Dijital dünyanın en önemli etki elemanlarından birisi olan sosyal medya mecrası hiç şüphesiz ki 1 makalede ele alınacak bir konu değildir. Bu durumu iyi anlayabilmek için öncelik nedir ne değildi, neredeyiz konularına cevap verecek ve en önemlisi bir durum tespitinde kullanabileceğimiz bir araştırmayı anlatmak ile başlamayı uygun görüyorum.
Tüketicilerin sosyal medya kanallarını kullanma biçimleri sürekli olarak gelişmekte ve pazarlamacılar ve girişimciler olarak bu değişikliklere uyum sağlamalıyız.
Bu değişiklikleri daha iyi anlamak için 2018 yılı ve sonrasında neler yaşanacaklarını belirlemek için 1,700’den fazla pazarlamacının verilerini toplamak ve 2018 Sosyal Medya Durumu Raporu’nu oluşturmak yapılan bir çalışmada ki rapor bize her ölçekteki işletmeden pazarlamacının sosyal medya pazarlamasına nasıl yaklaştığını gösteriyor.
Son birkaç yıldır mesajlaşma platformları inanılmaz bir hızla büyüdü. Kullanıcıların çoğunluğu dört büyük mesajlaşma uygulaması (WhatsApp, Messenger, WeChat ve Viber) ve dört sosyal medya uygulamasında (Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn) yoğunlaştı.
Bu inanılmaz büyümeye rağmen, Sosyal Durum 2018 araştırmamız , işletmelerin sadece yüzde 20’sinin pazarlama platformlarında mesajlaştığını gösteriyor:
Son birkaç yıldır böylesine yüksek bir kullanıcı artışını gördükten sonra, Facebook gibi şirketler pazarlamacılar için yeni reklamcılık fırsatları yaratacak sohbet uygulamalarına ve nasıl para kazandıracaklarına odaklanmaya başlayacak.
Şu anda pazarlamacılar, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya platformlarına daha fazla zaman ve kaynak yatırıyor gibi görünmektedir ancak organik erişim azaldıkça (aşağıda daha ayrıntılı olarak) pazarlamacıların mesajlaşma uygulamaları ile deneme yapacaklarını göreceğiz.
Katılımcılara sosyal medya pazarlamasının işlerinde ne kadar etkili olduğunu sorduğumuzda yüzde 45’i “biraz etkili”, yüzde 29’u sosyal medya pazarlamasının “çok etkili” olduğunu belirtti.
Bununla birlikte, bu sonuçları katılımcıların sosyal medya reklamlarını kullanıp kullanmadıklarına göre ayırdığımızda , sosyal medya reklamlarına yatırım yapan işletmelerin, sosyal medya pazarlamacılığının “çok etkili” olduğunu söyleyenlerden 2 kat daha fazla olduğunu keşfettik.
Sosyal medya pazarlamacılığını “belirsiz” veya “çok etkisiz” olduğunu belirten işletmeler incelendiğinde. Yine sosyal medya reklamlarını kullananlar ile kullanmayanlar arasında 2 kat fark olduğunu gözlemledik.
Katılımcılara sosyal medya reklamcılık kampanyalarının geri dönüşünü nasıl ölçtüğünü sorduğumuzda katılımcıların yüzde 42’si alınan randevuları, yüzde 17’si potansiyel müşterileri ve yüzde 15’i satışları izlediğini belirtti:
Verileri işletme boyutuna göre ayırdığımızda, hem küçük hem de büyük işletmelerin sosyal medya reklamlarından geri dönüşü ölçmek için randevu almanın en iyi yolu şu şekilde:
Bu grafikte, sosyal medyanın web sitesine trafik çekmekten veya doğrudan satış yapmaktan daha çok randevu alma konusuna girdiği 2017’de belirttiğimiz bir trendin devamı olarak görünüyor.
Facebook, pazarlamacılar için önde gelen bir platform, işletmelerin yüzde 96’sı aktif olarak kullandığını belirtiyor. Twitter’ı işleri için kullananların oranı ise %89.
Facebook, News haber kaynağı algoritmasını sürekli olarak düzenliyor, buna rağmen organik erişimin son 12 ay içinde bir kez daha gerilediği net bir şekilde görünüyor.
Video içerikler’de son birkaç yıldır sosyal kanallar arasında patlama yaşanıyor. İşletmelerin yüzde 85’i 2018’de daha fazla video içerik paylaşmaya niyetli görünüyor.
Halihazırda işletmelere daha fazla video içeriği oluşturmak için sizi engelleyen nedir? diye sorduğumuzda, zaman ve bütçe eksikliği iki ana etken olarak öne çıktı.
Facebook, ücretli reklamlar için en popüler platform (yüzde 94), ardından Instagram (yüzde 44), LinkedIn ve Twitter üçüncü sırada (yüzde 26).
İleriye bakarsak, işletmelerin yüzde 67’si 2018’de sosyal medya reklamcılık bütçelerini artırmak istiyor:
Ankete katılanların yüzde doksanbeşi işleri ile ilgili resim yayınladığını ve yüzde 85’i ise link(bağlantı) paylaştıklarını belirtiyor.
Geçen yıl pazarlamacıların sadece yüzde 29’u Instagram veya Snapchat’ta makaleler hazırlamıştı . Bu yıl ise yüzde 42’si Instagram’da makaleler hazırladı.
Buna ek olarak , katılımcıların yüzde 68’i 2018’de daha fazla makale içeriği yaratmayı planlıyor :
Geçen sene pazarlamacılardan yüzde 26’sı canlı video içeriği oluşturduklarını söylemişti. 2017’de ise pazarlamacılardan yüzde 31’i canlı içerik yayınladıklarını açıkladı. Buna göre 2018 sosyal medya artış sadece %5 görünüyor.
Sonuç olarak;
Görüldüğü üzere özellikle ülkemiz başta olmak üzere tüm dünyada sosyal medya mecrasını iş dünyası pek kullanmıyor, kullanamıyor, Ülkemiz özeline inersek, aktif 42 milyondan fazla kişinin kullandığı sosyal medya alanını iş dünyasının henüz %20-30 bandında kullanıyor olması kaçırılan fırsatları göz önüne koymaktadır. Üstelik ülkemizde sosyal medya kullanımının şeklini düşünecek olursak, pazarda, otobüs beklerken, bir yerde otururken, yatarken, yürürken, hatta bir caddede karşıdan karşıya geçerken bile facebook, instagram, youtube üçlüsünden vazgeçememekteler.
Profesyonel bir ekip ile bir anda 42 milyon aktif müşteri potansiyeli kullanmamak girişimcilik ruhuna, akla ve mantığa ters düşmektedir. Karar Sizlerin.
Faydanılan rapor : https://blog.bufferapp.com/state-of-social-2018
Kaynak: Https://www.argoajans.com
ARAŞTIRMA-İNCELEME
1 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
3 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
3 gün önceHABERLER
5 gün önceHABERLER
10 gün önce