AA
İSTANBUL (AA) – Pasifik Euresia Demiryolu İşletmeciliği İstanbul-Budapeşte Birinci Yük Treni’nin uğurlanması münasebetiyle merasim düzenlendi.
Türkiye’nin birinci özel uluslararası yük treni Halkalı İstasyonu’ndan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katılımıyla Avrupa’ya uğurlandı.
TCDD Genel Müdürü Kurt, törende, demir yollarında sağlanan ilerlemelerden bahsederek, ray ilişki elemanını bile yurt dışından ithal eden Türkiye’nin artık kendi vagonunu, lokomotifini, tekerini ve rayını üretir hale geldiğini söyledi.
Türkiye’nin artık Orta Koridor ve Kalkınma Yolu Projesi üzere milletlerarası koridorlarla anılmaya başlandığını lisana getiren Kurt, Türk demir yollarının artık hem devletin hem de özel bölümün bulunduğu rekabetçi bir ortama kavuştuğunu anlattı.
Kurt, “Artık Türkiye’den Avrupa’ya, İstanbul’dan Budapeşte’ye, Viyana’ya ve Avrupa’nın başkentlerine Türk özel kesimi kendi imkanlarıyla Türk ihracatçısının yükünü çekmeye başladı.” diye konuştu.
Demir yollarında sağlanan ilerlemelerden bahseden Kurt, kelamlarını şöyle devam etti:
“Devlet işletmeciliğinin yanı sıra özel dalın de dahil olmasıyla Türk demir yollarında rekabet oluştu. 2017’de bir tane operatörle başlamıştık, ardından ikinci operatörle işletmeciliğe başladık. Bugün görüyoruz ki artık üçüncü operatörle Türk demir yollarında devletin kabiliyetlerinin yanı sıra özel kesimimizin kabiliyetlerini de bu değerli sisteme enjekte etmiş durumdayız. Özel bölümümüzün Türk demir yollarının içerisindeki hissesi yüzde 17 civarında. Yeni işletmecilerle birlikte Türk demir yollarında özel bölüm kabiliyetlerini yüzde 20’lerin üzerine çıkaracağız.”
Orta Asya’dan ve Çin’den Türkiye ve Avrupa’ya kesintisiz yük taşımacılığı
Pasifik Eurasia Yönetim Kurulu Lideri Fatih Nusret Dur ise Pasifik Eurasia olarak 2019 yılında başladıkları lojistik bölümündeki seyahatinde pek çok birincilere imza attıklarını belirterek, bu birincilere ait örnekler paylaştı.
Orta Asya’dan ve Çin’den Türkiye ve devamında Avrupa’ya yahut karşıtı istikamette kesintisiz taşıma yapılabilmesi için pek çok yatırıma imza attıklarını anlatan Dur, bu husustaki iş birliklerinden bahsetti.
Dur, “Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Çizgisi üzerindeki çalışmalar sayesinde Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan, Türkmenistan, Tacikistan, Azerbaycan ve öteki Asya ülkelerinden Türkiye’ye ve Türkiye üzerinden Avrupa’ya demir yolu ile taşınacak yüklerin kapasitesini artırdık. Avrupa’da Almanya, Macaristan, Slovakya üzere ülkelerde büyük iş birliği muahedeleri imzaladık. Kapıdan kapıya teslim modeliyle Avrupa’da bütünleşik lojistik tahliller üreten bir şirket alt yapısı oluşturduk.” diye konuştu.
Ülkemiz demir yolunun gelişimi açısından bir dönüm noktası olacak”
Nusret Dur, Türkiye’nin coğrafik pozisyonunun sunduğu avantajlara işaret ederek, demir yolu yatırımlarının süratle devam etmesi ve gelecek periyotta demir yolu nakliyatının ulusal yük taşımacılığındaki hissesinin artırılmasının hedeflendiğini söyledi.
