DOLAR 34,5843 0.11%
EURO 36,4356 1.18%
ALTIN 2.935,59-2,31
BITCOIN 33645470.72616%
İzmir
10°

PARÇALI AZ BULUTLU

17:46

AKŞAMA KALAN SÜRE

Bakan Uraloğlu: 28 ilimizde toplam yatırım fiyatı 112 milyar lira olan 50 projeyi tamamladık
236 okunma

Bakan Uraloğlu: 28 ilimizde toplam yatırım fiyatı 112 milyar lira olan 50 projeyi tamamladık

ABONE OL
25/11/2024 13:40
Bakan Uraloğlu: 28 ilimizde toplam yatırım fiyatı 112 milyar lira olan 50 projeyi tamamladık
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

TBMM (AA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM
Plan ve Bütçe Komisyonunda, Bakanlığı ve ilgili kurumlarının 2025 yılı
bütçesinin sunumunu yaptı.

Bakanlık olarak temel
faaliyet alanlarının insan, yük ve data hareketliliğini sağlamak
olduğunu anlatan Uraloğlu, “Türkiye Yüzyılı’nda, insan ve etraf odaklı,
akıllı ve inançlı entegre ulaşım sistemleriyle dünyada öncü olmak için
çalışıyoruz. 2053 net sıfır emisyon maksadımız kapsamında, kara yolu
taşımacılığındaki yıllık yük hissesini azaltarak demir yolu nakliyatını
artırıyor, yatırımlarımızla çevresel ve ekonomik sürdürülebilirliğe
katkı sağlıyoruz. Kurumsal karbon ayak izi hesabını yapan birinci Bakanlık
olarak yalnızca Marmaray projemizde 62 milyon ton karbon emisyonu azaltımı
sağladık.” diye konuştu.

Abdulkadir Uraloğlu,
projelerden sağlanacak emisyon azaltımlarının, karbon borsalarında
krediye dönüştürüleceklerini de bildirdi.

Türkiye’nin,
Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarını birleştiren stratejik bir pozisyonda
bulunduğuna işaret eden Uraloğlu, “4 saatlik uçuş arasıyla 1,5 milyar
insanın yaşadığı ve toplam 51,2 trilyon dolar gayrisafi ulusal hasılaya
sahip 67 ülkenin merkezindeyiz. Avrasya lojistiğinin merkezinde yer alan
ülkemiz, Yeni İpek Yolu olarak isimlendirilen Orta Koridor ile Çin’i
Avrupa’ya bağlarken, planladığımız Memleketler arası Kalkınma Yolu
Koridoruyla da global rekabet gücümüzü sağlamlaştırıyoruz.”
değerlendirmesinde bulundu.

Uraloğlu, Orta
Koridor üzerinden Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu ile Çin’den ülkeye ulaşan
yükleri Marmaray ile Avrupa’ya taşıdıklarını lisana getirerek, Zengezur
Yolu’nun, Bakü Limanı’nı direkt Türkiye’ye bağlayacağını söyledi.

Çin,
Doğu Asya ve Hindistan’dan gelen yükleri Basra Körfezi üzerinden
Avrupa’ya taşıyacak Kalkınma Yolu Projesi’nde milletlerarası işbirliği
çalışmalarına devam ettiklerini anlatan Uraloğlu, şunları kaydetti:

“Kalkınma
Yolu kapsamında ülkemizden geçen 2 bin 94 kilometre demir yolu
bağlantısı için 727 kilometre yeni sınır, 1923 kilometre kara yolu
koridoru içinse 331 kilometre yeni otoyol yapmayı planladık. AK Parti
iktidarında gerçekleştirdiğimiz yatırımlarımızın günümüzdeki pahası
280,6 milyar dolara ulaştı. Demir yolu yatırımlarının proje büyüklüğünü
2013’te yüzde 33’ten, 2023’te yüzde 53’e ve bu yıl da yüzde 55’e
çıkardık. Yatırım portföyümüzdeki 2 bin 667 projeye 2 trilyon 295 milyar
lira yatırım gerçekleştireceğiz. 2024’te, Bakanlığımızın tüm sektörleri
için 351 milyar 379 milyon lira yatırım ödeneği tahsis edildi. 2024’te
28 vilayetimizde toplam yatırım fiyatı 112 milyar lira olan 50 projeyi
tamamlayarak vatandaşımızın hizmetine sunduk. 2025 yılı yatırım
teklifimizi geçtiğimiz yıla oranla yüzde 26,9 artışla 482 milyar lira
olarak teklif ettik.”

