AA
İSTANBUL (AA) – Zenica kentinde düzenlenen ve 1,5 milyon ziyaretçi sayısına ulaşılması beklenen fuara Türkiye, bu yıl İstanbul Ticaret Odasının (İTO) yaptığı tertiple “Partner Ülke” olarak katılıyor.
Aralarında TOGG’un da bulunduğu Türk markaları, bugün açılan Bosna Hersek’in en büyük milletlerarası fuarı ZEPS’te yeni eserlerini Balkan ve Avrupa ülkelerine tanıtacak.
Bu yıl 30’uncusu düzenlenen fuarın Türkiye ulusal iştirakine, başta İstanbul olmak üzere Adana, Bursa, Gaziantep, İzmir, Kayseri, Samsun ve Uşak’tan firmalar katıldı.
Ambalaj, aydınlatma, bilişim, eğitim, elektrikli mesken aletleri, besin, hazır giysi, inşaat, kırtasiye, mobilya, sanayi, uzay endüstrisi firmaları ile global otomotiv ve mobilite markası TOGG’dan oluşan 35 Türk şirketi, inovatif eserlerini fuarda ziyaretçilerin beğenisine sundu.
“ZEPS Fuarı ile yeni pazar ve işbirlikleri geliştiriyoruz”
İTO Başkanı Şekib Avdagiç, ZEPS Fuarı’nın Türkiye’nin dış ticaretine katkı vereceğine inandıklarını söyledi.
Türkiye ulusal standında, çeşitli dalların başkan firmalarının ülkenin kaliteli ve varlıklı eser çeşitlerini sergilediğini belirten Avdagiç, “En kıymetlisi Türkiye’nin ulusal otomotiv markası TOGG’u, ZEPS Fuarı ile Bosna Hersek’e taşıdık. 560 sene evvel bu topraklara Anadolu’nun soylu atlarıyla gelmiştik, artık ise Anadolu’nun yerli markası TOGG ile buradayız.” dedi.
Avdagiç, ZEPS Fuarı’na iştirakle bir yandan yeni pazar ve işbirlikleri geliştirirken, öbür yandan da iki ülkenin dostluk ve kardeşliğini büyüttüklerini kaydetti.
İstanbul Ticaret Odası olarak Bosna Hersek’te 6 kere Türk Eserleri Fuarı gerçekleştirdiklerini kaydeden Avdagiç, Türkiye ile Bosna Hersek ortasındaki ekonomik ve ticari ilgileri hep canlı tutmayı hedeflediklerini söyledi.
Avdagiç, Bosna Hersek’te en son düzenlenen Helal Fuarı’na Türkiye ulusal iştirakini gerçekleştirdiklerini de hatırlattı.
Bosna Hersek’te bugüne kadar 300 milyon dolara ulaşan yatırımların süratle katlanacağına inandığını aktaran Avdagiç, “Bu yoldaki pürüzlerin de Bosna Hersek hükümeti ve yetkililerin âlâ niyetli yaklaşımlarıyla çözüleceğine güveniyorum.” sözünü kullandı.
Avdagiç, iki ülkenin mevcut ticaretini daha üstlere taşıyacak potansiyele sahip olduğuna dikkati çekerek, “2023 yılında Bosna Hersek’e 716 milyon dolarlık ihracat yaptık. İthalatımız 200 milyar dolar oldu. Bu yılın birinci 7 ayına bakınca da ithalatımız 179 milyon dolar, ihracatımız 479 milyon olarak gerçekleşti.” bilgisini verdi.
Güncellenen Özgür Ticaret Muahedesi’nin 1 Ağustos 2021’de yürürlüğe girmesinin bu hususta itici bir güç olduğunu kaydeden Avdagiç, “Bosna Hersek ile dış ticaretimizde şimdi 1 milyar dolar eşiğini aşamadık. Beklentimiz bu gayeye 2024’te ulaşmak.” dedi.
Avdagiç, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Bosna Hersek’in, Türklerin ve bu coğrafyanın ürettiği eserlerin Batı’ya gerçek seyahatini hızlandıracak değerli bir durak ve üs olduğuna inanıyoruz. Onun için de Bosna Hersek’in her vakit ticari varlığını zinde tutmayı amaçlıyoruz. ZEPS Fuarı ile de bunu yapmaya çalışıyoruz. ZEPS Fuarı’ndan en kıymetli beklentimiz, Türk firmalar ile Bosna Hersekli firmalar ortasındaki işbirliğinin daha da gelişmesi, yeni yatırım ve projelere başlangıç olması. Ayrıyeten bu fuar, Bosna Hersek ile Türkiye ortasındaki ticari ve ekonomik münasebetler için hızlandırıcı bir güç olacaktır. İnanıyoruz ki bu fuar, Bosna Hersek’in birinci Cumhurbaşkanı Aliya İzzetbegoviç’in ‘Bizi toprağa gömdüler ancak tohum olduğumuzu bilmiyorlardı.’ kelamında kastettiği tekrar dirilişin tohumunun ticaret olduğunu gösterecektir.”
Fuar, 5 Ekim’de sona erecek.
Muhabir: Murat Aslan
ARAŞTIRMA-İNCELEME
4 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
6 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
6 gün önceHABERLER
8 gün önceHABERLER
13 gün önce