Bu strateji ve yaklaşımın kendilerinin yaptığı yatırımların doğruluğunu ve değerini ortaya koyduğunu lisana getiren Dur, kelamlarını şöyle sürdürdü:
“Bugün Pasifik Eurasia’nın yüzde 100 payına sahip olduğu ve Temmuz 2023’te kurulan Pasifik Eurasia Demiryolu Tren İşletmeciliği olarak Türkiye’nin üçüncü özel dal demir yolu tren işletmecisi (DTİ) olmanın ve bunun yanında milletlerarası demir yolu nakliyatı alanındaki birinci DTİ olmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Memleketler arası nakliyecilik alanında hizmet etmek maksadıyla kurduğumuz bu şirketle ülkemizde demir yolu nakliyatının gelişimine katkı sağlamakla kalmayacağız birebir vakitte kamunun gücüyle özel kesim dinamizminin yaratacağı sinerjinin hem Avrupa hem de Orta Koridor’daki tüm paydaşlarımız ve dala olumlu yansıyacağına inanıyoruz. Bugün sizlerin iştirakleriyle gerçekleşen bu pahalı başlangıç, ülkemiz demir yolunun gelişimi açısından bir dönüm noktası olacaktır. Halkalı’da başlattığımız bu seferler de Türkiye’nin lojistik manada merkez ülke olma amacını destekleyecek önemli bir adımdır.”
İlk trende 1250 ton yük bulunuyor
Dur, Türkiye’den Budapeşte’ye gerçek yola çıkaracakları birinci milletlerarası yük treninin 19 vagon, 1250 ton ve 550 metre uzunluğunda olduğunu belirterek, şu bilgileri verdi:
“Trende 16 dorse, 10 swapbody, 12 tank konteyner mevcut olup 38 tıra eş paha bir ihracat yükü taşımasıdır. Böylelikle Halkalı-Avrupa sınırında başlayacak olan tren seferlerimiz, Türkiye’nin lojistik manada bir köprü görevi görmesine büyük katkı sağlayacak ve iş hacmimizi değerli ölçüde artıracaktır. Amacımız kısa vadede Avrupa sınırında nakliyecilik kapasitemizi yüzde 50 artırarak şu an haftalık 10 olan tren sayımızı 15’e çıkarmaktır.”
Konuşmaların akabinde Bakan Uraloğlu, hareket memuru şapkası takarak hareket diskini kaldırdı ve Türkiye’nin birinci özel uluslararası yük treninin hareket buyruğunu verdi.
“Türkiye bir lojistik üs olacaktır”
Pasifik Eurasia Yönetim Kurulu Lideri Dur, merasimin akabinde AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye’nin coğrafik pozisyonu prestijiyle ticaret yollarının kesişim noktasında yer aldığını belirterek, şunları söyledi:
“Bugün bilhassa Çin ile Avrupa ortasında çok ağır bir ticaret ve lojistik akışı var. Bu akış bir kaç farklı yoldan yapılabiliyor. Bunlardan bir tanesi, Kuzey Çizgisi dediğimiz Rusya-Ukrayna üzerinden Avrupa’ya giriş çizgisi ancak yaşanan savaş nedeniyle önümüzdeki devirde aksaklıkların ortaya çıkması mümkün. Deniz sınırlarıyla güneyden akıyor, savaş nedeniyle orada da kahırlar yaşanabiliyor. Bu noktada Orta Koridor sınırının ehemmiyeti ortaya çıkıyor. Bunun merkezinde de Türkiye var. O coğrafyadan Avrupa’ya ulaşacaksak, Türkiye bir lojistik üs olacaktır. Biz de şirket olarak yatırımlarımızı buna nazaran planlıyoruz.”
Muhabir: Uğur Aslanhan,Ali Canberk Özbuğutu
BALKAN YEMEKLERİ
5 gün önceKÖŞE YAZARLARI
6 gün önceARAŞTIRMA-İNCELEME
15 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
16 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
16 gün önceVeri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.