DOLAR 33,1952 -0.11%
EURO 36,0226 -0.6%
ALTIN 2.548,96-1,98
BITCOIN 22109090.45317%
İzmir
39°

AZ BULUTLU

17:13

İKİNDİYE KALAN SÜRE

Turkcell bilgi merkezlerinde 4 bin yerli ve yabancı şirkete hizmet veriyor
103 okunma

Turkcell bilgi merkezlerinde 4 bin yerli ve yabancı şirkete hizmet veriyor

ABONE OL
02/07/2024 02:20
Turkcell bilgi merkezlerinde 4 bin yerli ve yabancı şirkete hizmet veriyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

HAMBURG (AA) – Gazetecilere açıklama yapan Koç, Turkcell’in 1994’te kurulmasından bu yana spordan kültür ve sanata, teknolojiden data güvenliğine kadar birçok alanda yenilikçi projeleri ve atılımlarıyla öne çıktığını ve Turkcell olarak hayatın her alanında Türkiye’nin “bugününe ve yarınlarına” yatırım yapan projelere imza attıklarını söz etti.

Bu alanlar ortasında sporun çok özel bir yere sahip olduğunu vurgulayan Koç, “Sporun ülke tanıtımına ve Türkiye markasına katkı sağlayan en tesirli yollardan biri olduğuna inanıyoruz. Bu anlayışla 2002 yılından bu yana Türkiye’de sporun en büyük destekçisi pozisyonundayız. Futboldan atletizme, ferdi sporlardan kadro sporlarına kadar çok geniş bir yelpazede spora takviye oluyoruz ve bu takviyesi, her yıl daha da büyüterek yola devam ediyoruz.” biçiminde konuştu.

Futbolda; Harika Lig’e uzun yıllar isim sponsorluğu yaptıklarını, Anadolu kulüplerinde çeşitli sponsorluklara imza attıklarını kaydeden Koç, 2002 yılından beri destekçisi oldukları Türkiye Futbol Federasyonunun ulusal gruplar, e-milli ekipler, Turkcell Üstün Kupa ve Turkcell Bayan Futbol Süper Ligi tertiplerinde isim sponsorlukları bulunduğunu hatırlattı.

Koç, 10 yılı aşkın müddettir atletizm ve yüzme federasyonlarına, engelli branşların dayanak verdiklerini aktararak, “30 yıllık serüvende birçok spor tertibine ismimizi verdik. Spor yerlerine isim sponsorlukları yaptık. Spora ve atletlerimize yatırım yaparken önceliğimiz kupalar ya da şampiyonluklar değil. Sporun birleştirici gücüne inanıyor, Türkiye’nin yarınları olan gençlerin gelişimi için taşıdığı değere odaklanıyoruz.” tabirlerini kullandı.

“Teknolojide başkan konumdayız”

Teknolojide de kıymetli atılımlar yaptıklarından bahseden Koç, şunları kaydetti:

“30 yıldır müşterilerimize, yatırımcılarımıza ve ülkemize bedel katıyoruz. Bu 30 yıl yalnızca bizim şirket tarihimiz değil, tıpkı vakitte Türkiye’nin dijital seyahatinin da ta kendisi. Turkcell, Türkiye’nin telekomünikasyon ve teknoloji tarihinde izleri olan, stratejik ehemmiyete sahip bir marka. Kuruluşumuzdan bu yana kesimde birçok yeniliğe imza attık. Birincilerin markası olduk. Ülkemizin teknolojiyi yalnızca kullanan değil, üreten bir pozisyona gelmesi için var gücümüzle çalışıyor, Türkiye Yüzyılı’nı ‘Dijitalin Yüzyılı’ yapma maksadıyla yola devam ediyoruz. Turkcell, teknoloji demek. DNA’mızdaki teknoloji liderliği, inovasyon ve girişimcilik sayesinde her vakit teknolojik yenilikçiliğe odaklanarak bireylerin ve kurumların dijitalleşme seyahatine öncülük ediyoruz. Gerçekten geldiğimiz noktada, taşınabilir operatörü, sistem entegratörü, bilgi merkezi işletmecisi, dijital servis sağlayıcısı üzere farklı stratejik alanlarda Türkiye’nin önder markası pozisyonundayız.”

Togg’da kullanılan yapay zeka algoritmalarının birçoğunu kendilerinin sağladığını lisana getiren Koç, Paycell, TV+, BiP, fizy, lifebox, GAME+, Turkcell Küresel Bilgi, Turkcell Superonline, bilgi merkezleri, güç santralleri ve daha pek çok şirketle şahıslara ve sanayilere yenilikçi tahliller sunduklarına işaret etti.

Koç, “1994 yılında Türkiye’yi cepten birinci ‘Alo’ ile tanıştırarak başladığımız bu seyahat, milyonlarca insanın hayatını kolaylaştırarak ülkemizin dijital dönüşümüne öncülük ettiğimiz, Türkiye’nin başkan bağlantı ve teknoloji şirketi olduğumuz bir noktaya ulaştı.” sözünü kullandı.