“Hızlı trenlerle bugüne kadar 92 milyon yolcu taşındı”

Bakan Uraloğlu, hayata geçirdikleri yatırımların direkt ve dolaylı olarak ülkenin kalkınmasına katkı sağladığını vurguladı.

Hayata
geçirdikleri demir yolu yatırımlarına değinen Uraloğlu, “Ülkemize
kazandırdığımız süratli trenlerle bugüne kadar 92 milyon yolcu taşındı. 13
bin 919 kilometreye ulaştırdığımız demir yolu sınır uzunluğunu, 2028’de
17 bin 287 kilometreye, 2053’te ise 28 bin 590 kilometreye çıkarmayı
hedefliyoruz. 2009’da dünyada süratli tren işletmeciliğine geçen 8. ülke
olarak, Ankara-Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya-Karaman, Ankara-Sivas
hatlarımızla 11 vilayetimizi direkt süratli trenle buluşturduk.” tabirini
kullandı.

Kent içi raylı sistemlerinde ise
Marmaray sayesinde iki kıtayı deniz altından demir yoluyla
birleştirdiklerini anımsatan Uraloğlu, bugüne kadar Marmaray’ı 1,2
milyar yolcunun kullandığını; bu sayının dünya nüfusunun 6’da biri
olduğunu aktardı.

Başkentray’ın günde 65 bin,
İzban’ın 230 bin ve Gaziray’ın 7 bin yolcuya hizmet verdiğini anlatan
Uraloğlu, “İstanbul’umuzda geçtiğimiz yıllarda hizmete aldığımız kent
içi raylı sistemlerden, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu ile
yaklaşık 41 milyon, İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Sınırı ile 13
milyon, Başakşehir-Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir Metro Çizgisi ile 7
milyon yolcuya hizmet verilmiştir. Şubat 2024’te hizmete aldığımız
Bakırköy-Bahçelievler-Kirazli Metrosu ile bugüne kadar 14 milyon yolcu
taşıdık. Sirkeci-Kazlıçeşme sınırı ile İstanbul’da tarihi yarımadayı
modern raylı sistemlerle çevreci yaklaşımla buluşturduk. İstanbul
Havalimanı’na ikinci bir metro çizgisi ile kuzey güney aksında erişimi
sağladık.” bilgisini paylaştı.

Uraloğlu, öbür
şehirlerde de kent içi raylı sistemleri yaygınlaştırdıklarını
belirterek, Ankara’da AKM-Gar-Kızılay ile Keçiören metrolarının
Kızılay’a kesintisiz ilişkisini sağladıklarını lisana getirdi.
Kocaeli’de kent hastanesini tramvay çizgisiyle buluşturduklarını söz
eden Uraloğlu, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Yerli
ve ulusal araçlarımızı kullandığımız Kayseri-Anafartalar tramvay
hattımızla bugüne kadar 5,5 milyon yolcuya ulaşım imkanı sağladık.
2024’te kısmi hizmete aldığımız Bursa Emek-Yüksek Süratli Tren-Şehir
Hastanesi Metrosu’nu 2026’da tamamlayacağız. Lojistik kesiminde demir
yolu kullanımını arttırmak için 439 kilometre olan iltisak çizgilerimizin
uzunluğunu 2028’e kadar 608 kilometreye çıkaracağız. 12 lojistik merkezi
sayımızı 25’e çıkaracağız. 2028’e kadar mevcutta devam eden 3 bin 92
kilometre süratli tren çizgimizi tamamlayacağız. Ankara-İzmir süratli demir
yolu sınırı sayesinde 824 kilometre olan çizgi uzunluğu 505 kilometreye; 14
saatlik seyahat mühleti yaklaşık 3,5 saate inecek. 312 kilometre
uzunluğundaki Mersin-Adana-Osmaniye ve Gaziantep süratli tren sınırıyla 6,5
saat olan seyahat mühleti 2 saat 15 dakika olacak. Bandırma-Osmaneli
Hızlı Tren çizgisinde ise Bursa-Osmaneli kesiti 2025’in sonunda,
Bandırma-Bursa ortası ise 2028’de hizmete girecek. 229 kilometrelik
Halkalı-Kapıkule Süratli Tren Çizgisi ile yolcu seyahat müddeti 4 saatten 1,5
saate, yük taşıma mühleti ise 6,5 saatten 3,5 saate düşecek. Mevcut çizgi
kapasitesi 4 kat artacak. Ankara-Sivas süratli demir yoluyla entegre
Yerköy-Kayseri Süratli Tren Çizgisi Ankara-Kayseri ortasında 7 saat 47 dakika
olan ulaşım müddeti 2 saate inecek. Konya-Karaman süratli tren projesinin
devamı olan 135 kilometrelik Karaman-Ulukışla süratli tren projesi devam
ediyor.”

