SEO Uyumlu Makale Yazmak
SEO Uyumlu Makale Yazmak için 18 İpucu
Web siteniz şirketinizin kurumsal imajını bütünler. Web sitenizin içerik yazımı özensiz, şişkin veya kafa karıştırıcıysa, ürün ve hizmetleriniz ne kadar iyi olursa olsun satışlarınızı kaybedersiniz.
Öte yandan, içeriği profesyonel şekilde planlanmış makaleler yeni müşteriler kazanmanıza yardımcı olabilir. Blog gönderileriniz daha fazla paylaşım kazanacak , sayfalarınıza geri dönüşler artacak ve bu makaleleleriniz sayesinde ziyaretçilerinizin güvenini kazanmaya başlayacaksınız.
Başarılı işletmeler, profesyonel içerik geliştirmenin önemini kavramış durumda. Sizde işletmeniz için kaliteli makaleler oluşturabilirsiniz. Bu makalede seo uyumlu makale yazabilmeniz için 18 ipucu hazırladık.
SEO Uyumlu Makele Yazmak Yazmak için 18 İpucu
1. Her zaman SEO için anahtar kelime araştırması ile başlayın.
SEO anahtar kelime araştırması Google’ın (ve kitlenizin), siteniz ile alakalı bulduğu konuları size söyler.
İçerik stratejinizi aydınlatır ve kendi güçlü ve zayıf yanlarınızı vurgular. Ayrıca, daha fazla trafik çekmek için tek tek makaleleri ve içerik stratejinizi bir bütün olarak optimize etmenize olanak tanır. Makaleleriniz bu araştırma sonucunda elde ettiğiniz anahtar kelimeler üzerine odaklanmalıdır. Pek çok web sitesi para harcayarak çekemeyecekleri müşteriyi bu makaleler sayesinde kazanmaktadır.
Aşağıdaki görüntüyü google anahtar kelime bulucusundan aldık. Anahtar kelime fikirleri kısmına web sitesi adresinizi yazabileceğiniz gibi, belirli bir kelime öbeğinide yazabiliyorsunuz. Google daha sonra size arama trendlerine göre önerilerde bulunuyor.Web sitenizi yeniden tasarlarken yapmamanız gereken SEO hataları‘nı öğrenmek istiyorsanız ilgili makalemizi okuyun.
2. Anahtar kelimeleri kesinlikle bir arada kullanmayın.
Anahtar kelimeler, içeriğinizi değerli, okunabilir ve arama dostu hale getirmenin önemli bir yoludur. Ancak anahtar kelimelerin hepsini bir içeriğe yazarsanız, tam tersi etki yapar.
Anahtar kelimelerle doldurulmuş bir sayfa, hem Google botlarına hem de ziyaterçilerinize şüpheli ve güvenilmez görünür. Dönüşüm oranınız sayfa görüntülemelerinizle birlikte azalır. Okuyucular düşük kaliteli bir sayfa olarak görmeye başlar ve hızlıca sayfadan çıkar ve zaman içinde arama motorları sayfanızı beğenilmeyen sayfa olarak görür.
Google’ın sayfanızın neyle ilgili olduğunu anlaması için bir arama teriminin olası tüm değişkenlerinde çalışmanıza gerek yoktur. Sayfanızdaki anahtar kelimelerin tüm varyasyonları ile doldurmayın. Arama motorlarının çok zeki çalışma yöntemleri olduğunu sakın unutmayın.
3. E-posta mı yazmalıyım yoksa e-mail mi, Internet’mi yoksa internet’mi yazmalıyım?
Makalelerinizin sizin için değil, onları okuyanlar için yazdığınızı unutmayın. Hedef kitlenizi iyi analiz edin. Onların anlayacağı dilden yazmaya dikkat edin. Hiç bir yede BJK kelimesinin açık halini yani Beşiktaş Jimnastik Kulübü’nü göremezsiniz. O zaman sizde kullanmayın, en doğru olanını değil, en çok tercih edileni yazmaya dikkat edin.
