UDY’de potansiyeli artırmak hedefiyle “iletişim ve tanıtma” çalışmaları yapılacak

AA İSTANBUL (AA) - Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi tarafından, Türkiye'nin UDY siyasetinin genel çerçevesini çizmek ve bu alandaki uygulamalara rehberlik etmek üzere hazırlanan "Türkiye UDY Stratejisi (2024-2028)" yayımlandı. AA muhabirinin, "Türkiye UDY Stratejisi"nden yaptığı derlemeye nazaran, 360 derece bağlantı yaklaşımı benimsenerek yatırım diplomasisi, memleketler arası kampanyalar ve medya bağlantıları üzere araçlarla Türkiye'nin yatırım ortamı faal bir biçimde tanıtılacak. Buna nazaran, Türkiye yatırım ortamının ulusal ve milletlerarası ölçekte tanıtımı için etkinlikler düzenlenecek ve önde gelen etkinliklere iştirak sağlanacak. Türkiye yatırım ortamının aktif bir formda tanıtılması için yeni bir irtibat ve tanıtım stratejisi hazırlanıp uygulanacak. Konvansiyonel, dijital ve toplumsal mecralarda irtibat ve tanıtma faaliyetleri için özel içerikler üretilecek ve lisan seçenekleri artırılacak. "Invest in Türkiye" markasının güçlendirilmesine ve maksat kitlelere yönelik tesirli bildirilerin "Türkiye Yüzyılı, Yatırımın Yüzyılı" vizyonuna uygun biçimde geliştirilmesine ve tesirli irtibatının yapılmasına yönelik çalışmalar hayata geçirilecek. "invest.gov.tr" kurumsal internet sitesi, Türkiye'nin UDY ortamı hakkında kıymet teklifini tanıtmak ve yatırımcıları fırsatlara yönlendirmek için ana platform olarak tekrar tasarlanacak ve kullanıma açılacak. "Invest in Türkiye" markasının tekrar pozisyonlandırılması için kurumsal kimlik öğeleri güncellenecek. Öncelikli ülke ve bölgelerde sektörel tanıtım aktiflikleri düzenlenecek Türkiye'deki yatırım fırsatlarını tanıtan özelleştirilmiş içerikler, malzemeler, maksat kitleye yönelik etkinlikler ve dijital kampanyalar yoluyla nitelikli UDY profilleri özelinde tanıtma faaliyetleri yürütülecek. Nitelikli UDY profilleri özelinde, öncelikli ülke ve bölgelerde sektörel tanıtım aktiflikleri düzenlenecek ve önde gelen etkinliklere iştirak sağlanacak. Nitelikli UDY profilleri özelinde Türkçe ve gereksinim duyulan yabancı lisanlarda dal raporları hazırlanacak ve bu raporlar her yıl güncellenecek. Nitelikli UDY profillerinde Türkiye'deki yatırım fırsatlarının aktif tanıtımı için ana bildiriler ve özgün içerikler (Message House) kurgulanacak, dinamik stratejiler geliştirilecek. Milletlerarası yatırımcılara yönelik yatırım yapılmaya hazır projelerin yer alacağı bir portföy (KÖİ, sanayi işbirliği projeleri, M&A yatırımları gibi) oluşturulacak. Strateji kapsamında tanımlanan nitelikli UDY profillerine uygun amaç yatırımcılar belirlenerek bu yatırımcılara yönelik yatırım çekme faaliyetleri yürütülecek. Türkiye'nin teknoloji teşebbüsü (startup) ekosisteminin ve büyüme potansiyeli yüksek teknoloji teşebbüslerinin memleketler arası ölçekte tanıtımı yapılacak. Her bir nitelikli UDY profili kapsamında 2024-2028 periyodu için potansiyel yatırım alanları ve ülke/bölge özelinde potansiyel yatırımcı şirketler tespit edilecek, bu şirketlere yönelik yatırım çekme faaliyetleri yürütülecek. Türkiye'de faaliyet gösteren UDY firmalarının ülkedeki yatırımlarını daha katma kıymetli alanlara (AR-GE ve tasarım merkezi, bölgesel idare merkezi, ortak hizmet merkezi, bölgesel dağıtım merkezi gibi) genişletmesi için gaye odaklı yatırım çekme faaliyetleri yapılacak. Stratejik bağlantı çerçevesinde işbirlikleri geliştirilecek Ulusal ve memleketler arası tüm paydaşlarla stratejik irtibat çerçevesinde işbirlikleri geliştirilerek, Türkiye'nin irtibat ve tanıtma faaliyetleri güçlendirilecek. Milletlerarası şirketlerde misyon yapan Türk yöneticiler ve yurt dışında yerleşik Türk teşebbüsçüler ile işbirliği ve istişare düzenekleri geliştirilecek ve ülkenin yatırım ortamının tanıtılmasında ortak faaliyetler yürütülecek. Türkiye'de faaliyet gösteren milletlerarası yatırımcıların olumlu deneyimlerini ve Türkiye'nin kıymet tekliflerini aktaran içerikler hazırlanarak tanıtma faaliyetlerinde kullanılacak. Türkiye UDY Stratejisi ve nitelikli UDY profilleri yatırım ekosisteminde yer alan kıymetli paydaşlara (büyükelçilikler, ticaret müşavirlikleri, kalkınma ajansları ve ilgili öteki kamu kurumları gibi) tanıtılacak. Türkiye'de yerleşik iş örgütlerine, memleketler arası kuruluşlara, medya kuruluşlarına ve gazetecilere yönelik irtibat ve işbirliği programları geliştirilecek.
Muhabir: Aylin Rana Aydin Kuş
Benzer Videolar