İzmir Marka Kent Stratejik Planı
Ay başında gerçekleştirilen İzmir Marka Kent Strateji Tanıtım Toplantısı’nda Art Grup liderliğindeki konsorsiyum üyeleri İzmir’in dünyada ve Türkiye’de daha etkili tanıtımı için İzmir’deki fikir liderlerinin, yerli ve yabancı turistlerin, yabancı yatırımcıların ve yurtdışında yaşayanların gözünde İzmir’in analizinin yapılacağından bahsetmişti.
3 HAFTADA 1854 KİŞİ İLE YÜZ YÜZE GÖRÜŞME GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Toplantının hemen ardından çalışmalara başlayan konsorsiyum üyeleri tüm dünyada gerçekleşen sokak röportajları, İzmirli fikir önderleriyle yüz yüze görüşmeler ve dünyanın dört bir yanında gerçekleşen anketler olmak üzere İzmir’in doğru bir analizini gerçekleştirmek adına eş zamanlı olarak çeşitli faaliyetler gerçekleştiriyor. Bugüne dek, Türkiye’de 1854 kişi ile İzmir algısı konusunda birebir görüşüldü.
Daha fazla paydaşa ulaşabilmek adına online anket sitesi de hazırlayan konsorsiyum, bu site ile İzmir’e gelmiş ve gelmemiş olan yabancı uyruklu kişilerden bilgi almayı amaçlıyor. Katılımı artırmak amacı ile yarışma formatında hazırlanan site, İzmir hakkında bilgi alırken hediye olarak İzmir Hilton’da tatil fırsatı sunuyor.
İZKA üyeleri ile sıkı sık bir araya gelerek toplantılar gerçekleştiren konsorsiyum üyeleri İZKA’nın paydaşlarıyla birlikte hazırlamış olduğu başta Bölge Planı, Mevcut Durum Analizi olmak üzere bugüne kadar İzmir için yapılmış araştırmaları da analizlerinde girdi olarak kullanacak.
AMAÇ İZMİR’İ FARKLI HEDEF KİTLELERE DOĞRU STRATEJİ İLE PAZARLAMAK
Konsorsiyum Başkanı Art Grubun Eş Başkanı Fehmi Özkan “Türkiye’de bir ilk olan bu projeye çok heyecanla başlamıştık, çalışma derinleştikçe heyecanımız azalacağına daha da artıyor. İzmir’de çok değerli kanaat önderlerinden çok değerli fikirler alıyoruz. İzmir, tarihi ve kültürel birikimi, hemen her alandaki turizm potansiyeli ile patlamaya hazır bir şehir. İzmirlilerle el birliği içinde İzmir’i marka kent yapacağız. Amacımız İzmir’i İzmirlilere anlatmak değil İzmir’i her hedef kitleye gerektiği gibi anlatmak” dedi. Aynı hızla araştırmalara ve görüşmelere devam edeceklerini sözlerine ekleyen Özkan, “Mayıs sonunda araştırma kısmını tamamlayıp strateji geliştirmeye başlamayı planlıyoruz. Bütün bu süreçleri İzmirlilerle paylaşacağız” dedi.