DOLAR 32,9508 0.07%
EURO 35,9151 -0.01%
ALTIN 2.536,230,07
BITCOIN 2211822-1.59388%
İzmir
35°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

Tüketiciyi aldatan reklamlar nedeniyle bu yıl yaklaşık 149 milyon lira ceza kesildi
92 okunma

Tüketiciyi aldatan reklamlar nedeniyle bu yıl yaklaşık 149 milyon lira ceza kesildi

ABONE OL
23/07/2024 03:40
Tüketiciyi aldatan reklamlar nedeniyle bu yıl yaklaşık 149 milyon lira ceza kesildi
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

ANKARA (AA) – Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamada, Reklam Heyetinin, temmuz ayı toplantısında, mevzuata uymayan firmalara durdurma ve para cezası uyguladığı bildirildi.

Bu ayki toplantıda görüşülen 133 evraktan 116’sının mevzuata ters bulunduğu aktarılan açıklamada, kelam konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma yanında 21 milyon 350 bin 201 lira idari para cezası uygulandığı ve 1 evrak hakkında erişimin engellenmesi kararı alındığı belirtildi.

Açıklamada, Heyetin, yılın 7 ayında ise 1064 belge hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunduğuna işaret edilerek, aldatıcı reklam yahut haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 927 belge hakkında durdurma cezasının yanı sıra 148 milyon 783 bin 980 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği söz edildi.

İndirim marketlerin internet sitelerine idari yaptırım

Son toplantıda, kamuoyunda “indirim marketi” olarak bilinen perakende işletmelerin internet siteleri aracılığıyla yaptığı tanıtım ve uzaklıklı satışların haksız ticari uygulama boyutunun ele alındığına dikkat çekilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Yapılan incelemeler sonucunda, belirtilen internet sitelerinde eserleri görmek ve sepete eklemek için üyelik gerektiği lakin satın alma süreci için eser stoklarının denetim edilmesi gerekliliği ortaya çıkmıştır. Üyelik olmasına karşın en yakın şubede bile eserin stokta olmadığı belirtildiği için siparişin tamamlanamadığı tespit edilmiştir. İncelemeler sonucunda, internet sitelerinde tüketicilerin eserleri görüntülemek ve satın almak için üyelik gerektiği fakat teslimat adresine nazaran stok bilgilerinin değişebileceği bilgisinin eksik olduğu tespit edilmiştir. Ayrıyeten eser fiyatının geçerlilik mühleti yahut stok hududu hakkında bilgi verilmediği için tüketicilerin yanıltıldığına karar verilmiş ve idari yaptırım uygulanmıştır.”

Reklam Şurasından TOBB ve TESK ile işbirliği

Açıklamada, Şuranın, tüketici mağduriyetlerini önlemek ve reklam mevzuatına ahengi artırmak gayesiyle, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) ile işbirliği yaparak elektronik ticaret kesimindeki tüm reklam verenleri bilgilendirdiği aktarıldı.

Kurulun, elektronik ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen tüketici yorumlarının düzenlenmesi için kimi eksiklikleri belirlediğinin, uydurma ve aldatıcı yorumların önlenmesi için internet sitelerine idari yaptırım uyguladığının bildirildiği açıklamada, şu tabirler kullanıldı:

“Bu kararlar, bilhassa turizm ve yeme içme üzere hizmet dallarındaki tüketici tecrübelerini muhafaza amacını taşımaktadır. Reklam Kurulu, kıymetlendirme sıralaması ve şartları konusunda tüketicileri gereğince bilgilendirmeyen ve yalnızca mal ve hizmet satın alanların yorum yapmasına müsaade verilmesi kuralına karşıt formda yorumlara yer veren internet siteleri hakkında idari yaptırım uygulamıştır. Tüketicilerimizin korunması amacıyla Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Heyet, çevrim içi alışverişlerde gerçek tecrübelere dayanmayan yorumlarla tüketicilerimizin satın alma kararlarının manipüle edilmesini önlemeye yönelik inceleme ve kontrollere devam etmektedir.”

Muhabir: Serhat Tutak

En az 10 karakter gerekli