Web Tasarım Firmanızı Nasıl Seçmelisiniz?

29 Mart 2024 - 15:31

20 Yıldır IT sektörünün içerisinde olan Göksu, Web Tasarım, Sosyal Medya, Adwords, Web Tabanlı Yazılımlar konusunda kendisini geliştirdi. Lisans Mezunu olan Göksu, Eğitimci kimliğinin vermiş olduğu hünerler Dijital Dünyaya aktarmaktadır.

Ramazan GÖKSU

Web Tasarım Firmanızı Nasıl Seçersiniz?

Web Tasarım Firmanızı Nasıl Seçersiniz?
Son Güncelleme :

15 Ağustos 2019 - 12:47

1.558 okuma
(Last Updated On: 15/08/2019)

5 Soruda Web Tasarım Firmanızı Nasıl Seçersiniz?

Bir web tasarım ajansı seçmek inanılmaz derecede önemlidir. Yalnızca sitenizi tasarlamaktan ve geliştirmekten değil, müşterinizin markanız ve işinizle ilgili ilk izleniminden sorumlu olacaklardır.

Peki hangi şirketle gideceğinizi nasıl seçersiniz? Aşağıda, web tasarım ajansınızı seçmenize yardımcı olacak 4 ipucu ve potansiyel yeni web tasarım ortaklarına sormanız için 5 soru paylaşalım.

Web Tasarım Ajansınızı Seçmenize Yardımcı olacak 4 İpucu

Web Tasarım Ajansınızı Nasıl Seçersiniz?

1. Web Sitenizin İhtiyaçlarının ve Web Sitesi Hedeflerinin bir Listesini Yapın

Web tasarım ajanslarını aramaya başlamadan önce, web sitenizin ne yapmasını istediğinizi ve hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olması için gereken özellikleri hakkında bir fikre sahip olmanız gerekir. Sonuçta, web siteniz bir işletme ve pazarlama aracıdır – sadece hoş bir tasarım değil.

Web sitenizin yapmasını isteyebileceğiniz şeylere örnekler:

İşletmeniz için potansiyel müşteriler oluşturun;
Salesforce, HubSpot veya diğer herhangi bir büyük CRM yazılımları veya kendi CRM’nizle entegrasyon varmı (Kullanıyorsanız);
Pardot, Marketo veya HubSpot gibi pazarlama otomasyon aracınızla entegre edin;
Constant Contact, MailChimp veya Emma gibi e-posta pazarlama platformunuzla bütünleşin;
Abonelik tabanlı (tekrarlayan) ödemeler / Cari Ödemeleri de dahil olmak üzere Ödeme Hizmeti Alabilecek misiniz;
Kullanıcıların doğrudan sitenizdeki formları doldurmasına ve ekibinize göndermesine izin verin;
Web sitenizde, yukarıdakileri başarmanıza yardımcı olması için ihtiyaç duyabileceğiniz özelliklere örnekler:

Kullanıcı dostu gezinme, arama motoru için optimize edilmiş içerik ve dönüşüm için optimize edilmiş sayfalar;
E-ticaret işlevselliği;
Güvenli çevrimiçi formlar (ve sağlık sektöründeyseniz HIPPA uyumlu);
Bir SSL sertifikası ve HTTP protokolü ;

Web siteniz işinizin bir uzantısıdır ve ne olursa olsun (com, net, org, com.tr), hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmalıdır. Hedeflerinizin, ihtiyaçlarınızın ve hoş bulduğunuz tasarımın bir listesini yapmak, size ve mülakat yaptığınız web tasarım şirketinin, web sitenizin gerçekten size göre tasarlanmasını ve geliştirilmesini sağlar.

Herhangi bir ajansa ulaşmadan önce göz önünde bulundurulması gereken diğer bilgiler bütçe ve zaman çizelgesidir.

Sitenizi tasarlamanın ne kadara mal olacağını bilemeseniz de, bir aralığın (10 bin TL’nin altında veya 10 bin TL’nin ila 15 bin TL arasında olduğu gibi) olması, gerçekçi ve fiyat aralığınızdaki web tasarım tekliflerini almanıza yardımcı olacaktır. Zaman çizelgesi de faydalıdır, çünkü web sitenize 2 hafta içinde canlı olarak ihtiyaç duyuyorsanız, başlamak için 3 hafta beklemek yerine, şu anda müsait durumda olan bir ajansa ihtiyacınız olacaktır.

Web Tasarım, Firması

2. Ulusal ve Yerel Web Tasarım Ajansı Ortaklarını Arayın ve İnceleyin

Listenizi hazır hale getirdiğinize göre, potansiyel web tasarım ajansı ortaklarını aramaya başlayın. Özellikle bölgenizdeki ve ülke çapındaki ajansları arayın, özellikle dişçilik , hukuk veya e-ticaret gibi belirli bir sektörde deneyimli bir ortak istiyorsanız .

Teknoloji, Slack ve Skype, e-posta, görüntülü sohbetler ve PM araçları gibi uygulamalarla işbirliği yapmayı ve iletişim kurmayı kolaylaştırdı. Size en yakın web tasarım ajansını seçseniz bile, orada ne olduğunu görmelisiniz, böylece deneyim, portföy, sunulan hizmetler ve ajans kültürünü değerlendirebilirsiniz.

3. Deneyimi, Kurum Kültürünü ve Portföyleri Gözden Geçirin

Harika bir web tasarım ortağında arayacağınız üç önemli şey var: deneyim, kurum kültürü ve portföy. Bu üç öğe, projenizin nasıl yönetileceği, hedeflerinize ve standartlarınıza uyup uymadığı ve genel olarak web tasarım ajansınız için uygun olup olmadıkları konusunda size fikir verebilir.

Deneyim
Deneyim söz konusu olduğunda, 2 şey arıyorsunuz:

  • İlgilendiğiniz ajans ne zamandır piyasada, Yoksa yeni mi kurulmuşlar?
  • Sektörünüz için web siteleri geliştirme, sevdiğiniz web siteleri ve / veya sizin için gereken özelliklere sahip web siteleri hakkında deneyim sahibiler mi?

Ajans ortağınızın tasarım ve geliştirme sürecini basit ve kolay hale getirecek süreçleri, canlı olduktan sonra web sitenizi desteklemesi, işinizi büyütmenize yardımcı olacak sürekli pazarlama hizmetleri ve web sitenizin hedeflerinize ulaşmasına yardımcı olacak bilgili uzmanlardan oluşan bir ekibe sahip olmalıdır.

Portföy
Bir web tasarım ajansının portföyü beceri ve yetenekleri değerlendirmenin en iyi yoludur. Sadece iyi görünümlü web sitelerinden daha fazlasını aradığınızdan emin olun. Kullanımı kolay olmayan hoş bir web sitesi, gezinmesi kolay olan iyi bir web sitesinden daha iyi performans göstermez.

Firma

Portfölyolar yaratıcılık, endüstri deneyimi, karmaşık kodlama yetenekleri ve daha fazlası hakkında fikir verecektir. Portföyleri incelerken bakmanız gereken birkaç şey:

  • Mobil uyumlu web siteleri geliştiriyorlar mı?
  • En yeni web tasarım trendlerini takip ediyorlar mı?
  • Tüm web sitesi benzer mi – aynı yapı, gezinme, görüntü vb.
  • Web sitelerinden herhangi biri ödül kazandı mı?
  • Bir ajansın yaptığı işi seviyorsanız, ancak endüstrilerinde portföyleri bulunmuyorsa, onlara şirketiniz için ne yapacaklarını sorun. Endüstri deneyimine sahip biriyle çalışmak isterken, sonunda yaptıkları işi sevmeniz gerekir.

Ajans Kültürü
Bir ajansın kültürü, kişilikleri ve çalışma tarzları hakkında size çok şey anlatacak. İdeal olarak, kendi şirketinizin kişiliğine uygun bir ajans bulmak istersiniz, böylece web tasarımı sürecinde birlikte kolayca çalışabilirsiniz.

