Dünyada artık ülkeler değil kentler rekabet ediyor. Bir kentin marka haline gelip rekabet etmesinin ön koşulu da ulaşılabilir olmaktan geçiyor.
Bursa, otoyol sayesinde karayolu sorununu çözdü. Bugün artık dünya kenti İstanbul’a bir saatte ulaşılabiliyor. Aynı şeyi demiryolu ve havayolu için söylemek maalesef mümkün değil. Demiryolu ayrı bir macera ve trenin Bursa’ya ne zaman geleceği her konuşulduğunda biraz daha öteleniyor.
Havayolu için ise durum biraz daha farklı. Yıllar öncesinde Bursa, uluslararası nitelikli bir hava limanına kavuştu. Bugün böylesine bir yatırımı gerçekleştirmek istesek en az demiryolu kadar çaba sarf etmemiz gerekir. Önce planlamada takılır, sonra yıllarca ödenek için çırpınırdık.
Oysa şimdi yapılması gereken böylesine bir tesisin rantabl hale getirilmesi. Deyim yerindeyse okyanusu geçip derede boğuluyoruz.
AK Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin, seçildiği günden beri Yenişehir’in hem ülke içi hem de uluslararası uçuşlara açılması için büyük çaba harcıyor. Sosyal medya üzerinden başlattığı ‘Ben varım’ kampanyası, Bursa kamuoyundan büyük destek gördü. Bursa’dan aldığı güçle hem bakanlık hem de THY ve Anadolujet yetkililerinin karşısına çıkan Dr. Esgin, istediği sonuçları elde etmeyi başardı. Bunun en somut örneğini Ankara seferlerinin arttırılması ve Gaziantep’e direkt seferlerin başlamasında gördük.
Dr. Esgin, ülke içi seferlerin yanı sıra Bursa’nın en çok göç aldığı Balkan coğrafyası için de harekete geçti. Bu amaçla çalışmalara başlayan Dr. Esgin, dün Bulgaristan’ın Bursa Başkonsolosu Veselın Bozhılov ile görüştü. Karşılıklı işbirliği ve ilişkilerin güçlendirilmesinin ele alındığı görüşmelerin ardından Dr. Esgin, bugün Bulgaristan’ın Filibe kentine gidecek. Burada Filibe havaalanı yetkilileriyle görüşecek olan Dr. Esgin, Bursa’dan uçak seferleri konusunu ele alacak.
Filibe’de iki gün sürecek görüşmelerin ardından Türkiye’de THY yetkilileriyle görüşecek olan Dr. Esgin, Bursa adına seferler düzenlenmesini talep edecek.
Seferler konusunda birkaç alternatif bulunduğunu söyleyen Dr. Esgin, Balkan coğrafyasına Filibe üzerinden açılım yapılabileceğini kaydetti ve şunları söyledi:
‘Seferler Bursa’dan başlayıp Üsküp, Filibe ve tekrar Bursa’ya dönüş, ya da Filibe’den başlayıp Üsküp Bursa olabilir. Bu alternatifleri değerlendiriyoruz’
Yenişehir’in yurtiçi destinasyonlarının arttırılması için de görüşmelerini sürdüren Dr. Esgin’in kafasındaki yeni rota önümüzdeki günlerde açılacak olan Rize-Artvin havaalanı olacak. Bursa’daki Artvin ve Rizeli sayısı bu seferlere ilgiyi artıracak.
YENİ STADYUMDAKİ İŞYERLERİ NEDEN KİRALANMIYOR?
‘Yeniden Büyük Bursaspor’ kampanyasının açıklandığı toplantıda, Büyükşehir Belediyesi Stadyumu’ndaki alanların kiralanması konusu gündeme geldiğinde, Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, kiralama önünde hiçbir engel olmadığını ve bu işi Bursaspor’un yapması gerektiğini vurgulamıştı. Bunun nedeni ise bilindiği gibi stadyum, belediye tarafından Bursaspor’a kiralanmasıydı.
Peki, geçen süre içinde Bursaspor bu işyeri ve alanları neden kiralayamadı? Süreci yakından takip eden biri olarak yanıt vereyim. Uzun süre Bursa Emniyet Müdürlüğü, güvenlik gerekçesiyle bariyelerin kaldırılmasına izin vermedi. Hatta bu konu Başkan Aktaş’la dönemin emniyet müdürü arasının açılmasına neden oldu. Bariyerlerle çevreli işyerini kim kiralamak ister ki…
Sonunda bariyerler kalktı. Bursaspor’un Ali Ay dönemindeki yönetiminde Mülk Değerlendirme ve Projelerden Sorumlusu olan Mimarlar Odası Bursa Şube Başkanı Ömer Faruk Şahin, spor tesisinin altındaki 17 bin metrekarelik alanın kiralanması için kolları sıvadı. Stadyumun mimarı Hasan Sözüneri’den de destek alınarak yeniden planlama yapıldı. Projeler çizildi. AVM’lerdeki gibi kiralama modelleri üzerinde duruldu, firmalarla görüşüldü.
Tam bu işler oluyor derken, sanki projeler birileri tarafından çöpe atılarak, Büyükşehir Meclisi’ne stadyumun önündeki alanın sosyete pazarı yapılması teklifi geldi. Tabii ki kabul görmedi.
Netice itibarıyla bugünlere kadar gelindi. Halen kentin göbeğinde içinde sporcu sağlığı için kullanılabilecek sıcak su kaynağının bile bulunduğu 17 bin metrekarelik alan atıl bir şekilde bekliyor.
Ne acıdır ki Bursaspor elindeki bu kaynağa rağmen gelir elde etmek için kapı kapı dolaşıyor.
Bu arada toplantı sonrasında yazdığım yazı üzerine stadyumu yakından takip eden bir arkadaşım aradı ve bir öneri getirdi: Çarşamba’daki oto kiralama şirketleri stadyumun altında toplansın.
Öneri akla yatkın. Çünkü bu firmalar, araç parklarıyla Çarşamba trafiğini engelliyor, hem de kent içinde yoğunluğa neden oluyor.
KÖŞE YAZARLARI
3 gün önceKÖŞE YAZARLARI
8 gün önceKÖŞE YAZARLARI
14 gün önceBALKAN YEMEKLERİ
22 gün önceKÖŞE YAZARLARI
23 gün önce