DOLAR 35,2068 0.3%
EURO 36,7672 0.92%
ALTIN 2.968,331,32
BITCOIN 34546755.12609%
İzmir
16°

HAFİF YAĞMUR

SABAHA KALAN SÜRE

Bakan Uraloğlu, İstanbul’un 1004 kilometre metro sınırına muhtaçlığının bulunduğunu söyledi
225 okunma

Bakan Uraloğlu, İstanbul’un 1004 kilometre metro sınırına muhtaçlığının bulunduğunu söyledi

ABONE OL
26/12/2024 19:40
Bakan Uraloğlu, İstanbul’un 1004 kilometre metro sınırına muhtaçlığının bulunduğunu söyledi
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

İSTANBUL (AA) – İstanbul Ticaret Üniversitesi Sütlüce Yerleşkesi’nde düzenlenen Mega Ulaştırma Projeleri ile İstanbul’da Sürdürülebilir Ulaşım Tahlilleri Paneli’nde konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bir metropolde ulaşımın ömür kalitesini direkt etkileyen bir sıkıntı olduğunu söyledi.

Uraloğlu, Avrupa’da birinci kere gerçekleştirilecek “Eş Vakitli Bağımsız Üçlü Paralel Pist Operasyonları” uygulamasını gelecek sene 17 Nisan’da hizmete alacaklarını, İstanbul Havalimanı’na 3 paralel pistte tıpkı anda 3 uçağın iniş ve kalkış yapabilmesi imkanını kazandırmış olacaklarını tabir etti.

Bu sistem hayata geçtiğinde İstanbul Havalimanı’nın bir daha birinciliği kaptırmayacağının altını çizen Uraloğlu, “Yaptığımız hesaplamalar, İstanbul’un 1004 kilometre metro sınırına muhtaçlığının olduğunu gösteriyor. Her vakit lisana getirdiğimiz üzere İstanbul’un ulaşım problemini artık yüzeyden çözmek mümkün değil. Dünyanın önde gelen metropollerinde olduğu üzere, İstanbul’da da daha fazla metro sınırıyla ulaşımın büyük oranda yerin altına inmesi lazım.” değerlendirmesinde bulundu.

16 milyon kişinin yaşadığı İstanbul’da yaklaşık 5 milyon 800 bin motorlu kara taşıtının bulunduğuna dikkati çeken Bakan Uraloğlu, nüfus yoğunluğu ve araç sayısının kent içi trafiğini çok önemli formda etkilediğini vurguladı.

“Ankara, İzmir ve Bursa toplamındaki araç sayısından bir ölçü daha fazla İstanbul’daki araç sayısı, 5 milyon 800 bin.” diyen Uraloğlu, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Bu araç sayısı, hakikaten bütün ömrü, bütün gündelik ömrü etkileyen bir sayı. Bugün İstanbul’daki araç sayısının 52 vilayetimizin toplamındaki araç sayısından daha fazla olduğunu bilhassa belirtmek isterim. Cumhurbaşkanı’mızın liderliğinde İstanbul’u Avrupa’nın ve dünyanın en gelişmiş kentlerinden biri haline getirmek için dev projeler inşa ettik. Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Çamlıca Kulesi, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu ve İstanbul-Ankara Yüksek Süratli Tren Çizgisi üzere mega projeleri hayata geçirerek İstanbul’u çağdaş ve tesirli bir ulaşım altyapısı ile hayallerin ötesinde değişik bir noktaya taşımaya çaba ettik ve taşıdık.”

Bakan Uraloğlu, “İstanbulluların ömür kalitesini yükselttik. Son 22 yılda İstanbul’un ulaşım ve bağlantı altyapısına 1 trilyon 206 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik.” dedi.

