AA
ANKARA (AA) – AA muhabirinin derlediği bilgiye nazaran, ülkede internet kullanımı giderek yaygınlaşıyor. Bilhassa altyapı yatırımları ve internet suratlarındaki güzelleşme bu teknolojinin geniş kitlelerce kullanılmasına imkan tanıyor.
Akıllı telefonların yaygınlaşması, toplumsal medya platformlarının tanınan hale gelmesi, görüntü paylaşım siteleri ve dijital oyunların artması bilhassa gençlerin internette daha fazla vakit geçirmesini beraberinde getiriyor. İnternet bankacılığıyla süreçlerin kolaylaşması ve alışverişlerin elektronik ticaret üzerinden gerçekleştirilmesi de internet kullanımının yaygınlaşmasını sağlayan faktörler ortasında bulunuyor.
Bireyler, mesajlaşmadan sesli ve manzaralı arama yapmaya, e-posta gönderip almadan, toplumsal medyada vakit geçirmeye, müzik dinleme ve indirmekten bankacılığa kadar çeşitli özel emellerle interneti kullanıyor.
Kadınların yüzde 94,7’si sesli ve imajlı arama yaptı
Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan bu yıla ait “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması”na nazaran, son 3 ayda bireyler en çok iletileşmek, sesli ve imajlı arama yapmak, toplumsal medyadan fotoğraf paylaşmak ve görüntü izlemek için internet kullandı.
WhatsApp, Messenger, Skype, Bib, Viber üzere uygulamalar üzerinden iletileşmek hedefiyle interneti kullananların oranı yüzde 95,5’i buldu. Araştırmaya katılan erkeklerin yüzde 96,2’si, bayanların ise 94,8’i bu uygulamalardan mesajlaştı.
Aynı devirde bireylerin interneti kullanma maksatlardan bir oburu kelam konusu uygulamalardan sesli ve manzaralı arama yapmak oldu. Bu hedefle WhatsApp, Facetime, Messenger, Skype, Snapchat üzere uygulamaları kullananların oranı yüzde 93,5 olarak hesaplandı. Erkeklerin yüzde 92,4’ü, bayanların yüzde 94,7’si sesli ve manzaralı arama yapmak gayesiyle interneti kullandı.
Erkekler bayanlardan daha fazla YouTube görüntüsü izledi
Instagram, Facebook, X (Twitter) üzere toplumsal medya platformları üzerinden profil oluşturma, ileti gönderme yahut fotoğraf paylaşmak da internetin en çok kullanılmasının nedenleri ortasında yer aldı. Bireylerin yüzde 87,5’i toplumsal medyadan içerik paylaşmak için interneti kullanırken erkeklerin yüzde 89,4, bayanların ise yüzde 85,5’i tıpkı nedenle internette vakit geçirdi.
Bireylerin yüzde 80’i YouTube, Daily Motion ve Twitch üzere paylaşım sitelerinden görüntü izlemek için internetten yararlandı. Araştırmaya katılan erkeklerin yüzde 80,9’u, bayanların ise yüzde 78,9’u bu platformları kullandı.
En çok abonelik müzik, sinema yahut dizi için
Araştırmada ayrıyeten bireylerin özel kullanım emeliyle satın aldığı yahut abone olduğu çevrim içi hizmetlere de yer verildi.
Buna nazaran, son 3 ayda bireylerin yüzde 23,9’u müzik dinleyebilmek, yüzde 23,1’i ise sinema yahut dizi izlemek emeliyle çevrim içi hizmet satın aldı.
Ayrıca, araştırmaya katılanların yüzde 22,5’i internet sitesi yahut uygulama üzerinden otobüs, tren yahut uçak bileti aldığını belirtti. Bireylerin yüzde 19,1’i internet yahut cep telefonu ilişki aboneliği, yüzde 18’i yazılım indirme, yüzde 13,3’ü konser, sinema, spor aktiflikleri ve fuarlar üzere aktiflik biletleri için çevrim içi hizmetleri kullandı.
Muhabir: Seda Tolmaç
ARAŞTIRMA-İNCELEME
4 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
5 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
5 gün önceHABERLER
8 gün önceHABERLER
13 gün önce