Türkiye Sevdası ile TUTAP’IN 16 yıllık başarı hikayesi

Türkiye Sevdası ile TUTAP’IN 16 yıllık başarı hikayesi

İlhan Kılıç / Ankara – BHA

Kısa adı TUTAP olan Türkiye Turizm Tanıtma Platformu 16 yıllık yaptığı çalışmaları bir bir açıkladı.

TUTAP’IN MİSYONU

Türkiye Tanıtma Platformu TUTAP, Ülkemizin Ulusal ve Uluslararası alanda hak ettiği düzeyde tanıtılmasına yönelik çalışmalar yapan, projeler üreten ve kendi insanımızın tarihimizi kültürümüzü kaliteli materyallerle tanımalarını sağlayan, bu çerçevede girişimlerde bulunan ve faaliyetlerine 2008 den itibaren devam eden bir oluşumdur. TUTAP, Ülkemizin tanıtımı misyonu ile hareket eden, ticari bir yapılanması olmadan faaliyetlerini sürdüren, turist sayısını ve milli gelirimizi artırarak ekonomiye katkı sağlamayı kendisine hedef olarak belirleyen, tarihi, kültürel ve doğal zenginliklerimizi tanıtım odaklı değerlendiren bir sivil toplum kuruluşudur. Bu çerçevede birçok projeyi başarı ile tamamlayıp bazılarını sürdüren TUTAP, başta Kültür ve Turizm Bakanlığımız olmak üzere, farklı Bakanlıklar, Valilikler, Belediyeler ve STK’lar ile işbirliği yaparak ülkemizin uluslararası alanda hak ettiği düzeyde tanıtılmasına, siyaset üstü bir anlayış bilinci ve milli değerlerimize bağlı olarak katkı sağlamaya devam etmektedir.

TUTAP ÜLKEMİZİN MİLLİ GELİRİNE VE TURİST SAYISINA NE KADAR KATKI VERDİ?

TUTAP 2008 Yılından itibaren üstlenmiş olduğu misyonun gereği olarak birçok proje hazırladı, yurt içinde ve dışında organizasyonlar düzenledi, Dünya’nın en büyük Turizm fuarlarına katılım sağladı, Dünya miras alanlarına 6 unsurun girmesi adına öncülük yaptı, TRT’nin farklı kanallarında “DÜNYA MİRASI TÜRKİYE” Programlarını hazırladı ve yaklaşık olarak 6 yıl yayınladı, çeşitli etkinlikler organize etti. Sadece 2018 yılında yürüttüğü tanıtım çalışmaları ve Uluslararası alanda Dünya’nın en büyük Turizm fuarlarına katılarak, binlerce materyal dağıtımlarından ötürü, 2019 yılında Cumhuriyet tarihimizin en yüksek turist sayısına ve milli gelirine ulaşıldı. 51 milyon turist ve 35 milyar dolar gelirin oluşmasında TUTAP olarak katkımızın ortalama 5 milyar dolar ile 5 milyon turistin olduğu tahmin edilmektedir. 16 yıllık katkımızı düşündüğümüzde TUTAP’ın ülke ekonomisine ve turizm kazanımlarına olan pozitif etkisi takdire şayandır.

TÜRKİYE’MİZİN MARKA DEĞERİNE NE KADAR KATKI SAĞLADI?

Türkiye Tanıtma Platformu, ekonomik katkılarının yanı sıra, şehirlerimizin sahip olduğu Dünya miras alanlarını ( Asıl, aday, somut olmayan, yaratıcı şehirler ) yurt içinde ve dışında göstermiş olduğu tanıtım çabalarından ötürü başarı elde etmesi, Ülkemizin marka değerine büyük katkı sağlamıştır. Aynı şekilde bu değerlerimizin tanıtım odaklı lokomotif olarak değerlendirilmesi neticesinde, şehirlerimizin ve ilçelerimizin marka değerleri de pozitif olarak etkilenmiştir. Bunun neticesinde TUTAP olarak hassasiyetle tüm çalışmalarımızda üzerinde durduğumuz Türkiye vizyonu ve Ülkemizin tüm semavi dinlere ait mabetlere olan koruma başarısı ile insanlarımızın misafirperverliği gibi olumlu gelişmelerde önemli katkılarımız olmuştur.

