AA
ISTANBUL (AA) – AA muhabirinin Indicata’nın ikinci el çevrim içi pazar raporundan derlediği datalara nazaran, geçen ay çevrim içi mecralarda 411 bin 203 kurumsal ilan yayınlandı. İlan adetlerinde geçen sene birebir periyoda nazaran yüzde 26, bir evvelki aya nazaran yüzde 17 artış gözlendi.
Mayıs ayında yayınlanan ilanların yüzde 39’u olan 160 bin 811 adet aracın, satışı gerçekleşti. Satış adetlerinde geçen sene birebir periyoda nazaran yüzde 7 düşüş, geçen aya nazaran yüzde 2’lik artış belirlendi.
Fiyat gelişmeleri
İkinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında en çok satışı yapılan birinci 35 markanın 249 modeline ilişkin 366 bin 170 ilanın ay boyunca fiyat değişimleri incelenerek yapılan tahlile nazaran, mayısta ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında perakende fiyatların bir evvelki aya nazaran ortalama yüzde 0,35 düştüğü görüldü.
Yılbaşından itibaren ise mayıs ayı sonunda 2. el pazarında fiyatların yüzde 1,89 arttığı gözlendi.
1326 adet ikinci el elektrikli araba satıldı
Motor tipine nazaran değerlendirildiğinde, kelam konusu pazarda geçen ay 95 bin 161 adetle en çok dizel araçlar satıldı.
Dizel arabaları 58 bin 938 adet satışla akaryakıtlı, 4 bin 86 ile oto gazlı arabalar takip etti. Hibrit araba satış sayısı 1300, elektrikli araba satışları ise 1326 adet oldu. Mayıs 2023’te 710 adet ikinci el elektrikli araba satılmıştı.
Ocak-mayıs periyodunda, geçen yılın birinci 5 ayı ile karşılaştırıldığında dizel araçların toplam satışlar içindeki hissesinin yüzde 4,32 azaldığı, elektrikli araçların hissesinin ise yüzde 105 yükseldiği görüldü.
Ortalama satış suratı 48 gün oldu
İkinci el çevrim içi pazarda mayıs ayında araçların ortalama satış suratı 48 gün olarak belirlendi. Fiat marka araçlar, ortalama 41 günle pazar ortalamasına nazaran 7 gün daha süratli satıldı.
Mercedes-Benz ve BMW markalı araçlar ise 60 günlük süratle en yavaş satılan araçlar oldu.
Günlük 450 binden fazla ikinci el araç verisi tahlil ediliyor
Makine öğrenmesi, yapay zeka ve büyük datanın birleşmesinden oluşan iş zekası seti Indicata, Türkiye ikinci el çevrim içi araç pazarını tarayarak günlük 450 binden fazla ikinci el araç verisini tahlil ediyor.
Raporda yer alan satış dataları, ikinci el araç ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun çevrim içi pazardaki ilanlarına dayanıyor. Bunlar ortasında Sahibinden, Otomobilim, Letgo ve VavaCars üzere listeleme sitelerinin yanı sıra kurumsal ikinci el web siteleri Leaseplan, Intercity ve Otokoç üzere kurum ve platformlar yer alıyor.
Verilere ferdî araç ilanları dahil edilmiyor. Çevrim içi platformda ikinci el ticareti yapan kurumlar, iki sebeple satışa sundukları araçların ilanlarını geri çekiyor. Bunlardan birincisi, değişen pazar şartlarına nazaran araç fiyatı revize edilerek ilanın yine yayınlanması. Kelam konusu ilanların tekrar ne vakit yayınlandığı da Indicata tarafından takip ediliyor. İkinci sebep ise satış. Kurum, aracı sattığı için ilandan çekiyor. İlandan büsbütün kaldırılan araçlar “satış” olarak kabul ediliyor.
Muhabir: Abdulselam Durdak
ARAŞTIRMA-İNCELEME
22 saat önceBALKAN YEMEKLERİ
2 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
2 gün önceHABERLER
5 gün önceHABERLER
10 gün önce