Marmaray 10 Yılda 1 Milyar Yolcu Taşıyarak Dünya Rekoru Kırdı
Marmaray 10 Yılda 1 Milyar Yolcu Taşıyarak Dünya Rekoru Kırdı, İstanbul’un gururu olan Marmaray, açılışının onuncu yılında Avrupa Kıtası’nın nüfusunu geride bırakarak büyük bir başarıya imza attı. Yapımı 2013 yılında tamamlanan Marmaray, sadece yolcu taşımacılığında değil, tarihi Demir İpek Yolu üzerinden Çin’den Avrupa’ya ulaşan ilk yük treni olarak da dikkat çekiyor.
İstanbul Boğazı’nın altından inşa edilen Marmaray, Türkiye’nin ve dünyanın en önemli demiryolu projelerinden biri olarak öne çıkıyor. Başlangıçta 5 istasyonla hizmet vermeye başlayan Marmaray, bugün 43 istasyonuyla 76,6 kilometre uzunluğunda vatandaşlara modern ve hızlı bir ulaşım imkanı sunuyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Marmaray’ın 10 yılda tam bir milyar yolcunun taşınmasının, büyük bir yatırım başarısı olduğunu vurguladı.
“Marmaray 60,46 metre derinliği ile dünyanın en derin batırma tüp tüneline sahip.” diyen Bakan Uraloğlu, Marmaray’ın günlük 287 sefer ve 877 bin 72 yolcu kapasitesiyle yoğun bir şekilde kullanıldığını belirtti. Toplamda 34 adet 10 vagonlu ve 20 adet 5 vagonlu olmak üzere 440 vagonluk araç filosuyla hizmet veren Marmaray, Gebze-Halkalı arasındaki seyahat süresini sadece 108 dakikaya düşürdü.
Bakan Uraloğlu, Marmaray’ın sadece yolcu taşımacılığında değil, yük taşımacılığında da büyük bir rol oynadığını açıkladı. Marmaray, Londra’dan Pekin’e kesintisiz demir yolu taşımacılığı imkanı sunarak, uluslararası yük trenlerinin tercih ettiği önemli bir güzergah haline geldi. 12 günde Çin-Türkiye parkurunu, 18 günde ise Çin-Prag arasındaki parkuru tamamlayan ilk uluslararası yük treni, Marmaray’ı kullanarak Avrupa’ya ulaşan ilk yük treni olarak tarihe geçti.
Marmaray, yurt içi yük taşımacılığında da önemli bir dönüm noktası oldu. Gaziantep’ten Çorlu’ya plastik hammadde taşıyan yük treni, 8 Mayıs 2020 tarihinde Marmaray’dan geçerek, yurt içi yük taşımacılığında bir ilki gerçekleştirdi. Marmaray Boğaz Tüp Geçişinden bugüne kadar 3 bin 29 yük treni geçerken, bu trenlerin bin 610’u Avrupa yönüne, 1419’u ise Asya yönüne doğru hareket etti. Özellikle ihracat yüklerinin tercih ettiği güzergah olarak ön plana çıkan Marmaray, derince-Tekirdağ feribotu aktarmasıyla yapılan yük taşımacılığında ara elleçleme ve feribot maliyetlerini ortadan kaldırarak, rekabet edilebilir taşıma tarifeleri oluşturdu.
Marmaray, hem Türkiye’nin hem de dünyanın önde gelen demiryolu projelerinden biri olarak başarısını sürdürmeye devam ediyor. 2023 yılında da Marmaray ile yaklaşık 203 milyon yolcunun taşınması hedefleniyor, bu da projenin ne kadar büyük bir ulaşım kolaylığı sağladığının bir göstergesi olarak öne çıkıyor.
BALKAN YEMEKLERİ
4 gün önceHABERLER
13 gün önceKÖŞE YAZARLARI
22 gün önceHABERLER
08 Kasım 2024