TUTAP, KAMU KAYNAKLARI KULLANMADAN DEVLETİMİZE NASIL DESTEK OLDU?

TUTAP 16 yıldır yürüttüğü tüm faaliyetlerde ortak hareket ettiği STK’lar dışında kamuoyunun, yerel yönetimlerin ve iş adamlarımızın lojistik katkılarının dışında, Ülke sevdalısı insanlarımızın destek ve heyecanları neticesinde başarılı olmuştur. Bu güne kadar kamu kaynaklarından ve farklı fonlardan hiçbir maddi destek almadan Ülkemize hizmet etmek ve takdir görmek her zaman önceliğimiz olmuştur. Marifet iltifata tabidir düşüncesi ile elde ettiğimiz başarının ülkemize sağlamış olduğu kazanımları görmenin onurunu her zaman yaşadık. Talep ettiğimiz halde alamadığımız desteklerden ötürü Devlet kurumlarımıza karşı burukluk olsa da hiçbir zaman kırgınlığımız ve küskünlüğümüz olmamıştır. TUTAP Ailesi olarak heyecanımızda, azmimizde, karalılığımızda ve şevkimizde hiçbir zaman azalma olmamıştır. Hiçbir zaman Ticari ve siyasi duruşumuz olmamış, temel kriterimiz Ülkemizi sevmek, milli değerlerimize bağlı olmak, bölücülere ve vatan hainlerine fırsat vermemektir.

TUTAP ULUSLARARASI ALANDA HANGİ ÇALIŞMALARI YÜRÜTTÜ?

TUTAP olarak önemli bir sloganımız vardır. “Önce Ülkeni tanı, sonra Dünya ya tanıt” bu çerçevede sahip olduğumuz turizm çeşitliliğimizin Dünya da başka hiçbir ülkede olmadığını analiz ettik ve bu avantajımızı değerlendirmek adına kısa ve orta vadede, bir STK anlayışı ile planlamalar yaptık. Kısa vadede öncelikle Dünya insanlarının ortak değeri olan UNESCO da tescilli unsurlarımız adına çalışmalar yapmaya karar verdik ve DÜNYA MİRASI TÜRKİYE projesini 2013 yılında başlattık. Amacımız ve hedefimiz hızlı bir şekilde bu miraslarımız adına kaliteli materyaller hazırlayarak orta ve uzun vadede bu zenginliğimizden Ülke olarak kazanımlar sağlamak oldu. Bu hazırlıklarımızın ilk kazanımlarını yurt içinde TRT de yaptığımız programlardan, yurt dışında da TUTAP Yönetimi ve Ülke Başkanlarımızın öncülüğünde katılım sağladığımız Dünya’nın en büyük turizm fuarlarında gerçekleştirdiğimiz tanıtım çalışmalarından elde ettik. TUTAP olarak hayali ve uzun vadede bekleyişi olan adımlar yerine, çözüm üreterek gerektiğinde şahsi olarak fedakârlık yaparak, ülkemize hizmet edecek adımlar attık. Yaşadığımız zorluklar ve sıkıntılar yerine, her zaman elde ettiğimiz başarılar ve Türkiye’mize kazandırdıklarımızı ifade etmeye gayret ettik. Elde ettiğimiz somut adımlar, uluslararası alanda sağladığımız başarılar, Kültür ve Turizm Bakanlığımız tarafından Başta bu güne kadar görev yapan Sayın Bakanlarımız ve ilgili birimler olmak üzere, her zaman takdirle karşılanmıştır. Son beş yılda yurt dışında Ülkemizi başarı ile temsil eden, takdire şayan çalışmalar yapan kişilere ve Kurum yetkililerine “TÜRKİYE’NİN KÜLTÜR VE TURİZM ELÇİSİ” Beratlarını takdim ederek, kendilerini onurlandırdık ve farkındalık oluşturduk. Sayın Cumhurbaşkanımızın sürekli dile getirdiği ekonomik durumu yüksek turist kesimini ülkemize getirmek, ülke ekonomisine ve cari açığımıza önemli katkılar sağlayacak ifadesi ile 2025 yılı 70 milyon turist, 70 milyar dolar milli gelir hedefini bizlerde önemsiyor ve destekliyoruz. Ayrıca bu rakamlara ulaşacak bir potansiyele sahip olduğumuzun da farkındayız.

