Online yemek sektörünün sorunları Ankara Ticaret Odası’nda ele alındı
Online yemek sektörünün sorunları Ankara Ticaret Odası’nda ele alındı
ANKARA – BHA
Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Halil İbrahim Yılmaz, online yemek sipariş sitelerinin işletmelere uyguladığı farklı komisyon oranlarının yiyecek-içecek sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin mağduriyetine yol açtığını belirterek, “Online yemek sitelerinin komisyon oranlarına standart getirilmeli” dedi.
ATO Başkan Yardımcısı Halil İbrahim Yılmaz, Ankara Ticaret Odası’nın yiyecek-içecek sektöründe faaliyet gösteren üyelerini temsil eden 48 No’lu Hazır Yemek Hizmetleri-Kantin İşletmeciliği Meslek Komitesi ve 60 No’lu Restoran, Lokanta, Kafe Hizmetleri Meslek Komitesi üyeleri, online yemek sipariş platformları Yemeksepeti, Trendyol Yemek ve Getir Yemek temsilcileri ve Ticaret Bakanlığı yetkilileri ile ATO Zafertepe Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıya katıldı.
ATO Başkan Yardımcısı Yılmaz, toplantının açılışında yaptığı konuşmada, internet kullanımının yaygınlaşması ve dijitalleşme ile birlikte yiyecek-içecek sektöründe online sipariş sayısının her geçen gün arttığını belirterek, yemek sitelerinin işletmelere uyguladığı yüksek komisyon oranlarının yiyecek-içecek sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin mağduriyetine yol açtığını söyledi. Yılmaz, “Online yemek sipariş platformları tüketicilerin restoranlara ulaşmasını kolaylaştıran bir mecra ancak yiyecek-içecek sektörü gibi herkesi ilgilendiren bir sektörde yüksek komisyon oranlarının uygulanması işletmeleri zor durumda bırakıyor. İşletmeler açısından sürdürülebilir olmayan bu oranları düzeltmek için işletmelerin büyüklüğüne ve günlük paket miktarlarına göre bir düzenleme yapılması gerekiyor. Online siparişlerde komisyon oranlarına standart getirilmeli” dedi.