Kavurucu sıcaktan bunalanların adresi Van Gölü’nün serin kıyıları oldu

AA VAN (AA) - Termometrelerin vakit zaman 45 derecenin üzerini gösterdiği Diyarbakır, Batman, Siirt, Mardin ve başka kentlerden Van ve Bitlis'e gelen aileler, otellerde, göl kıyısında kiraladıkları meskenlerde ya da kurdukları çadırlarda konaklıyor. Ege ve Akdeniz kıyılarını aratmayan Van Gölü kıyılarında serin havada tatil yapma fırsatı bulan aileler, tarihi yapılar ve doğal hoşlukların bulunduğu alanları da geziyor. Ailesiyle Diyarbakır'dan Van'a gelen Bekir Kadir Aydın, AA muhabirine, havası serin olduğu ve göl kıyısında bulunduğu için tatillerini Van'da geçirdiklerini söyledi. Sıcak havadan bunaldıklarını belirten Aydın, "Van'a 5 günlük tatil için gelmiştik lakin havanın serinliği tatilimizi uzatmamıza sebep oldu. Memleketimizde sıcak havanın tesiri azaldığında döneceğiz. Son yılların en sıcak periyodu Diyarbakır'da yaşanıyor. Van'ın hem havası hem de tabiatı çok hoş olduğu için burayı tercih ettik. Van Gölü'ne girerek serinliyoruz, kentin tarihi yerlerini geziyoruz." diye konuştu. Siirt'in kavurucu sıcağından kaçtıklarını lisana getiren Mehmet Ekin ise "Serinlemek için Van'ı tercih ettik. Ailemle geldim. Hem tatilimizi yapıyoruz hem de kentin doğal hoşluklarını dolaşıyoruz. Ailem birinci kere buraları gördü ve çok beğendik." dedi. Van Gölü kıyısındaki otelin işletmecisi Ertuğrul Arıç, etraf vilayetlerden gelen konukları ağırladıklarını ve ağır ilginin olduğunu anlattı. Memleketlerindeki sıcaktan bunalanların Van Gölü kıyılarını tercih ettiğini kaydeden Arıç, "Yabancı turistlerden fazla etraf vilayetlerden de gelen konuklara konut sahipliği yapıyoruz. Vatandaşlarımız daha serin yerlerde tatillerini geçirmek için bizi tercih ediyor." sözlerini kullandı. Batman’dan gelerek Bitlis'in Tatvan ilçesinde tatil yapan Diyadin Gündüz, sıcaktan kaçıp Van Gölü'nün maviliklerinde serinlediklerini tabir etti. Havanın serin olması sayesinde hoş bir tatil geçirdiklerini belirten Gündüz, "Batıdaki insanların gelip buraları görmesini istiyoruz. Batman'a göre burası daha serin. Ulaşım külfeti da yok. Tatil için tavsiye ediyorum." biçiminde konuştu. Abdulcabbar Batar ise her yıl yaz aylarında Tatvan'a geldiklerini, havası serin olduğu için kamp kurduklarını söyledi.