DOLAR 35,2068 0.3%
EURO 36,7672 0.92%
ALTIN 2.968,331,32
BITCOIN 34546755.12609%
İzmir
16°

HAFİF YAĞMUR

SABAHA KALAN SÜRE

Ticaret Bakanlığı, sahte yetkili servislere iki yılda 18 milyon lira ceza uyguladı
173 okunma

Ticaret Bakanlığı, sahte yetkili servislere iki yılda 18 milyon lira ceza uyguladı

ABONE OL
14/09/2024 02:00
Ticaret Bakanlığı, sahte yetkili servislere iki yılda 18 milyon lira ceza uyguladı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

ANKARA (AA) – Bakanlıktan yapılan açıklamada, yetkili servis hizmetinden yararlanmak isteyen tüketicilerin, yetkili servis olmadığı halde bu izlenimi uyandıracak biçimde tanıtım yapan firmalarca mağdur edilmesini engellemek maksadıyla gerçekleştirilen kontrollere aralıksız devam edildiği belirtildi.

Sahte yetkili servislere karşı Bakanlığa bağlı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü uyumda kontroller gerçekleştirildiği, Reklam Kurulunca da incemeler başlatıldığı söz edilen açıklamada, bunların sonucunda son iki yılda toplam 18 milyon lira idari para cezası uygulandığı bildirildi.

Açıklamada, bakanlığın yürüttüğü kontrollerde cürüm ögesi barındıran uygulamaların tespiti durumunda, ilgili kişi ve kuruluşlar hakkında Cumhuriyet başsavcılıklarına kabahat duyurusunda bulunulduğu vurgulandı.

“Yetkili servis bilgilerine SERBİS aracılığıyla ulaşılabiliyor”

Denetimlerin yanı sıra tamir, bakım ve yedek modül temini emeliyle yetkili servislerden hizmet almak isteyen tüketicilerin dikkat etmeleri gereken konulara da işaret edilen açıklamada, şu tabirler kullanıldı:

“Tüketicilerimiz, Ticaret Bakanlığımız tarafından oluşturulan ve ‘www.servis.gov.tr’ adresi üzerinden erişilebilen Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) aracılığıyla marka, üretici, ithalatçı, eser ve adres bilgileri üzerinden kullandıkları eserlerin yetkili servis bilgilerine kolay kolay ulaşabiliyor. İnternet aramalarında birinci sıralarda çıkan servislerin reklamları ve internet adreslerinde yer alan firma logoları kâfi görülmemeli, bu servislerin üretici yahut ithalatçı firmanın internet sitesinde ya da SERBİS’te yer alıp almadığı kesinlikle denetim edilmelidir. Tüketicilerimiz şikayetlerini, Cumhurbaşkanlığı Bağlantı Merkezi (CİMER) yahut Bakanlığımızın internet sayfasındaki ihbar ve şikayet sistemlerini kullanarak iletebilmektedir.”

Açıklamada, geçersiz yetkili servislere karşı yapılan kontroller sonucunda Bakanlıkça gerekli tüm yaptırımların kararlılıkla uygulanmaya devam edileceği kaydedildi.

Muhabir: Seda Tolmaç

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP