Ruh Sağlığınız İçin Yapabileceğiniz 4 Aktivite

13 Ağustos 2022 - 02:36

1994 yılında Samsunda doğdu. İlkokul, ortaokul ve liseyi Samsun’da tamamlayan Turhan; Psikoloji eğitimimi Fatih Sultan Mehmet Vakıf üniversitesinde tamamladı. Samsun’da kendime ait Sardunya Psikolojik Danışmanlıkta bireysel terapi, aile terapisi, oyun terapisi gibi çeşitli alanlarda hizmet vermektedir.

Psikolog Tuğçe Turhan

Ruh Sağlığınız İçin Yapabileceğiniz 4 Aktivite

Son Güncelleme :

10 Ocak 2022 - 2:18



Psikolog Tuğçe Turhan
tugceturhan94@gmail.com

.
Kişinin kendine zaman ayırması ve kendiyle geçirdiği vaktin kıymetli hale geldiği bu dönemlerde, sizlere ruh sağlığınız için yapabileceğiniz 4 güzel aktiviteyi söyleyip açıklamaya çalışacağım. Depresif hallere, monotonluktan kuruyan hayatlara, yalnızlık depresyonlarına son! Bu 4 aktivitenin ruh sağlığınıza getirisi tahmin ettiğinizden daha fazladır. Güzel bir etiketle de başladığımız bu yazımıza, aktiviteleri sırasıyla yazmaya başlayabiliriz.

1) Kitap Okumak

Çoğunuzun bildiği ve araştırdığı gibi kitap okumak stresi azaltır. Okuduğunuz kitapların size kattıklarını gördüğünüzde mutluluktan havaya uçacak zamanınız olmayacak bile çünkü daha fazla okumak isteyeceksiniz. Kimine göre okuma eylemi alışılması gereken bir durum olsa da kimine göre de zevk meselesidir. Buna karar verecek olan sizsiniz, öğrenmeyi ve araştırmayı seven bir kişiliğiniz varsa bu durum size yatkın olan en iyi aktivite sayılabilir. Ruh sağlığınızı her açıdan olumlu yönde etkileyen bu durum, iç huzurunuzu yakalayabilmenizde ki temel unsurlardan birisidir. Diğer durumlarda kendinize daha farklı sebepler seçerek kitap okuyabilirsiniz. Kategori seçip, size yatkın yazıları ve kitapları okuyabilirsiniz. Unutmayın ki, ruh sağlığınız, hayatınızın konforu için çok önemli bir unsurdur.

2) Yürümek

Yürümek değince, aklınıza dünyayı turlamak gelmesin, varsayalım ki perişan bir ruh hali içindesiniz, kendinizi şartlamadan üstünüzü giyinip yarım saat bir gezintiyle, rahatladığınızı hissedeceksiniz. Yürümenin ruh sağlığınız için ne kadar önemli bir rol sağladığını göreceksiniz. Bu gezintileri her gün yapmaya başlayınca, gününüzün daha huzurlu ve sempatik bir hale geldiğini hissedebilirsiniz. Bu durum sizi rahatlatabilecek en basit aktivitelerden birisidir. Odak noktanızın da gelişmesinde yardımcı olabilecek bir durumdur.

3) İngilizce Öğrenmek

İngilizce öğrenmenin ilk olarak faydalarından birisi, özgüvendir. Farklı bir dil bilmenin ayrıca bir özgüveni olduğunu söylememiz gerekiyor, bu durumda ruh sağlığımıza olumlu yönde etkiler bırakır. Günlük bir saat çalışmanız takdirinde, gayet güzel sonuçlar çıkartılabilir. Disiplinli olup zamanınızı boşa harcamadığınızın farkına vardıktan sonra da mutlu olduğunuzu göreceksiniz, bir yandan da İngilizce öğrenmenin size kattıklarını gördükçe ve hissettikçe kendinize olan saygınız artacaktır. Öz saygınızı ve öz farkındalığınızı geliştiren, size özgüven ve mutluluk katan bir durumu neden yapmayasınız ki.

4) Diksiyon Çalışmak

Diksiyonunuzu en iyi hale getirmek sizin elinizde. İletişimin kadar olduğunu sende biliyorsun, peki hala neden çalışmaya koyulmuyorsun? Diksiyonunuzu geliştirmeniz için yapmanız gereken birçok egzersiz bulunuyor. Egzersizlere kısa bir süre geçtikten sonra alıştığınızı hissedeceksiniz ve bu durumda eğlenmeye başladığınızı görmüş olacaksınız. Bu durum, vazgeçilmez bir huy olmaya başladıktan sonra iletişiminizi kat kat geliştirmeyi başarmış olacaksınız. Böylelikle insanlarla kurmuş olduğunuz ilişkilerin daha kuvvetli ve bilinçli olduğunu göreceksiniz. İletişiminse ruh sağlığınıza faydaları bilimsel olarak kanıtlanmış bir durumdur.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.