4. Kaynaklarınıza her zaman bağlantı verin, SEO uyumlu makale yazmak için kibarlığınızı bozmayın
Başka bir web sitesinin içeriğine başvurduğunuzda, bu siteye mutlaka bir bağlantı verin ve ilgili sayfanın linkini ekleyin. Web trafiğinizi başka bir siteye göndereceğinizden korkuyor olsanız bile kaynaklarınızı her zaman alıntılayın – trafiğinizi korumakla ilgili endişeleriniz varsa, her zaman bağlantıyı yeni pencerede aç seçeceğini kullanabilirsiniz.
5. Okuyucuya profesyonel bir sitede olduğunu hissettirin
Viral içerik elde edebilmeniz için bir çok faktör bulunmaktadır. Promosyon büyük bir faktördür ve marka kimliği, zamanlama ve şans hepsi ayrı ayrı önemli bir rol oynar. (Viral içerik : içeriğinizi okuyun kişilerin bu içeriği beğenip paylaşmalarıdır)
Ancak neredeyse tüm viral yazılarda ortak bir şey bulunur: duygusal etki ..
Ziyaretçinin makalenizi paylaşması için makalenizde etkilenmesi gerekir. Bunu sağlamak için elinizden geleni yapın. Viral içerik paylaşımının önemini sakın unutmayın!
6. Harekete geçirici içerikler yazın
Web siteniz için yazdığınız makale güçlü ve etki edici olmalıdır. Bunu yapmak için, cümle yapınız, kelime seçiminiz ve tarzınız eylemi vurgulamalıdır.
Örneğin, makalenizin başlığı olarak “WhatsApp mavi tık ile yazınızın okunup okunmadığını gösterecek” yerine “Herkesin kullandığı o program müthiş bir yenilik ile geliyor” başlığını kullanırsanız ikinci kullandığınız başlığa tıklama oranı daha yüksek olacaktır. Çünkü ikinci başlık daha fazla merak uyandırmaktadır ve insanların tıklamasına neden olur.
Bir web içerik yazarı olarak, okuyucuyu etkilemek için benzersiz ve heyecan verici fiiller kullanmalısınız. “Maliyetleri düşürürüz” yerine “maliyetleri düşürdük” arasında mutlaka fark olacaktır.
Arama Motorlarında Yükselmenizi Sağlayacak Bir Blog Oluşturmanın Yolları‘nı öğrenmek için ilgili makalemizi okuyun.
Son olarak, cümle stilinizi değiştirmeyi unutmayın.
Kısa ve basit cümleler kullanmayı deneyin, daha sonra eylemi ortaya çıkarmak için daha karmaşık olanları deneyin. Önemli eylemleri vurgulamak için ilginç fiiller kullanın, daha sonra çeşitlilik için daha geleneksel olanları kullanın. Bu küçük değişiklikler içeriğinizi daha heyecan verici ve ilgi çekici hale getirecektir.
7. Web siteniz için yazarken, kısa tutun
Bir roman yazıyorsanız kitap görünümünde paragraflar yazmanız gayet doğaldır. Ancak, web siteniz için yazmak tamamen farklı bir dünyadır. İnternette dikkat edilmesi gereken gereksiz uzatmalardan kaçınmanızdır ve paragraflarınıza bunu yansıtmanız gerekir.
Basitçe söyle: kısa tutun! Beş satırlık bir paragraf büyüktür, üç satırlık bir paragraf daha da iyidir.
8. Bağlantılarınızı güncelleyin
Çoğu web sitesi içerik yazarı iç bağlantıların önemini biliyor. Sitenizdeki diğer sayfalara bağlantı vermek, SEO’yu güçlendirir, okuyuculara yararlı bilgiler verir ve sayfa görüntülerini ve sitede geçirilen süreyi artırır.
Yazılarınızı yeni bağlantılarla güncellemek için eski yayınları ve sayfaları tekrar ziyaret etmeniz gerekir. Bu, arama sonuçlarınızı güçlendirir, sayfalarınızı kullanıcılar için daha kullanışlı ve alakalı hale getirir ve içeriğinizin yeni kalmasına yardımcı olur.