TUTAP, UNESCO’YA KAÇ UNSUR KAZANDIRDI?

TUTAP, 2015 Yılından itibaren UNESCO Dünya miras geçici listesine ( 6 ) altı unsurumuzun alınması adına öncülük yaptı ve bu altı unsurumuzdan ( 4 ) dört tanesinin dosyalarını bizzat hazırlayarak partnerleri belirledi ve Kültür Varlıkları Müzeler Genel Müdürlüğüne teslim etti. Başvurusunu gerçekleştirdiği tüm varlıklarımızın geçici listeye kabul edilmesi ve tescillenmeleri TUTAP olarak önemli bir başarı olarak tarihteki yerini aldı. TUTAP öncülüğünde UNESCO tarafından kabul edilen unsurlarımız Afşin Eshab-ı Kehf Külliyesi, Sarıkaya Roma Hamamı, Tarihi Harput Şehri ve Beypazarı Tarihi Şehridir. Ayrıca TUTAP olarak Ankara Hacı Bayram Veli Cami ile Bodrum Kalesi’nin geçici listeye alınması hususunda öncülük yaptık ve Bakanlığımıza gerekli bilgiler ve önerilerimizi ilettik.

TUTAP, KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI’MIZA KAÇ MATERYAL VERDİ?

TUTAP 2019 Yılında Kültür ve Turizm Bakanlığımız ile DÜNYA MİRASI TÜRKİYE başlığı ile işbirliği protokolü imzaladı. Varılan mutabakat neticesinde Bakanlığımıza Film, Belgesel ve fotoğraflardan oluşan yaklaşık 2450 materyal teslim etti. 2020 yılında faaliyetlerine başlayan Bakanlığın ajansı TGA’YA 2021 yılında FOTO SAFARİ etkinliklerimizde elde edilen 2000 kadar fotoğraf bedelsiz olarak teslim edildi. 2024 yılı şubat ayında Dünya miras alanımızdan yedi tanesi adına hazırladığımız kısa tanıtım filmlerinin kullanım ve yayınlatma haklarını TGA’ya verdik.

TUTAP KİMLERE ÖDÜL VERDİ, KİMLERDEN ÖDÜL ALDI?

Türkiye Tanıtma Platformu 2009 yılından itibaren uluslararası boyutta Ülkemizin tanıtımına, markalaşmasına destek olan, katkı sunan kişi ve kurumlara 6 defa yoğun katılımlı ödül törenleri organize etti. Takdim ettiği ödüllere karşılık kişi ve kurumlardan gerek maddi katkı, bağış, gerekse başka türlü bir karşılık beklenmemiş ve kurulan komisyonların tespit ettiği kişi ve kurumlara hak ettikleri için bu ödüller layık görülmüştür. TUTAP Yönetim Kurulu Başkanı Fikret YILDIZ’a 2014 yılında Kazakistan Cumhuriyeti Devlet Madalyası ve iki Ülke arasında yürütülen iş birlikteliklerine olan katkılarından ötürü Teşekkür Beratı takdim edilmiştir. TRT Haber de yayınlanan DÜNYA MİRASI TÜRKİYE Programını hazırlayıp sunan TUTAP Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Yıldız’a TÜRKSOY Genel Sekreteri Sayın Düsen KASEİNOV ve Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Sayın Hüseyin YAYMAN tarafından 2018 yılında Ödül ve Berat takdim edilmiştir. TUTAP 16 yıl içerisinde yüzlerce kişi ve kuruluşa ödül ve berat takdim ederken, aynı şekilde birçok Kurum, STK ve özel sektörden ve Devlet yöneticilerinden ödüller, beratlar ve çeşitli manevi değere sahip hediyeler alınmıştır. Son olarak KKTC Cumhurbaşkanı Sayın Ersin TATAR, Meclis Başkanı Sayın Zorlu TÖRE ve Turizm Bakanı Sayın Fikri ATAOĞLU ile TUTAP Başkanı Fikret YILDIZ arasında karşılıklı takdimler gerçekleştirilmiştir.

TUTAP 15 YILDA NELER YAPTI?

