MEB’in 5 ve 9. sınıflara yönelik örnek ölçme araçları yayımlandı

AA ANKARA (AA) - Bakanlıktan yapılan açıklamaya nazaran, öğrenciyi zihinsel, toplumsal, duygusal, duyuşsal, fizikî ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören "bütüncül eğitim yaklaşımı" doğrultusunda hazırlanan ve bu yıl uygulanmaya başlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne uygun örnek ölçme araçları, "odsgm.meb.gov.tr" adresinde erişime açıldı. Yeni müfredattaki ölçme kıymetlendirme uygulamalarında tanılayıcı, geliştirici ve seviye belirleyici kıymetlendirme usulleri geliştirilerek yeni bir tertip sağlandı. Ayrıca yeni müfredata ait ölçme ve kıymetlendirme yaklaşımına nazaran öğretmenlere ödevler, projeler, performans misyonları, öğrenci portfolyoları, sunumlar, denetim listeleri, imtihanlar, müşahede ve görüşme formları, öğrenci anketleri, rol yapma, küme çalışması, ölçekler, mezun anketleri, sınıf içi tartışmalar, öz/akran/grup değerlendirmeleri ve yansıtma yazıları üzere delilleri öğrenci performansını ölçmek ve geliştirmek maksadıyla kullanmaları önerildi. Böylece yeni müfredatın ölçme ve kıymetlendirme yaklaşımı ile örtüşen, alana ve öğrencilerin gelişimsel özelliklerine uygun, geçerli, muteber ve kullanışlı ölçme ve kıymetlendirme araçları geliştirilip uygulanması ehemmiyet kazandı. Öz ve akran kıymetlendirme formları hazırlandı MEB'in bu gereksinimleri göz önünde bulundurarak 5 ve 9. sınıf öğrencilerine yönelik yayımladığı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne uygun ölçme araçlarında müfredatta tanımlanan öğrenme çıktıları ve süreç bileşenleri dikkate alındı. Ölçme araçlarında öğrenme çıktıları ile süreç bileşenlerinin bir bütün halinde ölçülmesine imkan sağlayan farklı yaklaşımlar kullanıldı. Bu kapsamda çalışma kağıtları, açık uçlu sorular, performans misyonları üzere örnekler sunuldu. Ayrıyeten, ölçülmek istenen marifetlerin değerlendirilmesinde kullanılabilecek dereceli puanlama anahtarı ve öğrencilerin hem kendilerini hem akranlarını değerlendirmelerine yönelik öz ve akran kıymetlendirme formları da hazırlandı.
Muhabir: Buğrahan Ayhan
Benzer Videolar