Ajans kültürünü şu şekilde sorgulayabiliriz

  • Sosyal medyada kontrol etmek – Instagram beslemelerinde çok sayıda gülümseyen yüz, beğeni görüyor musunuz?
  • Takım sayfalarını gözden geçirme – Takımlarının yeteneklerini ve uzmanlıklarını sergiliyorlar mı?
  • Topluluk katılımı – Yerel seminerlere ve toplantılara katılıyorlar mı?
  • Potansiyel web tasarım ortaklarınızla tanıştığınızda, onların kültürleri, duruşları için de bir fikir edineceksiniz. Size hoş, yeterli hissettiriyor mu? Fikirlerinizi dinliyorlar mı? Projeniz için heyecanlılar mı?

Ajans kültürü, web tasarım ajansınızı seçerken önemli bir faktördür. Birlikte çok zaman geçireceksiniz, bu nedenle web tasarım ortağınızın şirketinize ve kişiliğinize gerçekten uyduğundan emin olun.

4. Görüşleri okumak ve Çevrimiçi yorumlar

Portföylerine ek olarak, yeni web siteniz için düşündüğünüz web tasarım ajanslarının referanslarını ve çevrimiçi yorumlarını okuyun. Müşterilerinin web sitelerinde ne kadar mutlu olduklarını, birlikte çalışırken aldıkları müşteri hizmet düzeyini ve belirli ekip üyelerine isimleriyle bahsettiklerini görmenin iyi bir yoludur.

Web Sitesi Testi – Web Tasarım Ajansınızı Seçin

Google Yorumları, Facebook, Yelp, Clutch.com, Özellikli Müşteriler ve UpCity gibi sitelerde incelemeleri arayın. Ve ayrıca web sitelerinde referansları vurgulayıp vurgulamadıklarına bakın. Ancak, incelemeleri gördüğünüz tek yer web sitelerindeyse, onlarla bir toplantı talep etmeden önce biraz daha kazı yapın.

Web Tasarım Ajansınızı Seçin

Web Tasarım Ajansınızı Seçmenize Yardımcı Olması Gereken 5 Soru
Yukarıdaki tüm araştırmalarla birlikte, görüşmek üzere potansiyel web tasarım şirketlerinin iyi bir listesini çıkarmalısınız. Toplantı için zaman ayırın (şahsen veya telefonla / görüntülü görüşme yaparak) ve deneyimleri, hizmetleri ve kültürleri hakkında daha iyi bir fikir edinmek için aşağıdaki soruları sorun:

1. Web sitelerinizi güçlendirmek için bir içerik yönetim sistemi kullanıyor musunuz?

Bir içerik yönetim sistemine (CMS) aşina değilseniz, yalnız değilsiniz. Aslında, tam olarak bu terminolojiyi kullanıyorsanız, mülakat yaptığınız şirketler etkilenmelidir.

Bir CMS, teknik bilgisi olmayan kişilerin web sitelerini kolayca güncellemelerini kolaylaştıran bir web sitesi platformudur. Bu nedenle, düzenlemek için HTML veya CSS’yi bilmeniz gereken (statik web sitesi) bir web sitesi yerine, sitenizin arka yüzüne hızlı bir şekilde giriş yapabilir ve metin, resim, video, sayfa ekleyebilir, vb. . Bu, kendi web siteniz üzerinde daha fazla güç ve kontrol sağlayabilirsiniz.

Duymak istediğiniz cevap evet ise, hangi içerik yönetim sistemlerini kullandıklarına bakın. En popülerleri WordPress (piyasadaki en popüler CMS), Squarespace, Wix ve Joomla’dır.

2. Sektörümdeki şirketler için başka web siteleri geliştirdiniz mi?

Elbette sektörünüz için site geliştirme konusunda deneyimli bir ajansla çalışmak istersiniz. İçerik, güvenlik, HIPPA uygunluğu ve ADA uygunluğu hakkındaki katı kurallar nedeniyle sağlık, dişçilik, e-ticaret ve yasal endüstriler için bu çok önemli olabilir.

Web sitesinde endüstri deneyimini görseniz bile, size endüstriniz için yaptıkları iş örneklerini göstermelerini ve kullandıkları tasarım ve geliştirme süreçlerinde size rehberlik etmelerini sağlayın.

3. Web sitemde çalışacak ekiple tanışabilir misiniz?

Kimlerle çalışacağınızı bilmek, projenizin başarısı için önemlidir. Bölgenizde yerel olmasalar bile, bir telefon görüşmesi veya görüntülü sohbet yoluyla onlarla tanışabilmelisiniz. Satış temsilcisinin veya acentesinin ekipleriyle tanışmanız konusunda çok istekli olmadığını düşünüyorsanız, onları listenizin altına taşımayı düşünmelisiniz.

4. Web sitemi nasıl kullanacağımı öğretir misiniz?

Kendi web sitenizi güncellemek ilk başta korkutucu görünebilir, ancak bazı eğitim ve rehberliklerle yakında yeni sayfalar ekleyebilir ve kısa bir süre içinde kendi bloglarınızı yayınlayabilirsiniz. Ancak yıldırma faktörü nedeniyle, yakında web tasarım ortağınıza, siteniz yayınlandıktan sonra temel web sitesi eğitimi sunup sunmadıklarını sorun.

Temel web sitesi eğitimi, web sitenize giriş yapmayı, yeni bir kullanıcı eklemeyi, içeriği nasıl düzenlemeyi, form oluşturmayı ve web sitenizde düzenli olarak yapmanız gereken diğer öğeleri içermelidir.

Buradaki basamaklı bir soru, sitemi kendi başıma güncelleyemiyorsam ne yapabilirim?

Web tasarım ortağınız sürekli destek sağlamalı ve bir geliştiricinin yardımına veya daha karmaşık bir güncellemeye ihtiyaç duyduğunuzda sorun gidermeyi sağlamalıdır. Bir miktar destek devam eden bir bakım planına dahil olsa da, geliştiriciyi gerektiren güncellemeler büyük olasılıkla saat başı ücretlendirilecektir. Hangi tür güncellemelerin geliştiriciyi gerektireceğini ve hangilerinin gerektirmeyeceğini anladığınızdan emin olun.

5. SEO hizmeti Sunuyor musunuz?

Arama motoru optimizasyonu (SEO), optimum arama motoru sıralaması ve kullanıcı deneyimi için web sitelerini (site yapısı, içerik, resimler, videolar, meta etiketler vb. Dahil) optimize etmenin dijital pazarlama uygulamasıdır. Sıfırdan bir web sitesi oluştururken, ajansların SEO’yu göz önünde bulundurmaları önemlidir, böylece arama motorları sitenizi anlayabilir ve arama sonuçlarında sıralayabilir.

SEO hizmetleri sunan bir web tasarım şirketi seçmek istersiniz . En son algoritma değişiklikleri, SEO trendleri ve pazarlama taktikleri hakkında güncel bilgi sahibi olan ayrı bir pazarlama departmanına sahip olmaları daha da iyidir.

Web Tasarım Ajansınızı Dikkatlice Seçin

Web tasarım ajansınızı seçmek hızlı bir karar değildir. Şirketiniz ve projeniz için web tasarım firmalarını incelemeye zaman ayırın (veya zaman çizelgenizin izin verdiği kadar). Web siteniz, potansiyel bir müşterinin markanıza ve işinize sahip olacağı ilk izlenimdir – çevrimiçi hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak bir web ortağı bulmak için araştırmaya değer.

Web Tasarımında Yapılan 5 Hata ile ilgili yazımız için tıklayınız!  Diğer Yazılarıma buradan ulaşabilirsiniz.

 

Sağılacakla Kalın

Ramazan GÖKSU
ARGO AJANS
https://argoajans.com

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.