DOLAR 34,1657 0.08%
EURO 38,2175 -0.21%
ALTIN 2.917,95-0,51
BITCOIN 2238653-1.14645%
İzmir
29°

AÇIK

20:18

YATSIYA KALAN SÜRE

Bakan Tekin: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli daha dinamik bir eğitim iklimini hedefliyor
61 okunma

Bakan Tekin: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli daha dinamik bir eğitim iklimini hedefliyor

ABONE OL
24/06/2024 16:00
Bakan Tekin: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli daha dinamik bir eğitim iklimini hedefliyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

ANKARA (AA) – Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 2023-2024 eğitim öğretim yılı haziran devri mesleksel çalışma programının başlaması münasebetiyle görüntü iletiyle öğretmenlere ve okul yöneticilerine hitap etti.

Geçen 36 haftayı ağır bir çalışma temposuyla tamamladıklarını tabir eden Tekin, tüm öğretmenlere emekleri, öğretme ve öğrenme coşkuları, ülkenin geleceğine yanlışsız attıkları her adım için şükranlarını sundu.

2022 ve 2023 yıllarında mesleksel çalışmaların zorlayan sebepler hasebiyle uzaktan hizmet içi eğitim faaliyeti biçiminde yapıldığını, 2024 yılı nisan periyodu mesleksel çalışmalarının ise Ramazan Bayramı’na denk geldiği için yapılamadığını hatırlatan Bakan Tekin, haziran dönemi mesleksel çalışmalarının ilgili yönetmeliklerin amir kararları ve Sayıştay’ın tavsiyesi doğrultusunda yüz yüze yapılacağını söyledi.

Kurban Bayramı sebebiyle mesleksel çalışmaların öğretmenlerin misyon yaptığı vilayetlerin dışında bulunma ihtimali göz önünde bulundurularak vilayet ya da ilçede, kurum tipine uygun okullarda yapılabilme imkanı sağlandığına işaret eden Bakan Tekin, yüz yüze seminer devrinin en verimli biçimde geçmesi temennisinde bulundu.

“Mesleki çalışmaların temel konusu Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli”

Mesleki çalışmaların temel konusunun Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli olduğunu hatırlatan Tekin, öğretim programlarının yaklaşık 10 yıl evvel başladıkları bir çalışmanın sonucu olduğunu, hazırlık sürecinde gereksinim tahlili çalışmaları, kapsamlı toplantılar, uzun soluklu istişareler ve kamuoyundaki yansımalar üzerinden raporlamalar, değerlendirmeler yaptıklarını aktardı.

Bütün bu birikimin, geçen yıl yaz aylarında bir data olarak alındığını ve bu dataların sistematik hale getirildiğini anlatan Tekin, modelin maharetler çerçevesi oluşturulurken yaptıkları çok açık davete icabet eden akademisyen, öğretmen ve diğer eğitim paydaşlarının iştirakiyle çalıştaylar düzenlediklerini, sonrasında da her bir ders için oluşturulan kurulların, yüzlerce toplantı yaparak müfredatın hazırlıklarını tamamladığını söyledi.

Yaz aylarından itibaren 1000’den fazla öğretmen ve akademisyen ile toplantılar düzenlediklerini, 260 akademisyenin, 700’ün üzerinde de öğretmenin bu toplantılara daima katıldığını lisana getiren Tekin, görüşlerine başvurulan akademisyenler ve öğretmenlerle 1000’in üzerinde eğitim paydaşının ortak çalıştığını, Bakanlık merkez teşkilatındaki bütün ünitelerin de müfredat için ağır bir çalışma yürüttüğünü belirtti.

İki haftalık askı sürecinin akabinde “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli”nin, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca son tenkit, görüş, teklif ve paylaşımlar doğrultusunda revize edildiğini ve son formuna ulaştırıldığını tabir eden Tekin, yeni müfredatın okul öncesi, 1, 5 ve 9. sınıflarda kademeli formda uygulanmaya başlayacağını hatırlattı.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları ile ilgili öğretmenlerin, aklına takılan konuları formatörlerle istişare etmelerini isteyen Tekin, “Tüm öğretmenlerimizin geliştirilen öğretim programlarının ortak metin kısmını mercek altına almasını, programların ideolojisini ve ortak amaçlarını içselleştirmesini istiyoruz. Bu süreçte, kendi alanınıza mahsus öğretim programları üzerinde de çalışmalar yaparak değişiklikleri özümsemenizi ve yeni eğitim-öğretim yılı için hazırlıklarınıza başlamanızı bekliyoruz.” sözlerini kullandı.

Tekin, alanında program değişikliği olmayan öğretmenlerin ise “ortak metin” kısmına ait değerlendirmelerini tamamladıktan sonra mesleksel çalışmalarına vilayetlere gönderilen program doğrultusunda okul müdürlüklerince yapılacak planlamaya nazaran devam edeceklerini belirtti.

Mesleki çalışma ile öğretmenlerin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanan programları tanımasını ve kanaatlerini Ulusal Eğitim Bakanlığına rapor formunda göndermesini hedeflediklerini aktaran Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin branş bazlı eğitimlerini vermek üzere her vilayette yeteri sayıda formatör öğretmen yetiştirildiğini söyledi.

