DOLAR 35,2068 0.3%
EURO 36,7672 0.92%
ALTIN 2.968,331,32
BITCOIN 34546755.12609%
İzmir
16°

HAFİF YAĞMUR

SABAHA KALAN SÜRE

Elektrik arıza uygulaması üzerinden 5 yılda 1,5 milyon ihbar tahlile kavuşturuldu
347 okunma

Elektrik arıza uygulaması üzerinden 5 yılda 1,5 milyon ihbar tahlile kavuşturuldu

ABONE OL
03/10/2024 20:20
Elektrik arıza uygulaması üzerinden 5 yılda 1,5 milyon ihbar tahlile kavuşturuldu
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

ANKARA (AA) – TEDAŞ’tan yapılan açıklamaya nazaran, Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneğinin (ELDER) katkılarıyla TEDAŞ Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen ve 2019’da hizmete sunulan uygulama 520 bin kullanıcı tarafından indirildi.

Uygulamanın birinci versiyonunda yalnızca sokak aydınlatma arıza ihbarlarına yönelik hizmet verilirken, 2023’te yapılan geliştirmeyle uygulamanın kapsamı genişletildi. Uygulamada elektrik kesintisi ile elektrik arızalarına yönelik bilgilendirme, takip ve sorgulama, kullanıcı geribildirimi, abone ve tesisat eklenmesi ile sonuçlanan ihbarın silinmesi üzere özellikler bulunuyor.

Elektrik Arıza İhbar Uygulaması üzerinden bırakılan ihbarlar, Alo 186 davet merkezlerini aramaya gerek kalmadan süratli ve kolay kolay çözülüyor. Uygulama sayesinde, 5 yılda 21 elektrik dağıtım şirketi hizmet bölgesinde 1,5 milyona yakın ihbar alındı ve bırakılan ihbarların tümü tahlile kavuşturuldu.

Uygulama üzerinden bildirilen ihbarlar, otomatik pozisyon alma özelliği sayesinde TEDAŞ’la birlikte birebir anda ilgili dağıtım şirketlerine iletiliyor. İhbarlarda yer alan arıza ya da kesintilere müdahale süreçleri TEDAŞ tarafından da ayrıyeten takip ediliyor. Kullanıcıların ihbar olarak bıraktığı arızaların elektrik dağıtım şirketi tarafından mevzuatta belirtilen müddette giderilmesi ve vatandaşa geri bildirim yapılması gerekiyor.

Yeraltı kablo tamiratı, direk montajı, eksiksiz pano değişimi üzere arızalar imar alanı içinde 72 saat, imar dışında ise 144 saat ve armatür değişimi ve öbür arızalarda ise imar alanı içi 24 saat, imar alanı dışı için 48 saat müddet tanınıyor.

Vatandaşların uygulamayı kullanması teşvik edilen açıklamada, “TEDAŞ olarak vatandaşlarımızdan uygulamayı taşınabilir aygıtlarına indirip etrafında yaşanan elektrik arıza ve aydınlatma meselelerini ihbar ederek, kamuoyu menfaatine tahlile kavuşturma imkanını kullanmasını talep ediyoruz.” tabirine yer verildi.

Kullanımı kolay olan, elektriksel arıza ve kesinti ile ilgili problemleri süratlice tahlile kavuşturma imkanı sağlayan uygulama, “App Store, Play Store ve AppGallery” aracılığıyla (mobil) akıllı aygıtlara indirilebiliyor.

Muhabir: Zeynep Beyza Kılıç

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP