Bulgaristan’ın en zor projesine Türk imzası
Bulgaristan’da en zor proje olarak ünlenen “Elin Pelin-Vakarel Demiryolu Hattı” ihalesini Cengiz İnşaat-Duygu Mühendislik İş Ortaklığı kazandı.
Sofya’yı Filibe’ye bağlayan demir yolunun 20 kilometrelik Elin Pelin-Vakarel Demiryolu Hattı ihalesini Cengiz İnşaat ve Duygu Mühendislik tarafından kurulan DZZD Cen-Duy Demiryolu Elin Pelin İş Ortaklığı kazandı. Bulgaristan Ulusal Demiryolu Altyapısı Şirketi (NRIC) tarafından ihale edilen projenin yapılmasına 2014 yılında karar verildi. Sofya-Filibe hattı olarak adlandırılan demir yolu hattı için yaklaşık 1 milyar Euro bütçe ayrıldı. Hattın en önemli etabını ise Elin Pelin-Vakarel kesimi oluşturuyor. 72 ayda tamamlanacak 20 kilometrelik demiryolu hattının 7,68 kilometresini çift tüp, 2 adet tünel yapımı oluşturuyor. Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu (NATM) olarak inşa edilecek yapı tamamlandığında ise Bulgaristan’ın en uzun demiryolu tüneli olacak. Bulgaristan Ulusal Demiryolu Altyapı Şirketi Müdürü Krasimir Papukçiyski, Sofya-Filibe Demiryolu Hattının Modernizasyonu projesinin en önemli parçasının Elin Pelin – Vakarel bölümü olduğunu belirtti.
SOFYA/BALKAN GÜNLÜĞÜ
Sofya’yı Filibe’ye bağlayan demir yolunun 20 kilometrelik Elin Pelin-Vakarel Demiryolu Hattı ihalesini Cengiz İnşaat ve Duygu Mühendislik tarafından kurulan DZZD Cen-Duy Demiryolu Elin Pelin İş Ortaklığı kazandı. Bulgaristan Ulusal Demiryolu Altyapısı Şirketi (NRIC) tarafından ihale edilen projenin yapılmasına 2014 yılında karar verildi. Sofya-Filibe hattı olarak adlandırılan demir yolu hattı için yaklaşık 1 milyar Euro bütçe ayrıldı. Hattın en önemli etabını ise Elin Pelin-Vakarel kesimi oluşturuyor. İhale sürecinde Çin, Türkiye, Yunanistan, İtalya, İspanya, Portekiz, Polonya ve Bulgaristan’dan 9 şirket yarıştı. İpi ise Cengiz İnşaat ve Duygu Mühendislik’in kurduğu DZZD Cen-Duy Demiryolu Elin Pelin İş Ortaklığı göğüsledi. 72 ayda tamamlanacak 20 kilometrelik demiryolu hattının 7,68 kilometresini çift tüp, 2 adet tünel yapımı oluşturuyor. Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu (NATM) olarak inşa edilecek yapı tamamlandığında ise Bulgaristan’ın en uzun demiryolu tüneli olacak. timebalkan.com’a göre; bu tünellerin dışında proje kapsamında 8 köprü, 11 menfez ve yerleşim yerlerinin olduğu yerlerde ise 700 metrelik ses duvarı yapılacak. Ayrıca Elin Pelin yeni gar binası ile Pobit Kamık gar istasyonu proje kapsamında yapılırken, Vakarel Garı ve çevresi de yeniden düzenlenecek. 20 kilometrelik hattın sinyalizasyon ve video gözetim sistemleri de yine ortaklık tarafından kurulacak.
ZOR BÖLÜM
Açıklamada görüşlerine yer verilen Bulgaristan Ulusal Demiryolu Altyapı Şirketi Müdürü Krasimir Papukçiyski, Sofya-Filibe Demiryolu Hattının Modernizasyonu projesinin en önemli parçasının Elin Pelin – Vakarel bölümü olduğunu belirtti.
Projenin tarihi bir misyona da sahip olduğunu ifade eden Papukçiyski, “Bu hat tüm güzergahtaki en ağır ve zor bölüm. Son 70 yıl içinde Bulgaristan’da böyle bir proje hayata geçirilmedi. Son olarak 1949-1951 yılları arasında Balkan Dağları ile Sredna Gora Dağı’nı birleştiren Koznitsa Tüneli yapıldı. Yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren ülkemizde böyle bir tesis inşa edilmedi.” ifadelerini kullandı.
Cengiz İnşaat Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Koyuncu ise Bulgaristan’daki en zor projeye imza atacaklarını kaydetti.