Almanya’daki tatil pazarıyla ilgili bir araştırma yapıldı. Açıklanan rapora göre, Türkiye’ye gelen Almanların yüzde 54’ü ilkokul mezunu kişilerden oluşuyor. Yüzde 34’ü ortaokul, yüzde 12’si ise lise ve üniversite mezunu. Sosyal statü bakımından ise, Türkiye’yi tercih eden Almanların yüzde 22’si yüksek gelir gurubundan, yüzde 65’i ise orta gelir gurubundan oluşurken kalan yüzde 13’ü ise alt gelir grubundan kişilerden oluşuyor. Türkiye’yi tercih eden Almanların yüzde 77’sinin Batı Almanya’dan geldiği belirlendi. Araştırma önemli gelişmeler göstermektedir. Anket sonunda Almanların ucuz olduğu için Türkiye’yi seçtikleri ortaya çıktı. Almanlar Türkiye’ye yüzde 92 oranında havayoluyla gelirken, yüzde 42’si eşiyle birlikte, yüzde 8’i tek başına, yüzde 34’ü ise çocuklarıyla birlikte tatil yapıyor. Türkiye’ye gelen Almanlar’ın yüzde 50’si orta yaş gurubundan, yüzde 22’si 30 yaş altı ve yüzde 14’ü ise 60 yaş üzerindeki kişilerden oluşuyor. Ankete göre, Türkiye’de tatil yapan Almanların yüzde 54’ü katalog satışları ile Türkiye’ye geliyor.
YÜZDE 69’U OTELDE KALIYOR
Gelen Alman turistlerden yüzde 69’u otellerde, yüzde 16’sı ise bir tanıdıklarının evinde kalıyor. Yaptıkları araştırma sonrasında Türkiye’ye gelen Almanlar’ın yüzde 43’ünün “Herşey Dahil” sistemine ilgi gösterdiklerini belirten Tourismus und Entwicklung’un genel müdürü Vielhaber, kalan yüzde 57’lik grubun ise başka kriterler için Türkiye’yi seçtiğini söyledi. Vielhaber, “Almanlar tatile çıkarken deniz, kum ve güneş gibi kriterlerin yanı sıra konaklama tesislerinin kalitesine, kişisel güvenliğin sağlanmasına, güler yüzlülüğe, fiyatlara, hizmet kalitesine, manzaraya, yöresel yiyeceklere, alışveriş ortamına, çevre temizliğine, kültür zenginliğine, eğlence ve gezi olanaklarına dikkat ediyor. Türkiye’ye gelmeyi planlayan Almanlar’ın üst gelir grubunun yüzde 35’i konaklama tesislerinin kendilerine uygun olmadığını düşünüyor. Almanların sadece yüzde 20’si ise can güvenliklerinin sağlanamayacağını düşünüyorlar. Alman vatandaşlarında hala terör korkusu var. Ayrıca ülkedeki siyasi istikrarsızlık ve çevre ülkeler konusundaki endişeleri de çok fazla. Islam korkusu son yıllarda daha da artı. Bu tür olumsuzluklar özellikle yaşlı Almanlar’ı Türkiye’den uzaklaştırıyor. Almanya’da ekonomi yalnız binde 2 büyürken, seyahat harcamalarında yüzde 2 gibi bir büyüme bekleniyor. 2011 yıllında seyahat harcamaları 60,7 milyar; 2012 yıllında seyahat harcamaları 61,9 milyara artıyor. Bu rakamlarla Dünya Şampiyonu Almanya konumunu koruyor. Dünya çapında 2012 yıllında UNWTO yüzde 3,5 oranında bir büyüme bekliyor. İlk kez tüm ekonomik risklere rağmen 1 milyardan fazla yolculuk yapılması bekleniyor.
HABERLER
Az önceHABERLER
Az önceKÖŞE YAZARLARI
3 gün önceKÖŞE YAZARLARI
8 gün önceKÖŞE YAZARLARI
14 gün önce