DOLAR 34,5467 0.18%
EURO 36,0147 -0.62%
ALTIN 3.005,411,48
BITCOIN 34097000.10408%
İzmir
20°

HAFİF YAĞMUR

06:24

SABAHA KALAN SÜRE

184 okunma

Batı Trakya Türk Azınlığı’nın eğitim sorunu gündemde

ABONE OL
13/09/2009 22:00
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Haciosman_meclisYunanistan’da yeni eğitim öğretim yılı    (11 Eylül 2009 Cuma günü) başlıyor.

 

 

 

 

 

 

Batı Trakya Türk Azınlığı’nın eğitim sorunu yeniden gündemde. Rodop PASOK Milletvekili Ahmet Hacıosman, Başbakan Kostas Karamanlis’e hitaben gönderdiği yazıda 5. Azınlık Okulu Mastanlı’nın altyapı sorununu gündeme getirirken Milli Eğitim ve Din İşleri Bakanı’na yönelik olarak sunduğu soru önergesinde ise azınlık okullarındaki boş kadrolar ile yeni Türkçe ders kitapları ile ilgili öğretmenlere yönelik seminerler düzenlemesi sorunlarını Meclis’e taşıdı.  

5. Azınlık Okulu Mastanlı’ya yeni okul binası

2 Eylül 2009 tarihinde Ahmet Hacıosman, azınlık okulları arasında en yüksek öğrenciye sahip olan Mastanlı için modern altyapı oluşturulması talebini Başbakan Kostas Karamanlis’e bir yazı ile iletti. Ekim 2008’de Karamanlis’e Hacıosman tarafından bizzat iletilen yazıda Mastanlı’nın yerleşim problemine kesin bir çözüm bulunması için Başbakan’ın müdahale etmesi istenmiş, ancak aradan geçen bir yılda bir cevap alınmamıştı.

Hacıosman, Karamanlis’in 2004 yılı seçim öncesinde “çağdaş Avrupai azınlık politikası” çerçevesinde azınlık eğitiminin iyileştirilmesi için modern altyapıların oluşturularak mevcut okul binalarının modernize edileceği yönündeki açıklamasını hatırlatarak Mastanlı Azınlık Okulu için yeni bir okul binası inşa edilmesini talep ediyor.

Yeni okul binası projesi için Gümülcine Valiliği’nden 700.000 avroluk ödenek temin edildiğini ifade eden Hacıosman, Başbakan’ın Mastanlı İlkokulu’nu barındıracak yeni bir okul binası sorununa kalıcı çözüm getirmesini talep ediyor.

Öğretmen açığı sorunu Meclis gündeminde

Ahmet Hacıosman, 2 Eylül 2009 tarihinde Milli Eğitim ve Dinişleri Bakanı’na hitaben yönelttiği soru önergesinde azınlık okullarında öğretmen açığı sorunu ile yeni Türkçe ders kitapları ile ilgili olarak öğretmenler için seminer düzenlenmesi talebini gündeme taşıdı. Hacıosman, Mart 2009’da Rodop – Evros Selanik Özel Pedagoji Akademisi Mezunları Derneği’nin Batı Trakya genelinde azınlık okullarında boş bulunan seksen beş kadronun doldurulması ile ilgili talebini bir yazı ile bildirdiklerini hatırlatarak boş kadroların yeni eğitim öğretim dönemi öncesinde doldurulup doldurulmayacağını sordu.  

Yeni ders kitapları konusunda öğretmenler için seminer düzenlenmesi isteniyor

Hacıosman, Selanik Özel Pedagoji Akademisi Mezunları Derneği’nin Türkiye’den Batı Trakya’ya gönderilen yeni ders kitaplarının nasıl işleneceği ile ilgili olarak öğretmenlere yönelik seminer düzenlenmesi yönünde talepte bulunduklarını hatırlatarak bugüne kadar bir cevap alınamadığını soru önergesinde dile getiriyor. Konu ile ilgili olarak daha önce bir soru önergesi sunan Hacıosman, azınlık okullarında görev yapan öğretmenlerin bu talebini ikinci bir soru önergesi ile yeniden gündeme taşıdı. Önergede Hacıosman, SÖPA Mezunları Derneği’nin talebi doğrultusunda Yunanistan’ın Türkiye ile işbirliğine giderek azınlık okullarındaki eğitimin iyileştirilmesini sağlayacak seminerlerin yapılması hakkında ne düşündüğü sorusunu yöneltiyor.  

Konu ile ilgili olarak Avrupa Batı Trakya Türk Federasyonu (ABTTF) Başkanı Halit Habipoğlu, “Yunanistan’da yeni eğitim ve öğretim yılının başlamasına sayılı günler kala eğitim sorunu yeniden gündemin üst sıralarına taşındı. Tüm sorunlar henüz çözülmemiş masada dururken eğitim alanında mevcut sorunlara yenileri eklenmiştir. Dahası yeni eğitim öğretim yılı Batı Trakya Türk Azınlığı için bir başka yönden ilk olacaktır.

2009-2010 eğitim öğretim yılında Türkiye’de eğitim görmüş öğretmen okulu mezunu öğretmen artık kalmamıştır. Azınlık eğitimi artık tamamı ile Selanik Özel Pedagoji Akademisi mezunlarının elindedir. SÖPA’nın kapatılması ve yerine Azınlık okullarına öğretmen yetiştirecek bir fakültenin kurulması yönünde Azınlık’ın talebine yönelik herhangi somut bir adımın atılmamasına karşılık azınlık eğitiminin yalnızca SÖPA’nın eline bırakılması haklı bir endişe yaratmaktadır. Bu noktada okul öğrenci ve aile birliklerine büyük sorumluluk düşmektedir. İyi ve kaliteli bir eğitimin sağlanması için herkes takipte olmalı, böylelikle azınlık eğitimine sahip çıkmalıdır” açıklamasında bulundu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    En az 10 karakter gerekli


    HIZLI YORUM YAP