‘Mezopotamya’lı turizm dopingi

19 Nisan 2024 - 08:05

‘Mezopotamya’lı turizm dopingi

EKONOMİ SERVİSİ – Türkiye turizminde Mezopotamya atağı başlıyor. GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı, Dicle, Karacadağ ve İpekyolu Kalkınma …

‘Mezopotamya’lı turizm dopingi
Son Güncelleme :

26 Haziran 2021 - 22:00

305 okuma
(Last Updated On: 26/06/2021)

EKONOMİ SERVİSİ – Türkiye turizminde Mezopotamya atağı başlıyor. GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı, Dicle, Karacadağ ve İpekyolu Kalkınma ajanslarının iş birliğinde, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki illerin zengin kültürel mirasını turizme kazandırma ve bölgesel kalkınmayı sağlamak amacıyla başlatılan ‘GAP Bölgesi Turizm Tanıtım ve Markalaşma Projesi’, ‘Mezopotamya’ adıyla küresel bir kimliğe dönüşüyor.

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı açıklamasına göre, Anadolu topraklarından, Türkiye’nin destinasyon odaklı ilk bölgesel turizm markası, ‘Mezopotamya’ doğuyor. GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı ile Dicle, Karacadağ ve İpekyolu Kalkınma ajanslarının iş birliğinde, Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Kilis, Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak’ın zengin kültürel mirasını turizme kazandırma ve bölgesel kalkınmayı sağlamak amacıyla başlatılan GAP Bölgesi Turizm Tanıtım ve Markalaşma Projesi, ‘Mezopotamya’ adıyla küresel bir kimlik kazanacak.

9 ili kapsayacak

Dünyanın en büyük turizm destinasyonlarından biri olacak Mezopotamya’nın tanıtım stratejisi ve eylem planı, Şanlıurfa Arkeoloji Müzesi’nde Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un katılımıyla duyurulacak.

Projeyle, bölgenin tüm illerinin bütüncül bir yaklaşımla markalaştırılarak, sürdürülebilir bir turizm destinasyonu oluşturulması hedefleniyor.

Strateji kapsamında bölgedeki 9 ilin kültürel değerlerinin yansıtıldığı bir logo hazırlanarak Mezopotamya’nın bir bölge olmaktan çok bir marka olarak konumlandırılması amaçlandı. Mezopotamya’yı “Türkiye ve dünyada mutlaka görülmesi gereken yerler listelerine” dahil etmek nihai hedef olarak belirlendi.

Turist artışı mayısta %3039

Turizm Bakanlığı verilerine göre, Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi sayısı mayısta bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3039 artışla 936 bin 282 oldu. Ancak mayıs ayı yabancı ziyaretçi sayısı, bir önceki yıla göre yaşanan sert yükselişe karşın, pandemi öncesinin hala çok altında seyrediyor.

Yabancı ziyaretçi sayısı pandemi öncesi dönem olan 2019 yılı mayıs ayında 4.02 milyon kişi olarak gerçekleşmişti. Yabancı ziyaretçi sayısı ocak – mayısta ise bir önceki yıl aynı döneme göre yüzde 14.27 düşüşle 3.68 milyon olarak gerçekleşti.

Mayıs ayında Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülkeler arasında Ukrayna 236.212 kişi ve yüzde 25 civarı payla ilk sırada yer alırken, bu ülkeyi Almanya, Bulgaristan, İran ve Irak izledi.

 

 

 

Milliyet

EN ÇOK KAZANANLAR

    EN ÇOK KAYBEDENLER

      EN ÇOK İŞLEM GÖRENLER

        YORUM YAP

        YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

        DÖVİZ KURU

        BIST100
        DOLAR
        EURO
        BITCOIN
        ÇEYREK ALTIN
        GRAM ALTIN