Bölünmüş yol uzunluğunu 350 kilometreden 795 kilometreye çıkardıklarını lisana getiren Uraloğlu, şunları kaydetti:

“3 bin 410 metre uzunluğunda 68 köprüsü vardı, biz köprü sayısını 953’e, toplam köprü uzunluğunu da 115 bin 332 metreye yükselttik. Kıyaslayacak olursak Üsküdar’dan neredeyse Kocaeli Kartepe’ye kadar uzanan bir uzaklıktan bahsediyoruz. İstanbul’da 932 metre uzunluğunda yalnızca 3 tünel vardı, biz 12 tünel daha yaparak 22 bin 406 metreye çıkardık. Bu tünellerimiz ile İstanbul kent içi trafiğine nefes aldırdık. Kuzey Marmara Otoyolu’nu, 2016 yılında Odayeri-Paşaköy’le başlayan birinci etabıyla birlikte milletimizin ve İstanbulluların hizmetine sunduk. Otoyolumuzun son kısmını oluşturan Nakkaş-Başakşehir Bölümü’ndeki imal çalışmalarımıza da tüm süratiyle devam ediyoruz. Nakkaş-Başakşehir Projesi, 25 kilometresi ana gövde ve 20 kilometresi temas yolları olmak üzere toplam 45 kilometre uzunluğunda. İstanbul’da yaşayan kardeşlerimizin trafik sıkıntısını bir nebze olsun azaltacak projemizin ek katkıları da olacak.”

Uraloğlu, TEM Otoyolu’nda trafiğin rahatlamasını temin edeceklerini, Başakşehir Çam Sakura Şehir Hastanesi ile Olimpiyat Stadı’na ulaşımı kolaylaştıracaklarını açıkladı.

Hadımköy, Deliklikaya, İkitelli Sanayi ve organize sanayi bölgelerinin de birbirlerine bağlanmış olacağını belirten Uraloğlu, Avrupa yakasının üretim merkezi olan tesislere direkt otoyol erişimi sağlayarak sanayi ile ticaretin gelişmesine katkı sunacaklarının altını çizdi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, “Sarıyer Kilyos Tüneli Proje’miz de İstanbul’da üretim çalışmaları devam eden kıymetli kara yolu projemizden bir tanesi. Yaklaşık 7 kilometre uzunluğunda, 2 geliş ve 2 gidiş, toplam 4 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında çift tüplü tünel olarak inşa edilen projemizin toplam uzunluğu irtibat yolları ile birlikte 8,2 kilometredir.” diye konuştu.

Tamamlandığında fiyatsız hizmete başlayacak projenin, Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne, Sarıyer, Maslak ve Levent bölgelerinden erişimi kolaylaştıracağını anlatan Uraloğlu, Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ve akabindeki Sarıyer-Kilyos Tüneli vasıtasıyla İstanbul Havalimanı ile İstanbul’un iş merkezleri ortasında süratli bir ulaşımı tesis etmiş olacaklarını kaydetti.

Uraloğlu, proje sayesinde mevcut imar yollarına nazaran arayı 3 kilometre kısaltacaklarını belirterek, seyahat mühletini 35 dakikadan 5 dakikaya indirmiş olacaklarını vurguladı.

“İstanbul’un kuzeyinde yer alan Kilyos, Demirciköy, Uskumruköy, Gümüşdere, Zekeriyaköy ve Kısırkaya üzere mahallelerde yaşayanlar, tüneller sayesinde İstanbul’un merkez bölgelerine çarçabuk erişebilecekler. İstanbul’u bir baştan öteki başa çağdaş raylı sistem ağlarıyla donatıyoruz.” sözlerini kullanan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, şu bilgileri paylaştı:

“Asrın projesi Marmaray ve Gebze-Halkalı Banliyö Sınırı ile birlikte Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metrosu ve İstanbul Havalimanı – Arnavutköy kısmı, Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Çizgisi, Levent-Hisarüstü Metrosu, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu, Başakşehir-Çam ve Sakura Kent Hastanesi-Kayaşehir Metrosu, Bakırköy Sahil-Bahçelievler Güngören-Bağcılar Kirazlı Metrosuyla İstanbul’da imalini tamamlayıp İstanbulluların hizmetine sunduğumuz metro çizgisi uzunluğumuz, Bakanlık olarak 161,8 kilometre. Şu anda Halkalı-İstanbul Havalimanı çizgimizin 17,5 kilometrelik Halkalı- Arnavutköy bölümü ve 4,53 km uzunluğundaki Altunizade-Çamlıca Camisi- Bosna Bulvarı Metrosu’nda imal çalışmalarına devam ediyoruz. 17,5 kilometrelik Halkalı-Arnavutköy kesitini de bitirdiğimizde tamamı yer altında olan metro sınıfında Türkiye’nin en uzun ve en süratli, dünyanın da en uzun metro sınırlarından biri olacak 69 kilometrelik ring sınırını tamamlamış olacağız. Vatandaşlarımıza hizmet sunan 37,5 kilometre uzunluğundaki Gayrettepe- İstanbul Havalimanı ve üretim çalışmaları devam eden Halkalı-İstanbul Havalimanı metro çizgilerinin oluşturduğu bu ring çizgimiz sayesinde sınırımızın en uç noktalarındaki Gayrettepe ile Halkalı istasyonları ortasında seyahat eden bir yolcu, 57 dakikada seyahatini tamamlayabilecek.”