Yapay zeka, data ve siber güvenlik alanlarının da öncelikleri ortasında yer aldığının altını çizen Koç, “Herkesi birbirine bağladığımız çağdan ‘her şeyi birbirine bağladığımız’ çağa geçiş yaptık. Ben bu periyoda ‘birliktelik çağı’ diyorum. Bu birliktelik çağında dijital servislerimizle de kullanıcıların her vakit yanında olmaya çalışıyoruz. Bu servislerimiz yalnızca bilgisayarlar ve cep telefonlarından değil, artık temaslı olan birçok aygıttan da erişilebilir hale geliyor. Bunun son örneklerinden biri olarak, en tanınan servislerimizden biri olan TV+’yı yeniden ortağı olduğumuz Türkiye’nin gururu Togg’dan da ulaşılabilir hale getirdik.” diye konuştu.

Ali Taha Koç, ana misyonlarının, dijital çağın lideri olarak Türkiye’ye öncülük etmek olduğunu, yatırımlarında siber güvenlik, data, güç ve yapay zeka olmak üzere dört ana odak noktası belirlediklerini belirtti.

Milyonlarca insan ve yüz binlerce şirketin Turkcell’in altyapısı ve teknolojisiyle çalıştığını lisana getiren Koç, teknolojinin ve dijital dönüşümün en kıymetli yararının refahı artırmak ve hayatı kolaylaştırmak olduğunu, bunun için öncelikle dijital okur müellifliği daha da yaygınlaştıracaklarını, yetkinliklerine entegre halde siber güvenlik ve bilgi güvenliği deneyimlerini kurumsal ve kişisel müşterilerin hizmetine sunacaklarını ve geliştirdikleri yeni teknolojilerle artan taleplere tahliller geliştirdiklerini söyledi.

Koç, siber ortamda ortaya çıkan tehditleri belirleyerek olası akın ve olayların tesirlerinin azaltılması ve ortadan kaldırılmasına yönelik tedbirler aldıklarını ve bunun ilgili aktörlerle paylaşılması için ulusal ve milletlerarası seviyede işbirlikleri yaptıklarını aktardı.

“Avrupa Data Merkezi’yle bu alanda bugüne kadar yaptığımız yatırımlar 2,5 milyar TL’yi aştı”

Veri güvenliğinin kendileri için artık en az sonların güvenliği kadar değerli ve öncelikli olduğunu söz eden Koç, “Türkiye’nin en büyük ve en kaliteli data merkezi işletmecisi pozisyonundayız. Bugün, bilgi merkezlerimizde Turkcell dışında yaklaşık 4 bin yerli ve yabancı şirket ve kuruma bulut ve data barındırma hizmeti veriyoruz. Ülkemizi dünyanın en önde gelen bilgi ve bulut teknolojileri üssü haline getirme hedefimiz doğrultusunda 2021 yılında Avrupa Data Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdik. Avrupa Data Merkezi’yle bu alanda bugüne kadar yaptığımız yatırımlar 2,5 milyar TL’yi aştı.” diye konuştu.

Koç, güvenilirliği memleketler arası sertifikalarla kanıtlanmış Turkcell data merkezlerinde sundukları muhtaçlığa uygun tahliller ile kurumlar ve şirketlerin IT altyapılarını itimatla saklayabildiğini, datanın üretilmesinden depolanmasına, kurumsal entegrasyonundan güvenliğine kadar uçtan uca hizmet sunduklarını bildirdi.

Birçok küresel şirketin de data merkezi eksenli hizmetlerini ve bulut tahlillerini kullandıklarını söyleyen Koç, “Gebze, İzmir, Temelli ve Avrupa olmak üzere 4 yeni jenerasyon bilgi merkezimiz var. Aklınıza gelen pek çok banka, e-ticaret siteleri, güç şirketleri, alternatif operatörler bizim müşterimiz. ‘Tier-3 Tasarım, Tesis ve Operasyonel Sürdürülebilirlik’ alanlarında milletlerarası sertifikalara sahip birinci şirketiz. Bu çok pahalı. Üç başlıkta da bu düzeyde olmak, herkesin sağlayamayacağı bir muvaffakiyet.” değerlendirmesini yaptı.

Turkcell’in toplumsal projelere de büyük ehemmiyet verdiğini anımsatan Koç, kelamlarını şöyle tamamladı:

“Turkcell, Kardelenler, Van İçin Türkiye Kumbarası, Manisiz Eğitim, Geleceği Yazan Bayanlar üzere çok ses getiren projelerle kritik süreçlerde toplumun farklı bölümlerinden milyonlarca vatandaşımızın yanında oldu. Afet bölgesindeki yaraları yerinde sarmak için ‘Gönül Bağı Projeleri’ni hayata geçirdik. Afetzede vatandaşlarımız ve onların bölge dışında eğitim gören birinci derece yakınları için istihdam seferberliği başlattık.”

Muhabir: Furkan Gençoğlu

En az 10 karakter gerekli

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.