1. UNESCO Dünya Miraslarımızın tanıtılması adına “DÜNYA MİRASI TÜRKİYE” projesini hazırladı.

2. 7 yıl boyunca 10 dakikalık TRT Avaz ve 30 dakikalık TRT Haber kanallarında “DÜNYA MİRASI TÜRKİYE” Programlarını hazırladı ve yayınlattık.

3. Dört Kültürel mirasımızın UNESCO Dünya miras geçici listesine alınması sürecinde dosyaları ilgili yerel yönetimlerle işbirliği yaparak hazırladı ve Bakanlık birimlerine sundu ( Sarıkaya Roma Hamamı, Harput Tarihi Şehri, Eshab-ı Kehf Külliyesi, Beypazarı Tarihi Şehri). İki Kültürel mirasımızın da geçici listeye alınması sürecinde öncülük yaptık. ( Ankara Hacı Bayram Camii, Bodrum Kalesi )

4. 2016 yılında dönemin Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Prof. Dr. Nabi Avcı ile birlikte TRT de yayınlanan programda tanıtma seferberliğini başlattık.

5. Türkiye’nin Dünya miras alanlarının tanıtıldığı 2018 Almanya Berlin ITB fuarında 125 metrekarelik stantla katılımını gerçekleştirdi ve örnek stant seçilerek yüzbinlerce ziyaretçiye tanıtım materyalleri dağıttı. Aynı yıl Kiev ve Moskova fuarlarında milyonlarca materyalin dağıtımlarını gerçekleştirdi.


6. Uluslararası boyutta ülkemizin tanıtımına katkı sağlayan kişi ve kurumlarına ödüller dağıtılan 5 organizasyon gerçekleştirdik.

7. Türkiye’nin Kültür ve Turizm elçileri projesini başlattık. Bu çerçevede kamuoyunu ülke tanıtımında duyarlı hale getirip bilgilendirmek amaçlı tanınmış isimlerin yer aldığı kısa spot tanıtım filmleri çekimleri başladık. Birçok kişiye elçilik beratı takdim ettik.

8. Tarihi gerçekleri yansıtan, doğru bilgi ve belgelere dayalı, farklı dillerde, uluslararası alanda ülkemizin tanıtımı amacına yönelik belgesel çalışmalarına başladı ve bu çerçevede 2021 yılında 4 tanesini tamamladık.

9. Ülkemizin tanıtımı adına Bütün dünya miras alanlarımızın tanıtıldığı 21 adet katalog, broşür ve kitapçıklar hazırladık.

10. Birçok şehrimizin uluslararası alanda daha iyi tanıtılabilmesi adına 12 kriterden oluşan “MARKA ŞEHİR” çalışmasının hazırlıklarını tamamladık.

11. Tüm şehirlerimizin farklı dillerde tanıtıldığı, kültürel, tarihi, doğal ve yöresel zenginliklerimizin yer aldığı yeni internet sitesi hazırladık.

12. Yurt dışı tanıtımlarında kullanılacak, 1 dakikalık ve 5 dakikalık UNESCO Dünya miras listesinde yer alan 21 unsurumuzun tanıtım filmlerini hazırlamaktayız.

13. Türkiye de ve Dünya da ilk kez UNESCO unsurlarının tanıtımlarının yapıldığı, Türkçe ve İngilizce Kitapçıkların ücretsiz dağıtıldığı 45 panodan oluşan ve 81 ilimizin tamamında açılması planlanan kalıcı sergi çalışmasını başlattık. İlkini Eshab-ı Kehf külliyesinde açtık.

14. 2024-2025 öğretim yılında yurt içinde ve dışında birçok üniversitelerde Türkiye’nin UNESCO Dünya miras alanlarının tanıtımı ve iklim değişikliğinin zararlarının ortadan kaldırılmasına yönelik konferans ve paneller organize edilecektir.

15. 2021 Yılında 19 Dünya Miras alanımızı kapsayan Uluslararası “FOTO SAFARİ” Projesini başlattık, buradan elde ettiğimiz görüntü ve fotoğrafları Bakanlığımız tarafından kurulan TGA ile paylaştık.

16. Gençlik ve spor Bakanlığı, Anadolu Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile işbirliği protokolleri imzaladık.

17. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na 2360 adet görüntü ve fotoğrafı, tanımlarda kullanmaları adına teslim ettik.

18. 2018 yılındaki tanıtım başarımızdan ötürü 2019 da Turist sayısı ve milli gelirimizde rekor kırdık.