9. İyi bir SEO hizmetinden yardım alın
SEO anahtar kelime analizini bir Google e-tablosuyla ve bazı ücretsiz araçlarla yapabiliyorsunuz, ancak buralardan elde ettiğiniz veriler çok karmaşık olabiliyor. Tüm anahtar kelimeler ve trafik verileriyle arama yapmak, analizlerde kaybolmanızı sağlar.
Her SEO hizmeti sorunlarınızı çözemez. Bazıları, çok fazla veriyle kafanızı karıştırmaktan başka bir işe yaramaz.
Size SEMRUSH’ı önerebiliriz.
SEMrush ile anlaşılması kolay veriler alabilir ve çalışmalarınızı geliştirebilirsiniz. Semrush ekranında analizleri görüntüleyebilir: anahtar kelimeler, geri dönüşümleriniz ve anahtar kelimelerinizin toplam reklam değerlerini öğrenebilirsiniz.
10. SEO eklentilerini sitenizde mutlaka kullanmalısınız
Makalelerinizde hedeflenen anahtar kelimelerinizi birkaç kez tekrarlamak yeterli değildir. Anahtar kelimelerinizi (ve ilgili kelime öbeklerini) doğru yerlere yerleştirmeniz gerekir: URL’de, H2 başlıklarında, meta açıklamasında ve hatta resimlerinizin alt etiketlerinde . Seo uyumlu makale yazmak için seo eklentilerini kesinlikle öneriyoruz.
Eğer WordPress kullanıyorsanız, Yoast SEO eklentisi size yardımcı olabilir. Aşağıdaki görüntüyü size bu makaleyi düzenlerken aldık. Bizde yoast kullanıyoruz.
İçeriğinizi girmeyi tamamladıktan sonra, Yoast kutucuğunu genişletin ve yayınlamadan önce neleri geliştirmeniz gerektiğine ilişkin bazı yararlı ipuçları için İçerik Analizi bölümüne bakın.
Yoast sadece meta açıklamasında eksik anahtar kelimeler gibi önemli konularda öneriler vermekle kalmaz, aynı zamanda sitenize ekstra bir SEO artışı sağlamak için düşük anahtar kelime yoğunluğu gibi ayrıntılı konulara dikkat çekmenize yardımcı olabilir:
11. Okurlarınıza ilk cümleden yakalamak için çalışın
İyi girişler zordur. Doğal olmayan her şey hissedebilir. Okuyucuyu daha ilk paragraftan gereksiz bilgiye boğarsanız, hemen sitenizi terkeder.
Web siteniz bir ansiklopedi değildir. Ziyaretçiler sizin edebiyat becerinizi takdir etmek için sitenize gelmezler. Bilgi almak veya bir sorunu çözmek için oradalar. Ve eğer makalenizi önemsemek için bir neden vermezseniz, sayfanızda uzun süre kalmayacaklarına emin olabilirsiniz. Bu nedenle temiz ve anlaşılır bir giriş yapmalısınız. İlerleyen makalelerde konuyu açabilirsiniz.
Son olarak, size neden ihtiyaç duymaları gerektiğini hatırlatın. Yazdığınız her içerik bunu yapmalıdır. Okuyucularınıza, yazdıklarınızı okumak için neden zaman ayırmaları gerektiğini söyleyin. Onlara anlattıklarınızın ne faydası olacak? Yardımlarınızla hangi hedefi başaracaklar? Neden umursamalılar?
2018’de Öne Çıkacak En İyi 6 Dijital Pazarlama Yöntemi nedir? öğrenmek istiyorsanız ilgili makalemizi okuyabilirsiniz.
12. Emin değilseniz, araştırın
Bir şeylerin doğrusunu öğrenmek hiç bir zaman bu kadar kolay olmamıştı. Kelimeleri kontrol etme / dilbilgisi / yazım yanlışları/ vb. Bilmiyor musunuz? Hemen google’a sorun.
