DOLAR 34,2367 0.14%

AÇIK

12:55

ÖĞLEYE KALAN SÜRE

AJet İstanbul ile Bosna Hersek’in Tuzla kenti ortasında uçak seferlerine başladı
623 okunma

ABONE OL
07/10/2024 17:40

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

TUZLA (AA) – Bakan Uraloğlu, AJet’in, İstanbul Sabiha Gökçek Havalimanı’ndan Bosna Hersek’in Tuzla Havalimanı’na yaptığı birinci uçuşa ve bu uçuş vesilesiyle düzenlenen merasime katıldı.

Burada yaptığı konuşmada, Tuzla’da meydana gelen sel felaketinde hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet, yaralananlara acil şifa dileyen Uraloğlu, makus günde de âlâ günde de Bosna Hersek ile ebediyen dost olmaya devam edeceklerini söyledi.

Bosna-Hersek’in 6 Şubat sarsıntılarının akabinde arama kurtarma çalışmalarına yardım ettiğini anımsatan Uraloğlu, şöyle konuştu:

“Onun için de çok teşekkür ediyorum. Buradaki sel felaketinde de TİKA, Kızılay ve AFAD buradaki kardeşlerimize besin ve pak su temin etmek için ağır uğraş gösteriyor. Bir yılını doldurmuş olan Filistin Gazze’deki insanlık dışı atakların bir an evvel durdurulmasını diliyor ve bu akınları nefretle kınıyorum. Bunu en güzel sizler anlarsınız 1992-1995 yıllarında katliam yaşandı, 100 bin civarında insan katledildi, 2 milyondan fazla insan göç ettirildi. Bu akınların bir an evvel bitmesi için Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan her platformda gerekli teşebbüslerde bulundu ve bulunmaya da devam ediyor. Nasıl Srebrenitsa soykırımını yapan soykırımcılar yargılanıp karar giymişse, Gazze’deki soykırımcılar da kesinlikle bir gün yargılanıp karar giyecek.”

“Türkiye’den 349 noktaya uçuş gerçekleştirilecek”

Türkiye’nin Bosna Hersek ile çok uzun yıllardır birlikteliği ve dostluğu olduğunu bildiren Uraloğlu, bunu sürdürmekte kararlı olduklarını aktardı.

Uraloğlu, gelecekteki ilgileri anlamak için yalnızca geçmişe bakmanın kâfi olduğunu belirterek, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“AJet, 31 Mart’ta seferlerine başladı ve bugün de Tuzla kentindeyiz. Elbette Bosna’nın Tuzla kentini de ihmal edemezdik, buraya da kesinlikle gelmeliydik. Türkiye, bulunduğu coğrafyada 4 saatlik uçuş müddetiyle 67 ülkeye ulaşabilmektedir. ‘Sadece yakın coğrafyamıza değil, dünyada ulaşmadığımız hiçbir nokta kalmayacak’ yaklaşımıyla hareket ediyoruz. Bugün Türkiye’den 131 ülkede 347 farklı noktaya uçuş gerçekleştiriyoruz. Sene sonunda bunu 349’a yükselteceğiz. Geçtiğimiz günlerde ülkemizin iç çizgi seferlerinde de 12 sınırı devreye aldık. AJet, 1 Ekim prestijiyle 7 yeni dış hatta devreye girdi, bugün de 8’incisini Tuzla’ya düzenlemiş olduk. İstanbul-Tuzla seferlerinin iki ülke ortasındaki bağlantı ve ticareti geliştireceğine inanıyorum.”

Uçakta yaşadığı bir olayı da anlatan Uraloğlu, “Uçakta bizimle gelen 7 kişilik bir aile vardı. Seyahat sebeplerini sordum, kız isteme merasimi için buraya geldiklerini söylediler. Çocuklar birbiriyle anlaşmış, iki aile bugün yüzük takacak. Dedim ki: ‘Biraz tez edin gelini alın, akşam uçakla Türkiye’ye götürelim’. Anlaşabilirlerse gelinle döneceğiz. Bu türlü hoş bir vesileye birinci uçuşumuzun aracılık etmesi de beni memnun etti.” tabirini kullandı.

“Pazartesileri karşılıklı seferlerimiz olacak”

AJet Genel Müdürü Kerem Sarp da bu uçuşla, dost ve kardeş iki ülke olan Türkiye ile Bosna Hersek ortasında bir köprü daha inşa ettiklerini söyledi.

Kurum olarak attıkları adımlarla, ülkeler ortasındaki bağların güçlenmesinde, halklar ortasında dostluğun pekişmesinde ve ticaretin gelişmesinde rol üstlendiklerine dikkati çeken Sarp, şunları kaydetti:

“85 uçaktan oluşan çağdaşlaşan filomuzla yolcularımızı Türkiye’de 41, 32 ülkede 54 olmak üzere toplamda 95 destinasyona taşıyoruz, 10 yıl içinde bunu 44 ülke, 113 kente çıkarmayı hedefliyoruz. AJet olarak Bosna Hersek’te ikinci sınırımızı açmış bulunuyoruz. Saraybosna’ya haftada 7 sefer düzenliyoruz. Bugün açılışını yaptığımız Sabiha Gökçen-Tuzla çizgisinde ise haftada bir gün (pazartesi) karşılıklı seferlerimiz olacak. Talep arttıkça buradaki sefer sayımızı arttırmayı planlıyoruz.”

Tuzla Kantonu Başbakanı İrfan Halilagic de dost ve kardeş ülke olarak gördükleri Türkiye’den gelen heyet hasebiyle keyifli olduklarını lisana getirdi. AJet’in kentlerine sefere başlamasının Tuzlalılar için kıymetli olduğunu belirten Halilagic, firmanın kentlerine gelmesinin kıymetli işbirliklerine aracılık edeceğini kaydetti.