Topu topu 10 yıllık bir hikaye bu. 1996 da bin bir ricayla gelmeye ikna edilen 70 takımın konuk edildiği Antalya’ya bugün dünyanın tanınmış kulüpleri; gelebilmek ve tesislerde yer bulmak için ya bir yıl öncesinden rezervasyon yaptırmak zorunda… Bir zamanlar İspanya, Portekiz, Güney Kıbrıs’a akın eden futbol kulüplerinin artık birinci tercihi Antalya. Kum, deniz, güneşten ibaret sanılan turizm günümüzde çeşitleniyor, gelişip farklı kollara dal budak sarıyor. Türkiye’de son yıllara kadar ciddiye alınmayan, ancak Antalya’daki bazı otel ve tatil köylerinin tesislere eklediği sahalar sayesinde hızla gelişen yeni bir alan futbol turizmi. Futbol günümüzde sporun da ötesinde, dünyanın yıllık ekonomik değeri 200 milyar doları bulan başlı başına çok önemli bir sektör. Son projeksiyonlar; dünyada yılda beş bin takımın kamp yaptığını, sayının gelecek on yıl içinde 10 bine çıkacağını gösteriyor. Futbol turizmi diğer turizm çeşitlerinden çok farklı ve yan dallarıyla birlikte oldukça büyük gelecek vaat eden bir sektör kısaca. Futbolcusundan teknik kadrosuna, masöründen malzemecisine, en az 50 kişiden oluşan takımlar yanında, taraftarları ve ünlü takımları görme meraklısı bölge seyircilerini de çeken cazibe merkezlerine dönüşüyor kamp yapılan tesisler.
2 KEZ ÇEKME BAŞARISI
Antalya futbol takımlarını ve onlara hayran meraklı kitleleri yılda iki kez çekme başarısını da gösteren bir kent. Ilıman iklimi sayesinde pek çok kulüp yaz sonlarında sezon açılış hazırlıklarını ve Aralık/Ocak ayındaki devre arası kampları için Antalya’yı tercih ediyorlar. Futbol kulüplerinin kamp için en fazla tercih ettiği Antalya’da bugün 200 kadar futbol sahası bulunuyor. Belek, Kundu, Manavgat ve Kemer bölgesinde bulunan futbol sahalarının bazıları otellere, bazıları da kamu kuruluşlarına ait. Sayının her geçen gün artması, Antalya’yı dünya takımlarının buluştuğu küresel merkez haline getirdi. En az 50 kişilik gruplar halinde kamp yapan ve konaklama süreleri de bir hafta ile 15 gün arasında değişen, para harcayan, alışveriş yapan yepyeni bir müşteri profili. Takımların peşinden hayranlar, fanatikler, meraklılar yanında gazetecilerden, TV kameramanlarına kadar bir ordu dolusu insan. Bu sayede Belek bölgesine ölü sezonda gelen futbol takımları sayesinde Aralık/Ocak aylarında otellerin doluluk oranlarının yüzde 70’e ulaşmasına yol açıyor. Her takımın en az 50 bin dolar bıraktığı varsayıldığında, bu yıl turizmde kara bulutların dolaştığı Antalya’da, ölü sezonda elde edilecek 160 milyon dolarla yüzlerin gülmesi bekleniyor. Bu rakam sadece tesisler için söz konusu. Tanıtım ve diğer kazanımlarla istihdam yanında kentin 200/300 milyon dolarla ifade edilen gelir söz konusu. Futbol turizmi her yıl ortalama yüzde 25 büyüyor. Tahminler doğrultusunda Antalya’daki tesislerin özellikle futbol sahası açısından yetersiz kalacağını gören yatırımcılar şimdi de Marmaris, Fethiye, Kuşadası’nda da yeni futbol sahaları devreye sokmaya hazırlanıyor. Antalya’dan başlayıp, Alanya üzerinden Mersin’e hatta Karataş, Yumurtalık’a uzanan sahil şeridinde sahaları olan tesislerin artması durumunda Türkiye futbol turizminde dünyanın en önemli merkezi olabilir. Günümüzde Çin’den Kore’ye, Almanya’dan Hollanda’ya, Rusya’dan Ukrayna’ ya dünyanın dört tarafından takımların istilasında Antalya..Dünya futbol yanında Antalya’nın eşsiz güzelliklerini de izledi..
HABERLER
2 gün önceHABERLER
2 gün önceKÖŞE YAZARLARI
5 gün önceKÖŞE YAZARLARI
10 gün önceKÖŞE YAZARLARI
16 gün önce