13. TDK sözlüğü senin arkadaşın – sitesini sık sık ziyaret et.
İnsanların düzenli olarak ne kadar yanlış kelime kullandıklarına hayret edeceksiniz. Siz bu yanlışların yapanlardan olmayın. Tamam bazı kelimeler halk arasında sıradanlaştırılmış. Bu kelimeleri makalelerinizde kullanabilirsiniz. Örneğin ‘geyik yapmak’ gençler arasında sıkça kullanılıyor. Makalenizde bu şekilde kullanmak garip durmayacaktır. Ancak domates’i domaytes yazarsanız bu sizin kelime bilginizin ne kadar kötü olduğunu gösterir.
14. Muza uzun sarı bir meyve demeyin
“En iddialı web içerik yazarı” ödülü almayacaksanız, 10 kuruşluk bir kelime yeterliyse 3 liralık bir kelime kullanmayın. Seo uyumlu makale yazmak için odağınızı kaybetmeden çalışmanız gerekir.
Anlamsız vızıltıların aşırı kullanımı, master diplomasına sahip olduğunuzu göstermenin iyi bir yoludur, fakat okuyucularınızın ilgisini korumak için kötü bir yoldur (ve aslında sizi kötü gösterir ).
Okuyucularınızın bakış açısından bakın. Okuyucu olsaydınız, bir teknik terim yazınızı daha okunabilir mi yoksa daha sıkıcı mı yapar? Makaleyi açıklığa kavuşturmalı mı yoksa anlamsız süslemelerle ilgi mi dağıtmalısınız?
15. Maksimum değer için yayınları yenilemek
İyi bir web içeriği zamanla değer kazanır. Sosyal medya hesapları onu paylaşır, bloglar ona bağlantı verir ve Google bu trafik sayesinde sıralamasını artırır.
Bu içerik aynı zamanda yaşlanabilir. Bilgiler güncelliğini yitirir, piyasa değişiklikleri ve kullanıcı çıkarları değişir.
İçeriğinizden en yüksek değeri elde etmek için, nasıl performans gösterdiğini izlemeli, yeni ziyaretçiler getirmeleri için onları yenilemeniz gerekir.
Sosyal paylaşımları, backlink’leri ve web trafiğini sürekli olarak analiz etmenin yanı sıra, web sıralamanızı şu anda sıraladığınız anahtar kelimeler için izlemelisiniz.
Güncel bilgiler ve güçlendirilmiş bir anahtar kelime stratejisiyle en değerli yayınlarınızı yenileyin, sayfanızın arama motoru sıralamalarında ne kadar hızlı bir şekilde yükseldiğini görünce şaşıracaksınız.
16. Okunabilme seviyesini düşük tutun
Genel olarak makaleniz ne kadar kolay okunursa o kadar iyidir. İçerik okuma kolaylığını ölçen araçlar olduğunu biliyor muydunuz? Bu araçlar içeriğiniz arasında gezinir, kelime dağarcığınızı analiz eder ve okunabilirlik derecenizi derecelendirir.
Konunuz son derece teknik değilse, ortaokul okuma seviyesini veya daha düşük seviyeyi hedeflemelisiniz.
17. Katma değer sağlayın
İçerik yazımınız her zaman okuyucuya fikirleri ve harekete geçirici ipuçları açısından değer sunmalıdır. Ancak içeriğinizin tekrar tekrar trafik kazanmasını ve arama motoru sıralamasında yükselmesini istiyorsanız, okuyucularınıza ayrıcalıklı bir hediye verin.
Mesela ücretsiz bir seminere davet edebilirsiniz. Okuyucularınıza değerli bir paket sunun, bu sayede sitenizi yalnızca harika bir kaynak olarak görmeyecekler – arkadaşlarına da sizi önerecekler!
18. Kendi yazınızı kendiniz düzeltmeyin
İdeal olarak, yazınızı düzenlemek için birinden yardım almalısınız. Web içeriğinizi yazmaktan ve düzenlemekten sorumluysanız, ikisini de aynı günde yapmayın. Yazınızı yeni yazdıysanız zihniniz yazınızdaki hataları ve eksikleri görmenize engel olacaktır. Yazınızı incelemeyi başka bir güne ya da en azından birkaç saat sonraya erteleyin.
Kaynak: Görkem EMER, Portakal Dijital Çözümler