DOLAR 34,0722 0%
EURO 37,6647 -0.22%
ALTIN 2.736,09-0,93
BITCOIN 2002636-2.86929%
İzmir
30°

AZ BULUTLU

21:12

YATSIYA KALAN SÜRE

Bakan Tekin, 81 ilin valileri ve ulusal eğitim müdürleriyle çevrim içi toplantıda görüştü
92 okunma

Bakan Tekin, 81 ilin valileri ve ulusal eğitim müdürleriyle çevrim içi toplantıda görüştü

ABONE OL
30/08/2024 17:40
Bakan Tekin, 81 ilin valileri ve ulusal eğitim müdürleriyle çevrim içi toplantıda görüştü
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

ANKARA (AA) – Ulusal Eğitim Bakanlığından yapılan açıklamaya nazaran, Bakan Tekin, İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya’nın konut sahipliğinde 2024-2025 eğitim öğretim yılı hazırlıkları kapsamında İçişleri Bakanlığı GAMER Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen çevrim içi toplantıda, 81 ilin valileri ve ulusal eğitim müdürleriyle görüştü.

Bakan Tekin konuşmasında, daha sağlıklı bir eğitim öğretim yılı geçirmek üzere geçen yıl olduğu üzere 2024-2025 eğitim öğretim yılında da bir dizi tedbirler aldıklarını hatırlattı.

Tekin, Bakanlık olarak yaptıkları değerlendirmeler sonucunda bu yıl eğitim öğretim yılı başlamadan evvel 2024-2025 eğitim öğretim yılında yürütülecek faaliyetlere ait genelge, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline ait genelge, 24 Kasım Öğretmenler Günü haftasına ait genelge ve okullarda şiddetin önlenmesine ait olmak üzere toplam 4 genelge yayımladıklarını belirtti.

Bu yıl eğitim öğretim yılında 3 mevzuyu ana gündemlerine aldıklarını vurgulayan Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Mesleksel ve Teknik Eğitim Siyaset Evrakı ve ailelerin çocuklarının eğitimi sürecinde daha faal rol alması üzerine odaklandıklarını tabir etti.

“Neden Türkiye modeli olmasın”

Bakan Tekin, dünya ülkelerinin kendine has eğitim modellerine değinerek, “Herkes eğitim modellerine örnek verirken Güney Kore modeli, Finlandiya modeli diye tanımlamalarda bulunuyor. Biz de dedik ki neden Türkiye modeli olmasın? Hasebiyle 10 yıllık bir çalışmanın eseri olarak kendimize ilişkin bir model olabileceğini düşündüğümüz için erdem-değer-eylem çerçevesinde bilgiyi hünere dönüştüren bir yaklaşımın benimsendiği, bize mahsus bir model olan Türkiye Yüzyılı Maarif Modelini geliştirmiş olduk.” değerlendirmesinde bulundu.

Mesleki ve Teknik Eğitim Siyaset Dokümanı ile “herkesin bir mesleği olmalı” anlayışıyla kesim işbirlikleriyle mesleksel eğitime erişimi, kaliteyi artırmayı ve öğrencileri hayata ve istihdama hazırlayarak ülkenin kalkınmasına katkı sunmayı hedeflediklerini bildiren Tekin, bu kapsamda meslek liselerinde teorisini geliştiren öğrencilerin, bölüm işbirliği çerçevesinde işletmelerde maharet eğitimi alması için gerekli tedbirlerin alınmasını istedi.

Tekin, okul-aile işbirliğini güçlendirmek, öğrencilerin, toplumsal ve akademik taraftan bütünsel eğitimine daha fazla katkı sağlamak emeliyle velilere yönelik “Velivizyon” platformu oluşturduklarını aktararak, platform için 27 kısımdan oluşan bir dizi sinema çekildiğini kaydetti.

Bakan Tekin, öğrencilerin okula kayıt fiyatı konusuna da değinerek, Bakanlıkça öğrencilerin merkezi imtihanla yahut adrese dayalı olarak otomatik olarak yerleştirildiğini, kayıt için rastgele bir sürece ayrıyeten gerek duyulmayacağını vurguladı.

Okul güvenliğinin sağlanması, öğrenci pansiyonlarının kapasiteli olarak kullanılması, vilayet, ilçe yahut kurumlarda deneme imtihanlarının yapılmaması gerektiğine dikkati çeken Tekin, halk eğitim merkezlerinde açılan kurslar, fahiş fiyat uygulaması yapan özel öğretim kurumları üzere hususlarda gerekli çalışmaların titizlikle sürdürülmesini istedi.

İçişleri Bakanı Yerlikaya ise Milli Eğitim Bakanlığının 1 milyon 200 bin öğretmen ve 20 milyona yakın öğrencisiyle 85 milyonu kapsayan büyük bir aile olduğunu ifade etti.

Milli Eğitim Bakanlığı ile her türlü işbirliğine hazır olduklarını belirten Yerlikaya, eğitim-öğretim yılının öğrenci ve öğretmenlere, ailelere ve tüm eğitim topluluğuna güzel olmasını diledi.

Muhabir: Buğrahan Ayhan

En az 10 karakter gerekli