“Filyos Limanı ile Sanayi Sanayi Bölgesi İltisak Sınır temas imal hazırlıkları sürüyor”

Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, demir yolu yatırımlarına ait de “Demir
yolu kesiminde devam eden öbür kıymetli projelerimizden Zengezur Yolu
bağlantısını sağlayacak 224 kilometrelik ülkemiz kesiti olan
Kars-Iğdır-Aralık- Dilucu Demiryolu Sınırı ve Dörtyol-Hassa Otoyol ve
Demiryolu Kontağı projelerinin üretimine başlıyoruz.” dedi.

Demir
yollarının yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi maksadıyla yeni demir
yolu projelerini de planlamaya devam ettiklerine dikkati çeken Uraloğlu,
“Ankara-İstanbul Muhteşem Süratli Tren Projesi 344 kilometre uzunluğunda
olup, saatte 350 kilometre sürate ulaşacak trenlerimizle seyahat mühletini
80 dakikaya indireceğiz. Kuzey Marmara Süratli Tren Sınırı ile Asya ve
Avrupa ortasında yüksek kapasiteli yolcu ve yük nakliyeciliği sağlanacak.
Sabiha Gökçen ve İstanbul Havalimanları birbirine bağlanarak iki değerli
ulaşım merkezi ortasında ilişki güçlenecektir.” diye konuştu.

Samsun-Sarp
Süratli Tren Sınırı için de proje çalışmalara başladıklarının altını çizen
Uraloğlu, Divriği-Kars-Hudut Demiryolu Sınırı Rehabilitasyonu ile hattın
büsbütün modernize edileceğini söyledi.

Uraloğlu,
Aksaray-Ulukışla-Yenice Süratli Tren Çizgisi ile kuzey-güney koridorunda
yolcu ve yük talebinin karşılanacağını belirterek, “Ankara’yı
Karadeniz’e süratli trenle bağlayacak Kırıkkale-Çorum-Samsun Süratli Tren
Hattı’nda, Kırıkkale (Delice)-Çorum kısmının üretimine yakında
başlıyoruz. Kalkınma yolunun bir kesimi olan 136 kilometrelik
Gaziantep-Şanlıurfa Hızlı Treni, 180 kilometrelik Şanlıurfa-Mardin Hızlı
Treni ve devamında 185 kilometrelik Mardin-Nusaybin-Cizre-Ovaköy
arasında yeni demir yolunun etüt ve imal işlerini planladık.” sözlerini
sarf etti.

Malatya’yı süratli tren ağına bağlamak
için 224 kilometrelik Sivas-Çetinkaya-Malatya sınırının planlandığına
işaret eden Uraloğlu, Karadeniz doğal gazı rezerv alanına hizmet edecek
Filyos Limanı ile Filyos Sanayi Sanayi Bölgesi İltisak Çizgisi
bağlantısı için üretim işi hazırlıklarının sürdüğünü bildirdi.

Bakan
Uraloğlu, lojistik dalında demir yolu kullanımını artırma maksadıyla
Çukurova Bölgesi’ndeki liman, sanayi ve özgür bölgelerin iltisak hattı
ilişkilerini planladıklarını lisana getirerek, demir yolu bölümünde
tüm raylı sistem araçlarının ulusal ve yerli imkanlarla tasarımı ve
üretiminin gerçekleştirilmesine öncelik verdiklerini kaydetti.

