Saati satın almaya ayarladı

 

HANİFE BAŞ - Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, bu satın almayla beraber bünyelerindeki saat markasının 30’a çıktığını belirterek, “Böyle bir zamanda yatırım yapabilmenin mutluluğunu ve böylesi güçlü bir şirketi satın alabilmenin gururunu yaşıyoruz” dedi.

Yüzde 22’si internetten

Kaya, pandeminin birçok sektörü derinden etkilediğini dile getirerek, şöyle konuştu:

“Öz kaynaklarımızla gerçekleştirdiğimiz bu satın almayla yolumuza daha da güçlenerek devam edeceğiz. Ciromuza yüzde 10 civarında katkı sağlayacağız. Günsal Saat’in lokomotif markaları Raymond Weil ve Lacoste. Bu markalardan Raymond Weil’in ortalama satış fiyatı 15.000 TL, Lacoste’un ise 1.750 TL” dedi.

Ramazan Kaya, pandeminin başlangıcından beri geçen süreçle ilgili de şunları söyledi:

“2021 planlamalarımızı yaparken kasım - aralık aylarında pandeminin hayatımızdan yavaş yavaş çıkacağını düşünmüştük. Biz tabloya iyimser baktık. Bu nedenle önümüze agresif bir plan ve ciro hedefi koyduk. Ona karşın yıl sonuna kadar bu ciro hedefimizin yüzde 96’sını yakalayacağımızı öngörüyoruz. Yeni markaları bünyemize kattık, yeni mağazalar açtık, pazarlama aktiviteleri gerçekleştirdik. Dünyadaki e-ticaret endeksi yüzde 8’den yüzde 15’e yükselirken biz yüzde 22’ye ulaştık. 2020’ye göre yüzde 62 büyüdük.”

Kaya, sektördeki taklitçiliğe de dikkat çekerek, sektöre yüzde 30 cirosal olarak zarar verdiğini kaydetti.

‘Saat bir aksesuar, ilgi hiç azalmıyor’

Saatin bir aksesuar olduğunu ve insanların saat almaya devam ettiğini aktaran Ramazan Kaya, “İnsanlar halen geleneksel saat seviyorlar. Pandemide saat tercihinde farklılık olmadı. Ama akıllı saatler de gelişiyor. Geleneksel markalar yeni modellerine bu özellikleri ekliyor” dedi.

Mağaza sayılarını artırdıklarından da bahseden Kaya, “Şu anda 165 noktadayız. Buna kornerlar da dahil. Yurtdışında Kosova ve Makedonya’da mağaza açıyoruz. Ama yurtdışında daha çok online satış yapmaya odaklıyız” bilgisini verdi.



Milliyet
Benzer Videolar