Bakan Tekin, eylül periyodu mesleksel çalışmalarında 1, 5 ve 9. sınıf öğretmenlerinin tamamının 50-100 kişilik kümeler halinde yeni öğretim programları hakkında yüz yüze eğitim alacaklarını tabir ederek, bu eğitimler sayesinde bütün sorulara karşılık verilecek biçimde programın kavranacağını vurguladı.

Bakan Tekin, “Sizler, bu mesleksel çalışma periyodunda problemin mantığını çözmek üzere programın özüne odaklanırsanız, eylülde uygulama kademesine hazır hale gelmeniz için biz planlamalarımızı tamamlamış olacağız. 2024-2025 eğitim öğretim yılına 1, 5 ve 9. sınıflarda sorumlulukları bulunan öğretmenlerimiz yeni müfredatlarının uygulanışını kavramış biçimde, eksiksiz girecekler. Bu bahiste da müsterih olmanızı istiyorum.” diye konuştu.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin faziletli ve uzman insan yetiştirmek üzere hazırlandığına işaret eden Bakan Tekin, şunları kaydetti:

“İnsani var oluşumuzun kozmik tabiatına uygun ve onu geliştiren bir ideoloji üzerine kendisini konumlandırırken ilişkin olduğumuz tarihin, geleneğin ve ulusal kültürümüzün temel karakteristiğini de bünyesinde taşıyor. Bu model hem kozmik nitelikli bilimsel ve pedagojik prensipleri hem de kadim medeniyetimizin özünü oluşturan ulusal ve manevi kıymetleri ihtiva ederken şimdiye kadar olduğundan daha dinamik bir eğitim iklimini hedefliyor. ‘İyi insan’ olmanın ve ‘kendini tanımanın’ tüm şartlarını içerecek bir özgürleşme süreci olarak yapılandırdığımız bu model bir bedel sistemi üzerinde; dijital maharetlerin de vasıtasıyla öğrenmeyi öğrenmek, birlikte yaşamayı öğrenmek, yaparak yaşayarak öğrenmek ve benliğinin farkına varmayı öğrenmek üzere şekillendi.” sözlerini kullandı.

Programın maksatlarından birinin de öğretmenlerin dönüşüm sürecinin öncüleri ve düzgüne yanlışsız gelişimin temsilcisi olmasını sağlamak olduğuna dikkati çeken Bakan Tekin, bu kapsamda öğretmenlerin daimi bir gelişim içinde öğrencilerinin bakış açılarından haberdar olmalarını, vaktin ruhunu okuyarak çağın gelişmelerini ve alanlarındaki yenilikleri bilmelerini isteyerek bunun yeni öğretim programının hedefine ulaşması için ön kaidelerden biri olduğunu lisana getirdi.

Öğretmenlerin Yeni Maarif Modeli’nin uygulayıcısı olduğunu aktaran Bakan Tekin, “Sizlerin herkesten evvel yeni öğretim programlarının felsefi altyapısına hakim olmanız, bizim için çok değerli. Programa ön yargılardan uzak durarak içtenlikle yaklaşmanızı, hepimizin tıpkı gemide olduğunu, öğrencilerimizin müreffeh geleceği için işbirliği ile çalışmakta olduğumuzu unutmadan, programı itinayla uygulamanızı bekliyorum.” dedi.

“Sizler kadar bizler de teessür içindeyiz”

Öğretmenlere hitabında, eğitimdeki şiddet hadiselerine da değinen Tekin, şu tabirleri kullandı:

“Bilhassa son periyotta meslektaşlarımızın maruz kaldığı şiddet sebebiyle sizler kadar bizler de teessür içindeyiz. Siz öğretmenlerimizin mesleksel prestijlerinin korunup yüceltilmesi, güvenliklerinin sağlanması için özel çalışmalar yürüttüğümüzü, bunun öncelikli problemimiz olduğunu bilmenizi istiyorum. Bu mevzuda hem mevzuat değişiklikleri hem de eğitimlerle gerekli önlemleri alıyoruz. Lütfen, yapılabilecek her şeyi yaptığımız konusunda müsterih olunuz. Bu şiddeti durdurmanın en tesirli yolunun yetiştirmekte olduğumuz jenerasyonun, temel insani pahalarla, bize ilişkin kadim kıymetlerle, bilimle, kültürel faaliyetlerle, sanatla, sporla varoluşsal kendilik şuurunu oluşturarak şiddete giden saikleri ortadan kaldırmak olduğunu hiçbirimizin aklımızdan çıkarmaması gerekiyor.”

“Her kanalı açmak için gerekli mevzuat değişikliklerini yaptık”

Göreve başlamalarının üzerinden bir yıl geçtiğini hatırlatan Bakan Tekin, bu süreçte binlerce öğretmenle yüz yüze görüşme fırsatı olduğunu, bilhassa “Öğretmenler Odası Buluşmaları” sayesinde en üstü örtülü soruna kadar birçok sıkıntıyı kaynağından dinlediğini aktardı.

Bir yılda yapılan çalışmalarda, araştırmalar kadar öğretmenlerle yapılan istişarelerin de etkisi olduğunu söyleyen Tekin, “Tıkandığını gördüğümüz her kanalı açmak için gerekli mevzuat değişikliklerini yaptık. Eğitim sisteminin en değerli paydaşları olan sizler bizim için nitekim çok kıymetlisiniz.” değerlendirmesinde bulundu.

Muhabir: Selma Kasap

En az 10 karakter gerekli