DOLAR 34,2047 0.06%
EURO 37,9900 -0.3%
ALTIN 2.912,970,60
BITCOIN 21855320.55517%
İzmir
23°

AZ BULUTLU

16:16

İKİNDİYE KALAN SÜRE

Ulusal Eğitim Bakanlığından “okullarda paklık hizmetleri” konusunda açıklama
94 okunma

Ulusal Eğitim Bakanlığından “okullarda paklık hizmetleri” konusunda açıklama

ABONE OL
01/10/2024 12:20
Ulusal Eğitim Bakanlığından “okullarda paklık hizmetleri” konusunda açıklama
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

ANKARA (AA) – Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, son günlerde toplumsal medya mecraları başta olmak üzere yazılı ve görsel basının gündeminde yer tutan “okullarda paklık hizmetleri” konusunda kamuoyunu hakikat bilgilendirme gereği doğduğu tabir edildi.

Bakanlığa bağlı 60 bin 487 okulun temizlenmesi ve paklık gerecinin tedarikinin Bakanlıkça yapıldığı aktarılan açıklamada, okullardaki paklık hizmetlerinin yürütülmesinde, halihazırda 49 bin 578 takımlı paklık işçisinin bulunduğu bildirildi.

İstihdama iştiraki artırmak emeliyle bu yıl başlatılan “İşgücü Ahenk Programı” kapsamında takımlı paklık çalışanına ilaveten yarı vakitli 120 bin kontenjanın ayrıldığı fakat bahse husus programın bu yıl birinci defa uygulanmasından kaynaklı yeteri müracaat olmaması nedeniyle gecikmelere bağlı birtakım sıkıntılar yaşandığı aktarılan açıklamada, İUP programı kapsamında 63 bin 777 işçinin misyon yaptığı belirtildi.

Açıklamada, bahse ait şu bilgilere yer verildi:

“Tedbir olarak ayrıyeten Bakanlığımızın teşebbüsleri sonucunda Toplum Faydasına Program (TYP) kapsamında 30 bin kontenjan daha tahsis edilmiştir ve bu işçi bugün prestijiyle tam vakitli olarak misyona başlamıştır. Sonuç olarak 60 bin 487 okulumuzda şu anda, 49 bin 578’si takımlı, 30 bini Toplum Faydasına Program (TYP), 63 bin 777 İşgücü Ahenk Programı (İUP) kapsamında olmak üzere toplam 143 bin 355 paklık işçisi vazife yapmaktadır. Öbür yandan İşgücü Ahenk Programı çerçevesinde Bakanlığımıza tahsis edilen 120 bin kontenjanın tamamlanması süreci de hala devam etmektedir. Böylelikle okullarımızda vazifeli paklık çalışanı sayısı evvelki yıllara nazaran artırılarak 110 binden 143 bin 355’e çıkarılmıştır.”

Açıklamada, bu bağlamda okulların paklık koşullarının uygunluğunu kıymetlendirmek üzere Bakanlık ve TSE tarafından yapılan eğitimlerle yetkilendirilen, hala alandaki yaklaşık 8 bin “Okulum Pak Tetkik Görevlileri” tarafından okulların paklık ve hijyen koşullarının şahsen yerinde tetkik edildiği bildirildi.

“Samimiyetten uzak siyasi bir şov”

Milli Eğitim Bakanlığının açıklamasında, geleceğin teminatı olan evlatların sıhhatinin korunmasının, Bakanlığın her vakit öncellikli hedef ve misyonları ortasında olduğu vurgulandı.

Bakanlık olarak başta belediyeler olmak üzere kamu kurum ve kuruluşlarıyla hukuksal sonlar içinde karşılıklı çalışmanın önemsendiğine işaret edilen açıklamada, lakin kurumlara hizmetin siyasi gösteri gereci yapılmasının etik olmadığına işaret edildi.

Herhangi bir protokol olmaksızın ve gerekli önlemler alınmaksızın atılacak adımların kamu hukuku açısından da yanlış olduğu söz edilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

“2 bin 217 okulun bulunduğu bir vilayette 13 okulda yalnızca 1 gün paklık yapıp ‘ildeki bütün okulların paklığı her gün yapılıyor’ manzarası vermenin taban ahlaki prensipler açısından sıkıntılı olduğu açıktır. Bu biçimde hareket eden birtakım belediyelerce, Türkiye genelinde ‘okullarda paklık sorunu varmış gibi’ gösterilerek muhtaçlık yahut talep olmadığı halde ve metotlara muhalif bir biçimde okullarımıza paklık çalışanı ve materyali gönderilmek suretiyle algı operasyonu yapılmaya çalışılmaktadır. O denli ki öğrenci, öğretmen ve diğer çalışanlarıyla 20 milyonu aşkın bir topluluğun adresi olan eğitim kurumlarımızın kimilerindeki -asla istek etmediğimiz- münferit olumsuz manzaraları kullanmak suretiyle tüm okullarımızı ve idarelerini zan altında bırakan bu tavır, kamuoyunca ‘samimiyetten uzak siyasi bir gösteri ve hizmet götüremedikleri topluma karşı bir manipülasyon’ olarak bedellendirilmektedir. İlim ve irfan yuvaları olan okullarımızda hiçbir isim ve kılıf altında siyaset yapılmasına göz yummamız kelam konusu olamaz.

Fikri hür, vicdanı hür jenerasyonlar yetiştirmekle mükellef eğitim kurumlarımız; siyasete materyal yapılacak yerler değildir. Herkesin bu mevzuda azami hassasiyet göstermesi en temel vatandaşlık misyonudur.”

Muhabir: Selma Kasap

En az 10 karakter gerekli