Almanya ve Yunanistan arasındaki siyasi çekişmeler, sonunda Alman halkının tutumunu etkilemeye başladı.
Almanya Başbakanı Angela Merkel’in AB bünyesinde Yunanistan’a karşı “Acımasız Abla” rolüne soyunması, daha önceleri Alman ve Yunan basını arasında ciddi çekişmelere sahne olmuştu. Özellikle Yunan halkının içinde bulunduğu mali krizden Almanya’yı da kısmen sorumlu tutması ve bunun Alman basınına yansıması, Alman halkı arasında Yunanistan’a karşı bir tutuma sebep oldu. Bunun en somut göstergesi ise, Almanların tatil rezervasyonlarında yansıması oldu. Adeta Yunanistan’a sırt çeviren Alman tatilcileri, tur operatörlerini de zorda bıraktı. Almanya’da faaliyet gösteren ‘Alman Tüketim Araştırmaları Kurumu yaptığı 4 bin kişilik bir anketle bunu rakamlarla yansıttı: Almanların sadece yüzde 1,1’i 2012’de Yunanistan’da tatil yapmayı göze alıyor. Geçen aynı oran yüzde 3,4 idi.
SATIŞLAR YÜZDE 27 DÜŞTÜ
Almanya’nın en büyük tur operatörü grubu olan TUI’de bu gelişmeyi doğrular nitelikte rakamlar açıkladı. Salı günü şirket merkezinde bir açıklama yapan TUI sözcüsü, Yunanistan satışlarının yüzde 2011’e göre yüzde 27 oranında düştüğünü belirtti.
Thomas Cook sözcüsü kesin rakam belirtmemekle beraber, Yunanistan satışlarının rakip TUI’ye benzer şekilde düştüğünü belirtti ve “Yunanistan’ın bazı problemleri var” demekle yetindi. Alman medyasına göre ise, Yunanistan bu sefer Almanya’dan “gerçekten” bir darbe yiyebilir.
HABERLER
4 gün önceHABERLER
4 gün önceKÖŞE YAZARLARI
7 gün önceKÖŞE YAZARLARI
12 gün önceKÖŞE YAZARLARI
18 gün önce