DOLAR 33,6205 0.03%
EURO 37,1505 0.31%
ALTIN 2.660,440,59
BITCOIN 1975865-3.91091%
İzmir
37°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

Batı Trakya Türk Azınlığı, Yunanistan’da eğitim haklarının sistematik ihlalinden rahatsız
133 okunma

Batı Trakya Türk Azınlığı, Yunanistan’da eğitim haklarının sistematik ihlalinden rahatsız

ABONE OL
10/08/2024 10:40
Batı Trakya Türk Azınlığı, Yunanistan’da eğitim haklarının sistematik ihlalinden rahatsız
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

GÜMÜLCINE (AA) – Batı Trakya Türk Öğretmenler Birliği (BTTÖB) Lideri Aydın Ahmet, öğrenci yetersizliği ve ekonomik münasebetlerle 4 Türk azınlık ilkokulunun daha kapatılmasına ait AA muhabirine değerlendirmede bulundu.

Yunan Hükümetinin, her yıl öğrenci sayısının 9’un altına düşmesini mazeret ederek azınlık okullarını kapatma siyasetini sürdüğünü vurgulayan Ahmet, “Bu yıl 4 okul daha kapalı kalacak. 2024-2025 eğitim yılında Rodop vilayetindeki Hacıören, Keziren, Payamlar ve İskeçe’deki Karaköy ilkokulları açılmayacak.” dedi.

Bu kararlarla 1995’te var olan 231 Türk ilkokulu sayısının 86’ya düştüğünü belirten Ahmet, bu uygulamanın azınlık okullarının sayısında önemli azalmaya yol açtığını tabir etti.

Yunan Devletinin azınlığın eğitimine ait kararları azınlığın görüşüne başvurmadan aldığını kaydeden Ahmet, kapatılan okulların iki yıl içinde öğrenci sayısının 9’u geçmesi durumunda tekrar açılacağına dair taahhütlerin de yerine getirilmediğini vurguladı.

Yunanistan, iki lisanlı anaokulu açılmasına müsaade vermiyor

Türkiye’deki üniversitelerin eğitim fakültelerinden mezun olmuş Batı Trakyalı Türk öğretmenlerin azınlık okullarında misyon yapamaması, anaokulu eğitiminin kaide olduğu Yunanistan’da iki lisanlı azınlık anaokulunun bulunmaması üzere eğitim problemlerine işaret eden Ahmet, şunları lisana getirdi:

“Çocuğun öz itimadının gelişmesi için kendi ana lisanında eğitim alması kaide. Devlet anaokulunda kendi lisanının kullanılmadığı bir yerde çocuğun öz inancının gelişmesi mümkün değildir. Viyana’da devlet okullarında iki lisanda eğitim vermiş bir öğretmen olarak iddia ediyorum. Her vakit çocukların kendi ana lisanlarının kullanıldığı okulda öz itimatları daha çok gelişir ve bu öz inanç içinde daha sağlıklı bir eğitim alırlar. Kimliği çiğnenmiş bir yerde çok sağlıklı bir eğitim alınabileceğini düşünmüyorum.”

Ahmet, Türk azınlığın çift lisanda eğitim veren anaokulu taleplerinin bugüne kadar görmezden gelindiğini, devlet anaokullarında ise azınlık ilkokullarının kalitesiz ve yetersiz olduğu tarafında propaganda yapıldığını söyledi.

Muhabir: Ayhan Mehmet

En az 10 karakter gerekli