Mısır yine Antalya’ya rakip
Mısır’ın fiyat düşürerek Antalya’nın vazgeçilmezi Rus turist sayısında ciddi bir düşüşe neden oldu. Sezonun iyi geçtiğini ancak Rus turist sayısında ciddi bir azalma gözlemlediklerine dikkat çekildiğini belirten Antalyalı otelciler, "Sezon aslında iyi geçiyor diyebiliriz. Mısır’daki yaşanan olayların etkilerini şu anda daha net olarak görmeye başladık. Özellikle Rus pazarı Antalya’nın en çok talep aldığı ve bütçesini, doluluklarını planladığı bir dönemde Mısır’daki fiyatların çok düşük seviyelere düşmesinden dolayı Türkiye’de Rus pazarında çok ciddi bir azalma var. Kaybedileni kazanmak adına aksiyonlar yapılıyor sürekli. Maalesef Mısır ile şu anda fiyat adına rekabet edilemiyor. Şu anda Mısır’da Her şey dahil olmak üzere kişi başı 15-30 dolar arasında fiyatlar verilmekte. Mısır’dakilerde haklı olarak ülkelerindeki bu ekonomik ve politik krizi ortadan kaldırmaya çalışıyorlar ve bunu da avantaja çevirmeye çalıştıklarını" belirtiyorlar.
AVRUPA BÖLGESİ’NDEN AKIN
Sayın okurlarım Avrupa bölgesinden bir akın olduğunu görüyorum, "Doluluklarında oradan gelen pazarlardan elde edildiğini, Rus pazarında sayılarda ve gelirlerde çok ciddi bir azalış olduğunu söyleyebilirim. Şu anda Antalya’da doluluklar belli bir seviyede iyi. En çok etkilenen Pazar Rus pazarı. Çünkü bunun nedeni fiyatla orantılı. Hem Kemer hem Belek’te bulunan Oteller aksiyon yapmalarına rağmen hala istedikleri doluluk oranlarını yakalayamadılar" Ben de aynısını düşünüyorum. Türkiye’de azalan Ruslar, rotalarını Mısır’a çevirdi. Rusların yemeği, içmeyi ve eğlenceyi daha önde tutukları için, gittikleri ülkelerdeki krize aldırış etmediklerini ve bunun yanında her şey dahil 15 dolara inen Mısır fiyatları ile rotalarını Mısır’a çevirdiler,
Oldukça rahat bir tatil havası sergiliyorlar. Dolayısıyla Mısır’da en önemli etken nedir? Fiyat. Çok fazla tesis var. Ve özellikle Piramitler ve bir de Kızıldeniz var. "
İç pazarda özellikle büyük tur operatörlerinin bu sene iç pazarda çok ciddi bir TV, Radyo ve Medya reklam kampanyası başatlıklarını ve bunun iç pazarda bir canlanma oluşturduğuna dikkat çekilirken, "Büyük tur operatörleri bu sene iç pazarda çok ciddi bir TV, radyo ve medya reklam kampanyası başattılar. Erken rezervasyonda yüzde 30-40’a varan indirimler ile çok sayıda güzel tesis ile indirim anlaşması yaptılar. Bu anlamda iç pazarda büyük bir hareketlilik yaşandığı" görülüyor.