DOLAR 34,3054 0.31%
EURO 37,5445 -0.07%
ALTIN 2.925,561,27
BITCOIN 21458333.54098%
İzmir
29°

PARÇALI BULUTLU

12:56

ÖĞLEYE KALAN SÜRE

MEB’den, Diyarbakır Tavşantepe İlkokulundaki öğretmen ve öğrencilere psikososyal dayanak
148 okunma

MEB’den, Diyarbakır Tavşantepe İlkokulundaki öğretmen ve öğrencilere psikososyal dayanak

ABONE OL
15/09/2024 17:00
MEB’den, Diyarbakır Tavşantepe İlkokulundaki öğretmen ve öğrencilere psikososyal dayanak
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

DIYARBAKIR (AA) – MEB’den yapılan açıklamada, ​​​​​​​Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Mustafa Otrar başkanlığında Bakanlık psikososyal dayanak saha koordinatörlerinin Diyarbakır’da yaşanan olaya ait psikososyal takviye çalışmalarının yürütülmesi maksadıyla Tavşantepe İlkokulu öğrenci ve öğretmenleriyle bir ortaya geldiği bildirildi.

Bakanlığın uyumunda vilayet ve ilçe psikososyal takviye hizmetleri takımlarınca, öğrencilere ve öğretmenlere yönelik yürütüleceklere yönelik belirlenen yol haritası kapsamında çalışmalar yapıldığı aktarılan açıklamada, Tavşantepe İlkokulunda bir hafta boyunca, psikososyal müdahale faaliyetlerinin birinci gününde öğrenci ve öğretmenlere yönelik programın birinci evresi olan ruhsal birinci yardım çalışmasının gerçekleştirildiği vurgulandı.

Bu süreçten ağır bir formda etkilenen öğretmenlerin his ve fikirlerini paylaşmalarının sağlandığı kaydedilen açıklamada, okul çalışanının birbirine dayanağının ehemmiyeti vurgulandığı, öğrencilerle yapılan çalışmada ise çocukların fizikî ve duygusal gereksinimlerinin belirlendiği belirtildi.

Açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Öğrencilerin okula ahengini sağlamak, muhtaçlıklarını belirlemek, his ve fikirlerini paylaşmak hedefiyle etkinlikler düzenlendi. Psikososyal müdahale çalışmasının ikinci gününde öğretmenlerle psikososyal takviye çalışmasında yer alan zorlayıcı bir ömür sonrasında ortaya çıkabilecek reaksiyonlarla ilgili bilgilendirmeler yapıldı. Çocuklarla ilgili yapılacak olan psikoeğitim çalışmaları başladı. Psikososyal müdahalenin üçüncü gününde 34 öğrenciyle psikoeğitim çalışmasının birinci oturumu yapıldı. Öğrencilerin zorlayıcı bir ömür olayından sonra vücutta, davranışlarda, fikirlerde ve hislerde meydana gelen değişikliklerden bahsedilip farkındalık oluşturuldu. Öğrencilere yapacakları çalışmalarda kullanmaları hedefiyle psikososyal kiti dağıtıldı. Psikososyal müdahale çalışmasının dördüncü gününde öğrencilerle psikoeğitim çalışmaları devam etti. Etkinlikler yapıldıktan sonra ebeveynler için zorlayıcı bir ömür olayı sonrasında yapacaklarıyla ilgili bilgilerin yer aldığı psikososyal yardım broşürü dağıtıldı. Birebir vakitte öğretmenlerin faydalanmaları için de psikososyal yardım broşürü öğretmenlere dağıtıldı. Psikososyal müdahale çalışmasının beşinci gününde öğrencilerle psikoeğitim çalışmaları tamamlandı. Etkinliklerde zorlayıcı bir hayat olayından sonra rutin hayatın devam ettirilmesi ve ortaya çıkan gerilim reaksiyonlarıyla baş etme, geleceğe yönelik olumlu bakış açısı kazanma ve umut çalışılmaları yapıldı. Öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik bir sonraki hafta yapılacak çalışmalar planlandı. Bakanlığımız Tavşantepe İlkokulunda yapılan çalışmaları yakından takip etmektedir.”

Açıklamada, bu süreçte öğrencilerin üstün faydası için muhtaçlıklar doğrultusunda gereken her türlü dayanağın sunulmaya devam edileceği bildirildi.

Muhabir: Halil İbrahim Sincar

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.