“Şehir içi raylı sistem çizgisinin 434 kilometresi Bakanlığımızca yapıldı”

TÜRASAŞ
araç üretim tesislerini muhtaçlıklar doğrultusunda modernize ederek
kapasitesini artırdıklarını vurgulayan Uraloğlu, şöyle devam etti:

“Demir
yolu yatırımlarımız kapsamında kent içi raylı sistem projelerini de
hayata geçiriyoruz. Ülke genelindeki 1015 kilometrelik kent içi raylı
sistem sınırının 434 kilometresi Bakanlığımız tarafından yapıldı.
Bakanlığımız tarafından yaklaşık 91 kilometrelik sınır imali devam
ederken, 383 kilometrelik sınır ise planlama evresindedir.
Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metrosu 2. Etabını
2025 yılı içerisinde hizmete açacağız. Altunizade-Çamlıca-Bosna Bulvarı
Metrosu, Kocaeli Gebze Sahil-Darıca OSB Metrosu, Başkentray’ın devamı
niteliğindeki Sincan OSB-Yenikent-Kazan Soda Demiryolu’nu, Konyaray’ı
2026 yılı içinde, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Kuzey Hafif Raylı Sistem
Sınırını ise 2028’in sonunda tamamlayarak hizmete almayı planlıyoruz.”

“Bölünmüş yollar ülke yol ağının yüzde 43’ünü oluşturuyor”

Bölünmüş
yolların ülke yol ağının yüzde 43’ünü oluşturduğunu, yol ağında hareket
eden trafiğin ise yüzde 83’üne hizmet verdiğini anlatan Uraloğlu, “Son
22 yılda hayata geçirdiğimiz 479 kilometre köprü ve viyadükle toplam
uzunluğu 790 kilometreye, 717 kilometre tünel imali ile de toplam
uzunluğu 767 kilometreye çıkardık. Ülkemizde taşıt sahipliğindeki artış
nedeniyle hareketliliğin artması, kara yollarındaki taşıt kullanımını
yüzde 195 arttırmıştır. Trafik güvenliğinde çok kıymetli bir gelişme
sağladık. 100 milyon taşıt-kilometre başına hayatını kaybeden kişi
sayısında yüzde 77’lik bir azalma oldu.” diye konuştu.

Uraloğlu,
her iki araçtan birinin 2035’te elektrikli olması, paylaşımlı seyahat
oranının yüzde 14’e, internet erişimli kontaklı araçların oranının ise
yüzde 68’e ulaşmasını beklediklerini vurgulayarak, bu alanda yaptıkları
çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Bölünmüş yol
ağını 2028’de 31 bin 250 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini lisana
getiren Uraloğlu, “Sayın Cumhurbaşkanımızın ‘Yol Medeniyettir’
vizyonuyla, büyük kara yolu projelerimizle ülkemizi yarınlara
taşıyoruz.” sözünü kullandı.

“Sarıyer-Kilyos Tüneli ile Sarıyer’e ulaşım mühleti 35 dakikadan 5 dakikaya düşecek”

Bakan
Uraloğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun bir kesimi olan 45 kilometrelik
Nakkaş-Başakşehir Projesi’nin 2026 yılı içerisinde tamamlanmasını
hedeflediklerine dikkati çekerek, şunları kaydetti:

“Sarıyer-Kilyos
Tüneli ile Sarıyer’e ulaşım mühleti 35 dakikadan 5 dakikaya düşecek.
Mersin-Antalya ortasındaki 440 kilometrelik Akdeniz Kıyı Yolu’nun 404
kilometresi tamamlandı. Çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu ve Antalya-Alanya Otoyolu projelerimizin
imal çalışmalarına başladık. Otoyol ağımızı genişleterek, ülkemizin
ulaşım altyapısını daha inançlı, süratli ve konforlu hale getiriyoruz.
Kuzey Marmara Otoyolunu Ankara’ya bağlayacak değerli bir proje olan Orta
Anadolu Otoyolunu, planlarımıza dahil ettik.”

“Hava yolu yolcu trafiği sıralamasında Avrupa’da 3’üncü, dünyada 7’nci sıraya yükseldik”

Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, hava yolu ulaşımının, uzaklıkları
kısaltmanın ötesinde, ülkenin toplumsal ve ekonomik refahına katkı
sağlamakta stratejik ehemmiyete sahip olduğunu söz ederek, Türkiye’nin
toplam yolcu trafiği sıralamasında Avrupa’da, 2019’da 5’inci sıradan
2023’de 3’üncü sıraya, dünyada ise 10’uncu sıradan 7’nci sıraya
yükseldiğini söyledi.

