“Azınlık eğitimiyle ilgili taleplere olumlu yanıt verilmesi azınlığın en büyük beklentisidir”
Batı Trakya Türk Azınlığı Danışma Kurulu’ndan yapılan yazılı açıklamada, azınlığın talepleriyle ilgili bir raporun, Eğitim Bakanlığı Kültürlerarası Eğitim Özel Sekreteri Thalia Dragona’ya verildiği belirtildi. Açıklamada; başlatılan diyalog süreninin memnuniyetle karşılandığı ve azınlık eğitimiyle ilgili taleplerin yerine getirilmesinin ve azınlığın en öncelikli sorunu haline gelen eğitim sorunuyla ilgili taleplere olumlu yanıt verilmesinin azınlığın en büyük beklentisi olduğu vurguladı.
Danışma Kurulu tarafından yapılan 30 Haziran 2010 tarihli açıklama şöyle: “Batı Trakya Türk Azınlığı Danışma Kurulu (BTTADK) tarafından alınan karar uyarınca, azınlık eğitimiyle ilgili talepleri kapsayan bir rapor Eğitim Bakanlığı Kültürlerarası Eğitim Özel Sekreteri Thalia Dragona’ya teslim edildi. Danışma Kurulu yöneticileri, iki azınlık milletvekili, Batı Trakya Azınlığı Yüksek Tahsilliler Derneği, Batı Trakya Türk Öğretmenler Birliği, Rodop – Evros İlleri SÖPA Mezunu Öğretmenler Derneği, İskeçe İli SÖPA Mezunu Öğretmenler Derneği, Batı Trakya Azınlığı Kültür ve Eğitim Şirketi, Azınlık Okulları Encümenler Birliği ve Medrese Mezunu Müslüman Muallimler Cemiyeti yöneticilerinin katıldığı toplantılar sonucunda ortaya çıkan azınlık eğitimiyle ilgili talepleri içeren rapor, 26 Haziran 2010 Cumartesi günü Eğitim Bakanlığı Kültürlerarası Eğitim Özel Sekreteri Thalia Dragona’ya teslim edildi.
Azınlık temsilcileri tarafından, Selanik Özel Pedagoji Akademisi’nin geleceğiyle ilgili panele katılmak üzere Gümülcine’de bulunan sayın Dragona’ya teslim edilen metinde; Türkçe ve Yunanca eğitim verecek azınlık anaokullarının açılması, SÖPA’nın kapatılarak azınlık ilkokullarında eğitim vermek üzere öğretmen yetiştirecek, üniversite düzeyinde 4 yıllık bir eğitim kurumunun oluşturulması ve sözkonusu eğitim kurumunda Lozan antlaşmasının tanıdığı azınlık hakları çerçevesinde sadece azınlık gençlerine eğitim verilmesi, Türkiye üniversitelerinden mezun olan ve denkliğini almış ilkokul öğretmenlerinin de azınlık ilkokullarına tayinlerine imkan verilmesi, Gümülcine Celal Bayar Azınlık Ortaokulu ve Lisesi ile İskeçe Muzaffer Salihoğlu Azınlık Ortaokulu ve Lisesi’nin yanısıra ihtiyacı karşılamak üzere yeni azınlık ortaokullarını n açılması, Gümülcine ve Şahin Medreselerinin Türkiye Cumhuriyeti'yle işbirliği yapılarak Azınlığın din görevlisi ihtiyacını karşılayacak düzeye çıkartılması, Türkiye’den gelen “kontenjan öğretmen” sayısının arttırılması ve bu öğretmenlerin Rodop ilinin yanısıra İskeçe ilinde de görevlendirilmeleri, Türkçe ders kitaplarının yazarları tarafından SÖPA mezunu öğretmenlere yönelik eğitim seminerlerinin yapılması, azınlık okullarındaki müdür tayinlerinde anayasa, yasalar ve uluslararası teamüle uygun olarak, objektif kriterler esas alınarak müdür atamalarının yapılması, İslam dinine mensup Azınlık öğrencilerinin 201/1998 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinde öngörülen kilise ayinlerinden muaf tutulmalarını öngören ilgili düzenlemenin uygulanmasına özen gösterilmesi ve azınlık eğitimimin uluslararası ve ikili anlaşmalarla belirlenmiş statüsüne uygun diğer talepler yer almaktadır.
Batı Trakya Türk Azınlığı Danışma Kurulu, Eğitim Bakanlığı yetkilileri ile azınlık kurum ve kuruluş temsilcileri arasında başlatılan diyalog sürecini sevindirici bir gelişme olarak değerlendirmektedir. Danışma Kurulu, bu sürecin Batı Trakya Türklerinin en öncelikli meselesi haline gelen azınlık eğitimindeki sorunların çözümüne olumlu katkı yapacağını ve sorunların biran önce azınlık talepleri doğrultusunda çözüme kavuşacağını ümit etmektedir. Azınlık eğitimindeki sıkıntıların ve azınlığın bu konudaki beklentilerinin dikkate alınarak, yukarıda da sıralanan demokratik taleplere olumlu yanıt verilmesi toplumumuzun en büyük arzusu ve beklentisidir.”
Danışma Kurulu tarafından yapılan 30 Haziran 2010 tarihli açıklama şöyle: “Batı Trakya Türk Azınlığı Danışma Kurulu (BTTADK) tarafından alınan karar uyarınca, azınlık eğitimiyle ilgili talepleri kapsayan bir rapor Eğitim Bakanlığı Kültürlerarası Eğitim Özel Sekreteri Thalia Dragona’ya teslim edildi. Danışma Kurulu yöneticileri, iki azınlık milletvekili, Batı Trakya Azınlığı Yüksek Tahsilliler Derneği, Batı Trakya Türk Öğretmenler Birliği, Rodop – Evros İlleri SÖPA Mezunu Öğretmenler Derneği, İskeçe İli SÖPA Mezunu Öğretmenler Derneği, Batı Trakya Azınlığı Kültür ve Eğitim Şirketi, Azınlık Okulları Encümenler Birliği ve Medrese Mezunu Müslüman Muallimler Cemiyeti yöneticilerinin katıldığı toplantılar sonucunda ortaya çıkan azınlık eğitimiyle ilgili talepleri içeren rapor, 26 Haziran 2010 Cumartesi günü Eğitim Bakanlığı Kültürlerarası Eğitim Özel Sekreteri Thalia Dragona’ya teslim edildi.
Azınlık temsilcileri tarafından, Selanik Özel Pedagoji Akademisi’nin geleceğiyle ilgili panele katılmak üzere Gümülcine’de bulunan sayın Dragona’ya teslim edilen metinde; Türkçe ve Yunanca eğitim verecek azınlık anaokullarının açılması, SÖPA’nın kapatılarak azınlık ilkokullarında eğitim vermek üzere öğretmen yetiştirecek, üniversite düzeyinde 4 yıllık bir eğitim kurumunun oluşturulması ve sözkonusu eğitim kurumunda Lozan antlaşmasının tanıdığı azınlık hakları çerçevesinde sadece azınlık gençlerine eğitim verilmesi, Türkiye üniversitelerinden mezun olan ve denkliğini almış ilkokul öğretmenlerinin de azınlık ilkokullarına tayinlerine imkan verilmesi, Gümülcine Celal Bayar Azınlık Ortaokulu ve Lisesi ile İskeçe Muzaffer Salihoğlu Azınlık Ortaokulu ve Lisesi’nin yanısıra ihtiyacı karşılamak üzere yeni azınlık ortaokullarını
Batı Trakya Türk Azınlığı Danışma Kurulu, Eğitim Bakanlığı yetkilileri ile azınlık kurum ve kuruluş temsilcileri arasında başlatılan diyalog sürecini sevindirici bir gelişme olarak değerlendirmektedir. Danışma Kurulu, bu sürecin Batı Trakya Türklerinin en öncelikli meselesi haline gelen azınlık eğitimindeki sorunların çözümüne olumlu katkı yapacağını ve sorunların biran önce azınlık talepleri doğrultusunda çözüme kavuşacağını ümit etmektedir. Azınlık eğitimindeki sıkıntıların ve azınlığın bu konudaki beklentilerinin dikkate alınarak, yukarıda da sıralanan demokratik taleplere olumlu yanıt verilmesi toplumumuzun en büyük arzusu ve beklentisidir.”