“Halkalı-Kapıkule Süratli Tren Projesi’nin üretim çalışmalarına orta vermeden devam ediyoruz”

Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Süratli Tren Projesi’nin imal çalışmalarına orta vermeden devam ettiklerini vurgulayarak, “Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinde hayata geçireceğimiz demir yolu ilişkisi ile İstanbul Boğazı üzerinde Marmaray’a alternatif ikinci bir demir yolu sınırını daha inşa etmiş olacağız.” dedi.

Ankara-İstanbul Süratli Tren Sınırı’ndan sonra büsbütün yeni bir sınır olacak Ankara-İstanbul Muhteşem Süratli Tren Çizgisi Projesi’ni gündemlerine aldıklarını belirten Uraloğlu, “Süper süratli tren sınırımızın güzergah uzunluğu 344 kilometre olacak. Saatte 350 kilometre sürate ulaşacak trenlerimizle seyahat mühletini 80 dakikaya indireceğiz. 10 yıllık projeksiyonda inşallah bunu hayata geçireceğiz.” bilgisini paylaştı.

Uraloğlu, İstanbul Havalimanı’nın, kapasitesiyle Türkiye’yi memleketler arası aktarma merkezi yaptığını ve Türkiye’yi global havacılıkta tepeye taşıdığını söyledi.

Bugün İstanbul’un havacılık alanında dünyanın en büyük global transit merkezlerinden biri haline geldiğine işaret eden Bakan Uraloğlu, şunları dile getirdi:

“Bakanlığımız, hayata geçirdiği Marmaray açılışından bugüne 11 yıllık dönem içerisinde 1 milyar 250 milyon yolcuya hizmet etmiştir yani Türkiye nüfusunun yaklaşık 15 katı insanımıza Marmaray hizmet etmiştir. Geçtiğimiz günlerde bir rekor kırdık, günlük yaklaşık 735 bin yolcuya ulaşmış olduk. İstanbul’da Marmaray’ın ya da bahsettiğim öteki metro ve raylı sistem sınırlarının yapılmadığını düşünün ya da boğazın iki yakasının hala yalnızca iki köprüyle, Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler Köprüleriyle geçildiğini düşünelim. 8. yılını tamamlayan Avrasya Tüneli, 8 yılda 151 milyon araca hizmet etmiştir. Toplam 261 bin ton yakıt, 115 bin ton egzoz emisyonu salınımı ve 211 milyon saat vakit tasarrufu sağlayarak ülke iktisadına 2 milyar dolar katkı sağladı.”

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden hizmete açıldığı günden bu yana yaklaşık 203 milyon aracın geçtiğini söyleyen Uraloğlu, “Büyük çoğunluğunun ağır taşıt olduğunu bilhassa söylemek isterim. Avrasya Tüneli’nin ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün de inşa edilmediğini düşünelim, sizce İstanbul’da kent içi trafik nasıl olurdu?” diye sordu.

“Avrasya Tüneli’nden günde 80 bin araç geçiyor.” diyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

“Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden günde 150 bin araç geçiyor. 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nden 200 bin, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden 240 bin civarında araç geçiyor. Marmaray’dan günde 300 tren seferiyle 600 – 700 bin kişi hizmet alıyor. Biz, sadece AK Parti hükümetlerimiz devrinde Marmaray’ı, Avrasya Tüneli’ni ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü bir an yapmadığımızı düşünelim. ‘3 geçişte bir bakım çalışması başlatıyoruz.’ dersem bırakın İstanbul’u bırakın, Türkiye’yi, Avrupa felç olur. Onun için yaptığımız imalatların sahiden neye tekamül ettiğini bu türlü bir bakış açısıyla kıymetlendirebiliriz.”

Muhabir: Gökhan Yıldız,Emirhan Yılmaz

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP