz o denli güçlü bir bağ geliştirme imkânınız olur.
  7. Daha hızlı iyileşme. Yapılan araştırmalara göre, doğal ışıkta daha fazla zaman geçiren omurilik yaralanmalı hastaların, daha düşük ağrı seviyeleri olduğunu, daha az ağrı kesici kullandığını ve daha düşük stres seviyeleri olduğunu belirtmektedir.
  8. Farkındalık ve kavrama. Sadece açık havada yürüyüş yapmak bile tek başına, olumsuz düşüncelerin oluşumunu azaltabilir ve savaş ya da kaç tepkisini sakinleştirebilir.
  9. Kronik hastalık riskinin azalması. Dışarıda geçirilen zamanın artan fiziksel aktivite olduğunu kabul ettiğimizde bu obezite, insülin direnci, tip 2 diyabet, koroner kalp hastalığı, felç gibi bir dizi kronik hastalık riskinin azalmasını sağlayabilir.

Colorado Üniversitesi’ndeki bilim insanları, kamp yapmanın, dışarıda birkaç dakika çıplak ayakla yürümek, uykusuzluğun en büyük ilacıdır.

Daha sağlıklı, daha mutlu ve daha huzurlu bir hayatınız için yol üzerinde gördüğünüz çiçekleri, ağaçları, yeni kesilmiş çimenleri dokunun ve koklayın! Daha fazla yürüyüş fırsatı yaratın. Markete, eczaneye, başka yerlere mümkün oldukça yürüyerek gitmeye çalışın ve nefes almaya ve vermeye unutmayın!

 

 

Bu baharı bahane edin, dışarı çıkın ve

 hareket etmeye başlayın!

 

 

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.