THY, Büyüdükçe küçülmesin  

29 Mart 2024 - 12:07

24. Dönem AK Parti İzmir Milletvekili Balkan Stratejik Araştırmalar Merkezi (BASAM) Başkanı Balkan Günlüğü Gazetesi İmtiyaz Sahibi

(AA) Rifat SAİT

THY, Büyüdükçe küçülmesin  

THY, Büyüdükçe küçülmesin    
Son Güncelleme :

30 Mayıs 2016 - 8:30

497 okuma
(Last Updated On: 30/05/2016)

Türk Hava Yolları (THY) her şeyden önce başında taşıdığı Türk ibaresi ile gururumuz olmuştur. Başarılarından mutlu oluruz.  Kaldı ki; THY gerçekten dünya’da haklı bir liderliğe tırmanıyor.Son yıllarda Avrupa’da güçlenen Emirates, Etihad ve Qatar gibi şirketlere karşı Avrupa’da liderliğini, tüm dünyada da güçlü pazar payını korumak isteyen Lufthansa’yı dahi geride bırakan bir THY var. Türk Hava Yolları THY, şimdiden marka bilinirliğinde dünyada ilk dört havayolundan biri haline gelmiş bile.Marka bilinirliğinde dünya genelinde yüzde 64 ile Lufthansa’yı geçti  .THY, giderek büyüyor. Ancak bu büyüme Allah korusun beraberinde küçülmeyi getirmesin.

THY’nin  büyümesinde istikrarlı hükumetlerin  etkisi

Bu arada bu yükselişin arkasında Türkiye’deki istikrarlı ve güçlü bir hükümetlerin olduğu unutulmamalıdır. Türkiye Cumhuriyeti’nin dünya liderliğine oynaması, siyasi istikrarın getirdiği güç, hükümetin açtığı yeni havalimanları, vatandaşın alım gücünün artmasıyla birlikte uçağın tercih edilme artışı, Dışişleri bakanlığımızca yurt dışında yeni açılan Büyükelçiliklerimiz, Türkiye’nin dış yatırımcılar açısından cazipleşmesi, Türk işadamlarımızın güçlenip ihracata yönlenmeleri, tüm bunlar THY’nın büyümesinde önemli faktörlerdir.

THY’nı   “Avrupa’da yüzde 77. Yani 100 kişiden 77’si biliyor. Hatta dünya genelinde ‘ilk akla gelen havayolu’ sıralamasında Emirates’ten sonra ikinci. THY’nin bilinirliğinin bu kadar artmasında en mühim etken hiç kuşku yok ki dünyanın en fazla noktasına uçan havayolu olması. 2015’te 284 uçuş hattı olan THY,  2016 ve sonrasında  yeni destinasyonlarla hat sayısı 290’ın üzerine çıkacak. Atlanta devreye girince ABD’ye günlük yolcu sayısı 6.500’e, 2017 başında da 10 bin kişiye ulaşacak. Türk Hava Yolları THY, hat açılışlarında dünya havayolu pazarındaki payını İstanbul 3. havalimanını devreye girmesinin de itici gücüyle iki kattan fazla artırmayı hedefliyor. Dünya havayolu taşımacılığı pazarından şu anda yüzde 1.9 hisse alan THY, 2023’teki  payını yüzde 3.5-4’e çıkarmayı hedefliyor.Uçak  sayısını  ise 500’ün üzerine çıkarmayı hedefliyor.

Sayın İlker Aycı ve  Temel Kotil beyefendilerin dikkatine

THY’nın yönetimindeki iki önemli isim THY Yönetim kurulu Başkanı Sayın İlker Aycı ve Genel müdür Sayın Temel Kotil beyefendilerin dikkatini çekmek istiyorum.  Evet, THY büyüyor. Ancak bu büyüme beraberinde olumsuzluklar da getirmeye başladı. Sayın İlker Aycı beyi Türkiye Yatırım Ajansından tanırım. Sayın Temel Kotil beyefendi ile de bir çok kez görüşme imkanımız oldu. Her ikisi de başarılı yöneticiler. Eyvallah, ancak müşteriyi ya da Sayın İlker Aycı’nın deyimiyle THY’nın yolcu değil konuklarını dinlemek gerekiyor. İşimiz gereği sık sık seyahat edebiliyoruz ve genellikle THY’nı kullanıyoruz. Son günlerde özellikle İstanbul seyahatlerimizde ciddi gecikmeler yaşanıyor. Geçen gün İstanbul Atatürk havalimanındaki trafik nedeniyle havada bir kaç tur atmak zorunda kaldık. Bu vesileyle havadan yeni yapılan köprüyü de görme fırsatımız oldu. Aynı şekilde İstanbul’dan İzmir’e dönerken de rötarlar oldu ve beklemek zorunda kaldık. Arkadaşlarımızdan da sık sık bu şikayetleri dinliyorum. Hatlar artınca, İstanbul’un havalimanı bu trafiği kaldıramıyor. Yeni açılacak İstanbul havalimanı bu sorunlara çözüm olabilir ancak arada geçen zamanda sıkıntılar büyüyebilir. İstanbul’daki bu trafik dolaylı yönden bağlantılı tüm uçuşları da olumsuz etkiliyor. Önemli bir daveti yada iş görüşmesini bu yüzden kaçırmak üzücü olur. Kaldı ki; siz trafik yüzünden bir kaç dakika geç kalsanız, uçağa alınmıyorsunuz ve biletiniz yanıyor ama hava trafiği nedeniyle uçağınız bir saati aşan bir gecikmeye maruz kalınca sadece pilot tarafından formalite bir özür anonsu yapılıyor. Bu hiç de adil değil. Gecikme ayda yılda bir kez olabilir ama son günlerde kronik oldu.

Başkent’ten üçüncü büyük şehir İzmir’e  neden THY yok?

Son olarak THY’nın Başkent Ankara’dan İstanbul’a uçağı varken, Başkent Ankara’dan Türkiye’nin üçüncü büyük kenti İzmir’e neden seferi yok? Sadece THY’nın diğer havayolu markası olan Anadolu jet Ankara-İzmir hattında yolcu taşıyor. Üstelik İzmir uzun yıllar Ulaştırma ve şimdi gurumuz olan Sayın Başbakanımızın milletvekili olduğu şehir. Anadolu jet havayolu uçaklarında Busines bölümü olmasın,  portakal suyu dağıtılmasın, problem yok ama lütfen şu koltukları biraz geniş tutun, sizlerin deyiminizle konuklarınız bu uçaklarda eziyet görüyor.

Rifat Sait

BASAM Başkanı

24.Dönem İzmir milletvekili

rifatsait@gmail.com

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.