İnançlı internet abone sayısı 46,3 milyonu aştı
AA
ANKARA (AA) - Uraloğlu, AA muhabirine, inançlı internet hizmeti altyapısının erişim sağlayıcılar tarafından oluşturulan fiyatsız, talebe bağlı ve alternatif bir erişim hizmeti olduğunu anımsattı.
Güvenli internet hizmeti abone sayısının artmaya devam ettiğine işaret eden Uraloğlu, 2011'de devreye alınan uygulama kapsamında çocuk ve aile olmak üzere iki profilin olduğunu söyledi.
Uraloğlu, abone sayısının bu yılın nisan ayı sonunda 44 milyonu bulduğunu belirterek, "Güvenli internet hizmeti kullanıcılarının sayısı ağustos sonu prestijiyle 46,3 milyonu geçti. Abonelerin yüzde 99,5'i 'aile profili'ni tercih ederken, kalan yüzde 0,5'i de 'çocuk profili'ni kullanıyor." tabirlerini kullandı.
Söz konusu hizmetin, internetin inançlı kullanımına ait talepler doğrultusunda ortaya çıktığına dikkati çeken Uraloğlu, şunları kaydetti:
"Bilgi Teknolojileri ve Bağlantı Kurumumuzun Bilgi İhbar Merkezi'ne bu konuda çok sayıda şikayet geldi. Biz de bunları dikkate aldık. Gerekli çalışmaları yaptık. Yaptığımız araştırmalar, bilhassa ailelerin internet ortamındaki uygunsuz içeriklerle ilgili telaşlarını ve tahlil arayışını gösterdi, kelam konusu hizmet de bu muhtaçlığa cevap vermek için geliştirildi."
Uraloğlu, bu hizmetle aboneleri internetteki olumsuz içeriklerden muhafazayı amaçladıklarını, bu kapsamda öncelikle çocukların korunmasının değer taşıdığını söyledi.
Uygulamayla, abonelerin, yasaklı husus, şiddet, ırkçılık ve nefret söylemi ile terör propagandası içeren, cürüm işlemeyi teşvik eden sitelerden fiyatsız korunacağını anlatan Uraloğlu, mevcut filtreleme seçeneklerinden faydalanamayan kullanıcıların bu hizmete basitçe erişebileceğini vurguladı.
"Kullanıcı talep ve teklifleri doğrultusunda geliştiriliyor"
Uraloğlu, uygulamanın, internetin sakıncalı içerikleriyle karşılaşmak istemeyen ve bu nedenle konutuna internet hizmeti almayan vatandaşlar için de alternatif olduğunu aktararak, "Güvenli internet hizmetiyle mevcut internet kullanıcıları tercihlerinde özgür bırakılırken, inançlı kullanım gereksinimi olan kullanıcılara da kendi tercihleri doğrultusunda alternatif sunuluyor." sözünü kullandı.
Hizmet kapsamında çocuk ve aile profillerden birini tercih eden kullanıcıların karşılaştığı sorunu çabucak iletme ve önlem alınmasını talep etme hakkına sahip olduğuna işaret eden Uraloğlu, kullanıcılardan gelen talep, teklif ve değerlendirmeler doğrultusunda kelam konusu hizmetin daima geliştirildiğini ve aktifliğinin artırıldığını kaydetti.
Muhabir: Ayşe Böcüoğlu Bodur,Mustafa Çalkaya
Muhabir: Ayşe Böcüoğlu Bodur,Mustafa Çalkaya