19. UNESCO Dünya Miras unsurlarımızın tamamının yer aldığı QR kodlu kitapçıklar hazırladık.

20. 46 il ve 27 yurt dışı temsilcilikleri oluşturduk. Yetki Belgesi işlemleri 2024 yılında tamamlanacaktır.

21. 2024 Yılı Ocak ayında Kültür ve Turizm Bakanlığımızın Ajansı TGA ile işbirliği yapılarak 7 kısa filmi teslim ettik.

TÜRKİYE TANITMA PLATFORMU TEMEL KRİTERLERİ NELER?

1. Vatanımıza ve bayrağımıza olan bağlılık

2. Milli değerlerimizi, ilkelerini benimsemek ve uygulamak

3. Tarihi, Kültürel, Yöresel ve doğal zenginliklerimizi tanıtmak ve korumak

4. TUTAP çatısı altında Siyasi ve ideolojik faaliyet yapmamak

5. Projelere sponsor temini dışında, Ticari kazanç ve rant oluşturacak girişimlerde bulunmamak

6. Kendi İnsanlarımızın Ülke tanıtımında duyarlı ve bilinçli olmalarını sağlamak

7. Ülkemizin uluslararası alanda marka değerini yükseltmek

8. Yöresel ve bölgesel ayrım yapmadan tüm il, ilçe ve beldelerimizi tanıtmak

9. Dünya miras alanlarımızı artırmak adına çalışmak, mevcutları tanıtmak ve korumak

10. Amaçlarına uygun olarak Kamu Kurum ve kuruluşlarının yanı sıra, yerel yönetimler ve STK’Lar ile işbirliği yapmak

11. Çocuklarımızın ve gençlerimizin ülkemizin Tarihi ve Kültürel zenginliklerini daha kapsamlı tanımaları adına donatılmalarına katkıda bulunmak.

12. Türkiye’nin tanıtım materyallerini ve Bakanlıkla birlikte işbirliği yapılarak hazırlanan kısa filmlerin Uluslararası alanda yayınlatılmasını sağlamak.

TUTAP TÜRKİYE’MİZİN YURT DIŞINDAKİ VİYONUNA DEĞER KATIYOR TUTAP

Türkiye’mizin hak ettiği düzeyde tanıtılmasına yönelik projeler üretip, ekinlikler ve organizasyonlar gerçekleştirse de, aynı zamanda marka değerine ve vizyonuna değer katacak bir takım etkinliklere de öncülük yapma misyonuna sahiptir. Özellikle farklı semavi dinlere olan hoşgörümüzün, mabetlerin korunmasına yönelik gayretlerimiz ve herkesin kendi inançlarına göre özgürce ibadetlerini yapabilme huzuru içerisinde olması, yurt dışından gelen insanlara göstermiş olduğumuz misafirperverliğimiz insanlarımızın kültürel bir anlayışının yanı sıra her zaman Devlet politikası olarak da Dünya ya örnek olmuştur. 2016 Yılında Avrupa Parlamentosu önünde sözde sergi açarak teröre destek verip Ülkemizi karalamaya yönelik eylem yapan hainlere karşı, TUTAP olarak çok anlamlı bir tepki koyduk. Avrupa Parlamentosuna AP Milletvekilleri ile başvuruda bulunarak Medeniyetler ittifakı ve Türkiye’mizi tanıtan sergi açmak adına yasal başvuruda bulunduk. 2018 yılında Almanya Berlin de her yıl düzenlenen Dünya’nın en büyük organizasyonlarından olan ITB Turizm fuarında 125 metrekarelik DÜNYA MİRASI TÜRKİYE konsepti ile fuarın örnek standı seçildik ve Türkiye olarak ilk defa tüm Dünya miras alanlarımızı bir arada tanıtarak yüzbinlerce tanıtım materyali dağıttık. Ayrıca Sabah Gazetesi 12 sayfa TUTAP’ın bu çalışması ile ilgili ek çıkararak 300 bin adet dağıtım gerçekleştirdi. 2018 Yılında göstermiş olduğumuz yoğun gayretlerimizin neticesinde 2019 yılında kırılan Turizm rekorları TUTAP olarak tarihi bir başarı olarak bizleri gururlandırmıştır.

Benzer Videolar