İstanbul, Sabiha Gökçen,
Antalya, Esenboğa, Adnan Menderes ve Dalaman havalimanlarının, Avrupa ve
dünya sıralamalarında elde ettikleri başarılarla ülkenin havacılık
altyapısındaki güçlü pozisyonunu pekiştirdiğini aktaran Uraloğlu, “2003’te
26 olan iç çizgi uçuş noktası sayımızı, 2024’te 58’e çıkardık ve 2025’te
yurt içi uçuş frekans sayımızı yüzde 10 artırıyoruz. Böylelikle sizden
gelen talepleri karşılamaya çaba ediyoruz. Birebir devirde, 50 ülkede 60
noktaya uçarken, uçuş ağımızı 287 yeni nokta ekleyerek 131 ülkede 347
noktaya ulaştırdık.” bilgisini paylaştı.

Uraloğlu,
hava yollarında dünyanın önde gelen transit merkezlerinden biri haline
gelen ülkede, 22 yılın sonunda Hava Ulaştırma Mutabakatı yapılan ülke
sayısının 81’den 175’e çıkarıldığını tabir etti.

Kritik
sistemlerde dışa bağımlılığı azaltan Yerli ve Ulusal Hava Trafik
Görüntüleme yazılımı İRADE’yi, Çukurova ve Atatürk havalimanlarında
kullanmaya başladıklarını anlatan Uraloğlu, “14 hava kampüsümüzle VTOL
ve sabit kanatlı hava araçlarının kullanımına uygun vertiport alanları
oluşturduk. İHA sayısı 79 bine, İHA Pilot Lisansı sahipliği ise 1 milyon
600 bine ulaştı. İHA’ların inançlı ve emniyetli idaresi için İHA Takip
ve Trafik İdaresi Sistemi Projesi’ni başlattık.” kelamlarını sarf etti.

Sektöre
ait çalışmalar ve tamamlanan projeler hakkında bilgi veren
Uraloğlu, 2025’te yıllık 2,5 milyon yolcu kapasitesine sahip Malatya
Havalimanı Yeni Terminal Binası’nı tamamlamayı hedeflediklerini
bildirdi.

Hatay Havalimanı’nın PAT Alanları
Onarımı ve Gelişimi Projesi’ni hayata geçireceklerini kaydeden Uraloğlu,
Kapadokya Havalimanı Terminal Binası’nı yenileyerek 10 bin 650
metrekarelik yeni terminal binası, Siirt Havalimanı için ise yaklaşık 3
bin 400 metrekare büyüklüğünde yeni terminal binası yapacaklarını
aktardı. Uraloğlu, Yozgat ile Bayburt-Gümüşhane havalimanlarını 2026’da
hizmete alacaklarını, Trabzon Yeni Havalimanı projesinin birinci etap
çalışmalarının da süratle ilerlediğini anlattı.

“Denizcilikte maksadımız, dünyada birinci 10’a girmektir”

Bakan
Uraloğlu, Türkiye’nin, denizcilik dalında büyüyen altyapısı ve
stratejik yatırımlarıyla kıymetli merkez haline geldiğine dikkati çekerek,
38 ülkeyle gemi insanı tanıma mutabakatına sahip Türkiye’de, 141 bin
gemi insanı ve 1 milyonu aşkın amatör denizcinin bulunduğu vurguladı.

Türk
Sahipli Deniz Ticaret Filosunun 2 bin 107 gemi ve 52,7 milyon dedveyt
ton kapasitesiyle dünyada 11’inci sıraya yükseldiğini belirten Uraloğlu,
şunları kaydetti:

“Amacımız, birinci 10’a girmektir
ve bu doğrultuda süratle ilerliyoruz. Dünyanın en uygun 100 konteyner limanı
ortasında ülkemizden 4 limanımız yer aldı. 1936 Montrö Türk Boğazlar
Sözleşmesi’ndeki ‘Altın Frank’ ünitesi üzerinden yapılan son 3 yıldaki
güncellemelerle, boğaz geçişlerinden elde edilen yıllık gelir 38 milyon
dolardan 212 milyon dolara çıkarıldı. Gemi inşası ömür döngüsünün tüm
aşamalarını ülkemizde hayata geçiriyor; tasarım, üretim, operasyon,
bakım ve geri dönüşüm süreçlerini çağdaş teknolojilerle
gerçekleştiriyoruz. Bunu yapabilen az sayıda ülkeden biriyiz. Mavi
Vatan’daki hak ve menfaatlerimiz için KKTC’deki Doğu Akdeniz Gemi Trafik
Hizmetleri Projemizi, HAVELSAN işbirliğiyle yürütmekteyiz. Mavi Ekonomi
ve Deniz Saha Planlaması ile denizlerimizdeki güneş, rüzgar gücü,
yer altı kaynakları ve balıkçılık faaliyetlerinden azamî faydayı
sağlamayı hedefliyoruz.”

Uraloğlu, Demre Yat
Limanı altyapı çalışmalarını tamamladıklarını, üstyapı çalışmalarının
ardından 2026’da hizmete almayı planladıklarını aktararak, 150 yat
kapasiteli Aydıncık Yat Limanı’nın altyapı çalışmalarını 2025’te
tamamlamayı hedeflediklerini söz etti.

“Yerli ve Ulusal 5G Haberleşme Projesi ile dışa bağımlılığı ortadan kaldıracağız”

Küreselleşen
dünyada ülkelerin rekabet edebilmesi için sağlam bağlantı altyapısına
sahip olmalarının kaçınılmaz olduğuna işaret eden Uraloğlu, Türkiye’nin
e-devlet uygulamalarında, 37 ülke ortasında 83 puanla 10’uncu sırada yer
alarak, 76 olan AB ortalamasını geride bıraktığını belirtti.

Uraloğlu,
Uçtan Uca Yerli ve Ulusal 5G Haberleşme Şebekesi Projesi ile haberleşme
altyapısındaki dışa bağımlılığı ortadan kaldırmayı amaçladıklarını
vurgulayarak, “11 vilayetteki 34 lokasyonda 5G şebekesi kuruluyor, müsaadeler
kapsamında testler gerçekleştiriliyor. Bu adımla yerli ve ulusal
teknolojilerle güçlü irtibat altyapısı oluşturmayı hedefliyoruz.
Ülkemizde toplumsal medya kullanıcı sayısı 75 milyon olup bu da dünya
genelindeki kullanıcı sayısının yüzde 1,4’üne karşılık gelmektedir.
Ayrıca, ülkemizde internette geçen müddet günlük 7 saatle dünya
ortalamasının yüzde 8 üzerindedir.” tabirini kullandı.

Türkiye’deki
uydu çalışmaları hakkında da bilgi veren Uraloğlu, Türksat 1A ile
başlayan uzay seyahatinde, Türksat 6A ile büyük adım atarak haberleşme
kabiliyetini kıymetli ölçüde geliştirdiklerini söyledi.

Yüzde
81 yerli imkanlarla üretilen Türksat 6A’nın temmuzda uzaya
fırlatılmasıyla Türkiye’nin uydu üretebilen 11 ülkeden biri olduğuna
dikkati çeken Uraloğlu, “Türksat 6A, yıl sonuna kadar hizmete girecek ve
uydularımızın kapsama alanı 3,5 milyardan 5 milyar nüfusa ulaşacak.”
dedi.

PTT ile bağlantıdan e-ticarete kadar birçok
alanda ülkenin her köşesine hizmet sunduklarını anlatan Uraloğlu,
“Türkiye Kart, tek kartla toplu taşıma, para transferi ve alışveriş
imkanı sunmayı hedefliyor. Şu anda 5 kentimizde etkin olan kartın, 18
ilimizde kullanılması için çalışmaları sürdürüyoruz.” diye konuştu.

Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, ulaştırma ve haberleşme alanındaki
yatırımlarla ülkeyi global lojistik ve irtibat merkezi haline
getirdiklerini tabir ederek, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın
liderliğinde Türkiye Yüzyılı amaçları doğrultusunda çalışmaya devam
edeceklerini vurguladı.

Muhabir: Ayşe Böcüoğlu Bodur,Mustafa Çalkaya,Arife Yıldız Ünal

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP