Ordu’daki 21 virajlı yol, imgesiyle şoförleri ve vatandaşları huzursuz ediyor

AA ORDU (AA) - Kabadüz ilçesine bağlı Özlükent Mahallesi'nde 2011 yılında yapılan hidroelektrik santrali (HES) için ilgili firma tarafından dağın yamacına 21 virajdan oluşan yol yapıldı. Firma tarafından kuvvetli arazi kaideleri aşılarak açılan yaklaşık 4 kilometre uzunluğundaki yol, birinci etapta HES'in işleyişinde ulaşım emeliyle kullanıldı, daha sonra asfaltlanarak Özlükent Mahallesi sakinlerinin kullanımına sunuldu. Daha evvel Ordu kent merkezinden farklı güzergah kullanarak 100 haneli Özlükent'e giden vatandaşlar, artık bu yolu tercih ederek daha kısa uzaklıktan meskenlerine ulaşabiliyor. Hem vakit hem de yakıttan tasarruf ettiren yol, keskin virajları ve manzarasıyla şoförleri ve vatandaşları tedirgin ediyor. Özlükent Mahallesi sakinlerinden, muhtar azası Salih Zirve, AA muhabirine, yolun 2011 yılında HES projesi kapsamında yapıldığını belirterek, yolu o tarihten beri kullanmaya başladıklarını söyledi. Şu anda tüm mahalle sakinlerinin yaz kış bu yolu kullandığını söz eden Zirve, "Bizim için bu yolun hiçbir tehlikesi yok. Burası bizim için adeta bir velinimet oldu ancak bu yolu görenler epey huzursuz oluyor." dedi. Daha evvel bu yol açılmadan mahalleye ulaşabilmek için 23 kilometrelik bir yolu dolaşmak durumunda kaldıklarını anlatan Zirve, "Şimdi bu yolu kullanarak çok kısa müddette gideceğimiz yere ulaşıyoruz. Bu yolun irtibat noktası Karadeniz-Akdeniz Yolu olduğu için kısa müddette bu yola bağlanarak kent merkezine gidebiliyoruz. Bu yolu bizim hizmetimize sunanlardan Allah razı olsun." diye konuştu. Tepe, yolu birinci kere kullanmak isteyen şoförlere tavsiyelerde bulunarak, "Bu yolu birinci kere kullananlar başta olmak üzere şoförlerimizin sürat yapmasını istemiyoruz. Yolda keskin virajlar epeyce fazla. Bilhassa yokuş aşağı giderken yavaş yavaş insinler." tabirini kullandı. "Bu yol sayesinde 40 dakikada konutumuza ulaşıyoruz" Yolu kullanan mahalle sakinlerinden şoför Ahmet Bodur ise "Uzun yıllar mahalleye yolcu taşıdım lakin mahalleye ulaşmak için Kabadüz'ün Yokuşdibi Mahallesi'ni dolaşmak durumunda kalıyorduk. Ordu merkezden yaklaşık 2 saatte mahalleye ulaşıyorduk. Artık bu yol sayesinde 40 dakikada konutumuza ulaşıyoruz. Hastamız olsa yarım saatte hastaneye ulaşabiliyoruz." bilgisini paylaştı. Yolun manzarasıyla herkesi huzursuz ettiğini lakin mahallelinin yolu kullanırken dikkatli olduğunu vurgulayan Bodur, "Yolu birinci kere kullanan şoförlerde ister istemez tedirginlik oluyor ancak biz alıştık. Yol, HES kapsamında yapıldı lakin köylü halkına daha fazla katkı sağlıyor." kelamlarını sarf etti. Bu yolda yanlışa yer olmadığına işaret eden Bodur, "Sürücülerimiz yavaş gidecek ve dikkat edecek. Bize nazaran sakıncası yok lakin her şoför dikkat etmek durumunda." dedi. Kabadüz Belediye Başkanı Yener Kaya da yolun Özlükent Mahallesi sakinlerince kullanıldığını, daha evvel burada yaşayan vatandaşların uzun yol dolaşarak meskenlerine ulaştığını hatırlattı. Kaya, Karadeniz'in kuvvetli coğrafyasında açılan bu yolda şoförlerden dikkat etmesini istedi.